تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

مشاوره مالی و مالیاتی

خانه > مشاوره مالی و مالیاتی

مشاوره مالی و مالیاتی

مشاوره مالی و مالیاتی

فواید استفاده از مشاوره مالی و مالیاتی

همانطور که گفتیم مهم ترین مزایای استفاده از این مشاوره، افزایش آگاهی صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی و حقیقی نسبت به آخرین قوانین مالیاتی و بخشنامه های سازمان امور مالیاتی و چگونگی انجام روند پرداخت مالیات و امور مالی مرتبط با کسب و کارشان می باشد. آگاهی از قوانینی که در این زمینه وجود دارد باعث می شوید تا بتوان فعالیت قانونی را به گونه ای ادامه داد که متضرر نشد؛ زیرا معمولا بسیاری از جرایم پیش آمده به دلیل نا آگاهی از قوانین مربوطه می باشد.  به این نکته توجه داشته باشید که موسسه ثبت بازرگان برای هر کسب و کاری با توجه به ویژگی ها، نیازمندی ها و شرایط مختص آن برنامه ی دقیق مالیاتی را ارائه می دهد؛ چون این امر بسیار حساس و تخصصی است.

لازم به ذکر است که ارائه ی مشاوره مالی و مالیاتی توسط موسسه ما به شیوه های مختلف نیز امکان پذیر خواهد بود. خواهشمندیم صاحبان کسب و کار و کارفرمایان محترم به این نکته نیز توجه داشته باشند که تنها آگاهی از موارد مرتبط با مالیات کافی نیست؛ بلکه آنان موظف به اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی هستند تا جریمه ای به آن ها تعلق نگیرد و بتوانند همچنان به فعالیت رسمی خود ادامه بدهند. کارشناسان ما در مشاوره مالی و مالیاتی با سنجش وضعیت فعلی و عملکرد کسب وکار شما بهترین و مناسب ترین برنامه ریزی را برایتان در نظر خواهند گرفت تا مطابق با آن بتوانید در موعد مقرر و مشخص شده به انجام تکالیف مربوط به( مالیات، بیمه، ارزش افزوده و … ) بپردازید و علت ها و زمینه های بسیاری از مشکلات احتمالی را که ممکن است در ارتباط با موارد مطرح شده به وجود آیند، برطرف سازید.

در مشاوره مالی و مالیاتی چه اطلاعاتی به شما ارائه می شود؟

سیستم مدیریت مالی فعلی کسب و کار شما به صورت دقیق مورد بررسی قرار می گیرد و سعی خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت آن به طور دقیق شناسایی و ارزیابی شود.

– پیشنهاداتی برای بهبود این سیستم توسط کارشناسان موسسه ثبت شرکت بازرگان بیان می گردد.

– از آنجایی که پرداخت مالیات یک وظیفه ی قانونی است و البته برای اینکه کسب و کار شما مشمول جریمه های مالیاتی نگردد، در جلسات مشاوره مالی و مالیاتی تمامی نکات مرتبط با پرداخت مالیات که لازم است شما از آن مطلع باشید و انها را رعایت نمایید ، برایتان شرح داده خواهد شد.

– اطلاعات لازم در خصوص معافیت های مالیاتی، مالیات شعبات شرکت های خارجی در ایران، گزارشات مالیاتی و … ارائه خواهد شد.

– صورت های مالی لازم جهت ارائه به سازمان های دولتی مثل بانک ها و دیگر مراکز بررسی، ویرایش و تنظیم می گردد.

– رسیدگی به پرونده های مالیاتی کارفرمایان یکی دیگر از کارهایی است که در حوزه ی خدمات مشاوره مالی و مالیاتی ثبت بازرگان قرار می گیرد.

– تنظیم اظهارنامه های مالیاتی و ارزش افزوده، اخذ کد اقتصادی، تحریر و نگارش دفاتر قانونی مرتبط با کسب و کار کارفرما مطابق با آئین نامه های موجود و پلمپ دفاتر قانونی قبل از شروع سال مالی از دیگر خدمات ما می باشد.

مشاوره مالی و مالیاتی

بر اساس ماده ۲۳۷ قانون مالیات های مستقیم برگ تشخیص مالیات باید براساس ماخذ صحیح و متکی به دلایل و اطلاعات کافی و به نحوی تنظیم گردد که کلیه فعالیت های مربوط و درآمدهای حاصل از آن به طور صریح در آن قید و برای مؤدی روشن باشد.

بر طبق این ماده امضاءکنندگان برگ تشخیص مالیات ( ماموران امور مالیاتی ) مکلفند در صورت استعلام مؤدی از نحوه تشخیص مالیات ، جزئیات گزارشی را که مبنای صدور برگ تشخیص قرار گرفته است به مؤدی اعلام نمایند و هرگونه توضیحی را که مؤدی در این خصوص بخواهد به او بدهند.

براساس ماده ۲۳۸ در مواردی که برگ تشخیص مالیات صادر و به مؤدی ابلاغ می شود ، چنانچه مؤدی نسبت به آن معترض باشد . می تواند ظرف ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ به اداره امور مالیاتی  مراجعه و با ارائه دلایل و اسناد و مدارک ، کتبا تقاضای رسیدگی مجدد نماید. اگر مسئول مربوطه در اداره امور مالیاتی دلایل و اسناد و مدارک ابرازی مؤدی را برای رد برگ تشخیص یا تعدیل درآمد ، مؤثر تشخیص ندهد باید مراتب را مستدلا در ظهر برگ تشخیص منعکس و پرونده مالیاتی را برای رسیدگی به هیات حل اختلاف ارجاع نماید.

بر اساس ماده ۲۳۹ در صورتی که مؤدی ظرف سی روز از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص مالیات ، قبولی خود را نسبت به آن کتبا اعلام کند یا مالیات مورد مطالبه را به ماخذ برگ تشخیص پرداخت و یا ترتیب پرداخت آن را بدهد در این صورت پرونده امر از لحاظ میزان درآمد مشمول مالیات مختومه تلقی می گردد و در مواردی که مؤدی ظرف ۳۰ روز کتبا اعتراض ننماید، درآمد تعیین شده در برگ تشخیص مالیات قطعی است.

بر اساس ماده ۲۴۴مرجع رسیدگی به کلیه اختلاف های مالیاتی جز در مواردی که ضمن مقررات این قانون ، مرجع دیگری پیش  بینی شده هیات حل اختلاف مالیاتی است .

هر هیات حل اختلاف مالیاتی از سه نفر به شرح زیر تشکیل خواهد شد :

  1.  یک نفر نماینده سازمان امور مالیاتی کشور
  2. یک نفر قاضی اعم از شاغل یا بازنشسته
  3. یک نفر نماینده از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن یا اتاق تعاون یا جامعه حسابداران رسمی یا مجامع حرفه ای یا تشکل های صنفی یا شورای اسلامی شهر به انتخاب مؤدی.

در صورتی که مؤدی در زمان انجام امور مالیاتی همزمان با تسلیم اعتراض به برگ تشخیص در مهلت قانونی ، انتخاب خود را اعلام ننماید سازمان امور مالیاتی با توجه به نوع فعالیت مؤدی از بین نمایندگان مزبور یکی را انتخاب خواهد کرد.

تبصره ۱ – جلسات هیات های حل اختلاف مالیاتی با حضور سه نفر رسمی است و رای هیات های مزبور با اکثریت آرا قطعی و لازم الاجرا است .

براساس ماده ۲۴۶ وقت رسیدگی هیات های حل اختلاف امور مالیاتی در مورد هر پرونده ، جهت حضور مؤدی یا نماینده مؤدی جهت انجام امور مالیاتی و نیز اعزام نماینده اداره امور مالیاتی باید به آنها ابلاغ گردد . فاصله ابلاغ و روز تشکیل جلسه هیات نباید کمتر از ۱۰ روز باشد مگر به  درخواست مؤدی و موافقت واحد مربوطه  .

تبصره ۲-  عدم حضور مؤدی یا نماینده مؤدی و نیز نماینده اداره امور مالیاتی مربوط، مانع از رسیدگی هیات و صدور رای نخواهد بود.

براساس ماده  ۲۴۷ آراء هیات های حل اختلاف مالیاتی بدوی ، قطعی و لازم الاجرا است . مگر اینکه ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ رای مورد اعتراض کتبی مؤدی یا ماموران مالیاتی قرار گیرد که در این صورت پرونده جهت رسیدگی به هیات های حل اختلاف امور مالیاتی تجدید نظر احاله خواهد شد .

تبصره ۱ – مؤدی مالیاتی مکلف است مقدار مالیات مورد قبول را پرداخت و نسبت به مازاد بر آن اعتراض خود را در مدت مقرر تسلیم کند.

تبصره ۲ – نمایندگان عضو هیات های حل اختلاف مالیاتی نباید قبلا نسبت به موضوع مطروحه اظهارنظر داشته و رای داده باشند.

تبصره ۳ –  در صورتی که رای صادره هیات بدوی از سوی یکی از طرفین مورد اعتراض تجدید نظر خواهی قرار گرفته باشد در مرحله تجدید نظر فوق به ادعای همان طرف رسیدگی و رای صادر خواهد شد.

تبصره ۴ – آراء قطعی هیات های حل اختلاف مالیاتی به استثنای مواردی که رای هیات حل اختلاف مالیاتی بدوی با عدم اعتراض مؤدی یا مامور مالیاتی مزبور قطعیت می یابد برابر ماده ۲۵۱ قانون مالیاتهای مستقیم قابل شکایت و رسیدگی در شورای عالی مالیاتی خواهد بود.

کلیه ی حقوق متعلق به ثبت شرکت بازرگان است

Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).