تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

ثبت شرکت در اردبیل

خانه > ثبت شرکت  > ثبت شرکت در اردبیل

ثبت شرکت در اردبیل

ثبت شرکت در اردبیل

ثبت شرکت در اردبیل

ثبت شرکت در اردبیل

معرفی اردبیل:

اردبیل یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان اردبیل در شمال غربی این کشور است. این شهر در قبل و پس از اسلام، مرکز آذربایجان بوده‌است.

شهرت و اهمیّت اردبیل تنها از آن جهت نیست که چند تن از پادشاهان ایران آن شهر را قرارگاه خود ساختند، بلکه از آن لحاظ است که سر حلقه فرقه صفویه، شیخ صفی‌الدین اردبیلی، از این‌جا برخاست و در همین‌جا به خاک سپرده شد.

با ظهور شیخ صفی‌الدّین و خاندان صفوی، اردبیل اعتبار ویژه‌ای یافت، به‌طوری‌که این شهر در زمان تیمور، دارالارشاد و در زمان پادشاهان صفوی با عنوان دارالامان از جایگاه خاصّ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برخوردار گردید. حکومت صفوی بسیاری از هرج و مرج‌ها را که در ایران وجود داشت، برانداخت و یک حکومت دینی و مذهبی را پایه‌گذاری کرد که به گفته بسیاری از کارشناسان تاریخ، تشکیل دولت یکی از وقایع تاریخ ایران به‌شمار می‌آید.

واژهٔ اردبیل یک واژه ایرانی است که ریشه در اوستایی دارد که از واژه «آرتا» (به‌معنی مقدس که در فارسی میانه تبدیل به «ارد» شده‌است و در کلماتی نظیر اردشیر، اردوان، اردستان، اردکان آمده‌است) و «ویل» به معنی شهر تشکیل شده‌است. وسعت این شهرستان ۳۸۱۰ کیلومتر مربّع است و چهرهٔ عمومی شهرستان اردبیل متأثّر از ارتفاعات کوهستان‌های ساوالان (سبلان)، باغرو (تالش) و بزغوش است که این عوامل طبیعی سبب محصور شدن آن شده‌اند. اردبیل از مناطق با اهمیّت ایران به‌شمار می‌آید و دارای آثار و ابنیّه تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی است.

این شهر همچنین مرکز شهرستان اردبیل است. اردبیل از شهرهای باستانی و تاریخی ایران است. این شهر در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان قرار گرفته و از سردترین شهرهای ایران محسوب می‌گردد که جاذبه‌های طبیعی زیادی دارد. این شهر در ۲۱۹ کیلومتری اردیبل و ۵۷۸ کیلومتری تهران واقع شده‌است.

ثبت شرکت در اردبیل

انواع مختلف شرکت ها در اردیبل وجود دارد که در زیر توضیح مختصری داده شده است:

1- ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اردیبل

ثبت شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای انجام امور کسب و کار تشکیل می شود. در شرکت با مسئولیت محدود شرکا بدون افتتاح حساب، داشتن سهام یا درصد از شرکت فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول دیون شرکت است.

2- ثبت شرکت سهامی خاص در اردیبل

شرکت سهامی خاص به شرکتی گفته می شود که سرمایه اولیه آن توسط اعضا تامین گردد. هر یک اعضا به یک مقدار سهام دار خواهند بود و سهم الشرکه خواهند داشت. برخلاف شرکت سهامی عام، سهام شرکت سهامی خاص فقط در اختیار اعضای خاص که همان هیات مدیره هست، خواهد بود و عموم حق سهامداری نخواهند داشت.

3- ثبت شرکت سهامی عام و تضامنی در اردیبل

شرکت سهامی عام معتبرتر از شرکت سهامی خاص می باشد. سهام شرکت های عام همانطور که از نام آن پیداست عمومی بوده و همه می توانند سهام دار باشند. جهت انجام پروژه های بزرگ که سرمایه فردی معمولا کافی نمی باشد از شرکت سهامی عام استفاده می گردد. در ادامه در مورد نحوه ثبت شرکت سهامی عام و مدارک و شرایط لازم آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

شرکت تضامنی، شرکتی شخصی است که جهت انجام فعالیت­های تجاری بین حداقل دو نفر با پذیرش مسئولیت تضامنی برپا می­ شود.

برای دلایل ثبت شرکت در اردیبل باید بدانید که اردیبل دارای موقعیت ممتاز و ویژه ای از لحاظ ارتباطی، اقتصادی، اداری، بازرگانی، نظامی و صنعتی می باشد. آب و هوای این شهر خشک و نیمه خشک است. مردم این شهر، با زبان شیرین ترکی تکلم می کنند.

اردیبل از لحاظ تجاری، اقتصادی، صنعتی و گردشگری، شهری مهم و مدرن محسوب می گردد و در صنایع ماشین سازی، تراکتورسازی، کبریت سازی، پالایشگاه نفت و گاز، تولید انواع شیرینی، شکلات و بستنی، صنایع نساجی، چرم سازی، کفش سازی، ورنی، فرش بافی و گلیم، یکی از قطب های مطرح کشور محسوب می شود.

علاوه بر وجود پتانسیل های اقتصادی بالا، جاذبه های گردشگری و توریستی این شهر را نباید نادیده انگاشت. وجود بازارهای سنتی زیبا و متعدد، از شگفتی های مهم این شهر محسوب می شوند. علاوه بر بازار ها، می توان موزه های متعدد، ارگ علیشاه، پارک ایل گلی، مقبره الشعرا یا همان مقبره شهریار، کوه سرخ فام عینالی، شهربازی باغلارباغی، عمارت شهرداری اردیبل، مسجد کبود و خانه های قدیمی و سنتی را از جاذبه های توریستی این شهر بر شمرد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در اردبیل:

ارائه اساسنامه شرکت همراه با امضای اعضای هیئت مدیره و درج موضوع فعالیت کارتان در اردبیل

ارائه اقرارنامه شرکت همراه با امضای اعضای هیئت مدیره

ارائه شرکت نامه

ارائه اظهارنامه مالیاتی

ارائه صورت جلسه از موسسین به همراه امضا

ارائه صورت جلسه از اولین جلسه اعضای هیئت مدیره

ارائه مدارک هویتی و شناسایی رسمی و مورد قبول دولت ایران مانند کارت ملی و شناسنامه از اعضای هیئت مدیره

ارائه مدارک هویتی و شناسایی رسمی و مورد قبول دولت ایران مانند کارت ملی و شناسنامه برای مدیر عامل در صورتی که عضو هیئت مدیره نباشد.

ارائه مدرک و گواهی عدم سوء پیشینه از اعضای هیئت مدیره.

ارائه مدرک و گواهی عدم سوء پیشینه برای مدیر عامل در صورتی که مدیر عامل از اعضای هیئت مدیره نباشد.

وجود حداقل ۲ عضو در ابتدا برای تاسیس شرکت

تامین و فراهم کردن بودجه و سرمایه اولیه شرکت که سرمایه اولیه مورد نیاز برای شرکت ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ یک میلیون ریال معال صد هزار تومان عنوان شده است.

گروه وکلای ثبتی بازرگان کلیه خدمات اداری ( ثبت شرکت، ثبت علائم تجاری و ... ) را به صورت تخصصی توسط وکلا، مشاوران و کارشناسان متخصص و با تجربه در این امر ارائه داده است و به صورت مستمر و پیگیر تا اتمام کامل روند ثبت به صورت تمام وقت پشتیبان و پاسخگوی ابهامات و سوالات شما در ارتباط با رویه کار خواهد بود و خود را موظف به اطلاع رسانی شفاف در تمامی مراحل می داند. تلفن تماس: 09120213393 - 09120250912
Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).