تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

ثبت شرکت در ترکیه

خانه > دسته‌بندی نشده  > ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

در این مطلب مراحل و شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه (مراحل ثبت شرکت در ترکیه ، هزینه ثبت شرکت در ترکیه ، نمایندگی شرکت در ترکیه ، شعبه شرکت در ترکیه، نمایندگی شرکت در ترکیه ، شرکت تابعه در ترکیه) را شرح می‌دهیم.

ترکیه کشوری است که برای سرمایه گذارانی که می خواهند شرکتی را در آنجا افتتاح کنند ، مزایای بزرگی را ارائه می دهد. دروازه ای بین اروپا ، خاورمیانه و آسیای میانه ، ترکیه دارای اقتصاد خوب ، فضای سرمایه گذاری آزاد شده و  خوب است. ما خدمات ثبت شرکت را در کلیه شهرهای مهم ترکیه ارائه می دهیم.

 

انواع شرکت در ترکیه

  • شرکت های با مسئولیت محدود
  • شرکتهای سهامی
  • شرکت های کامند
  • شرکت های اشتراکی
  • شرکت های تعاونی

مشارکت در ترکیه

 

برای ایجاد مشارکت در ترکیه قوانینی نوشته شده است در این قانون مدیران کل مسئولیت بدهی های شرکت هستند. در مشارکت عادی  اشخاص حقوقی به عنوان یک  کنسرسیوم کارآفرینانی تشکیل  می شوند که شخصاً مسئول بدهی های کنسرسیوم است.

یک  مشارکت عادی نمی تواند نام تجاری داشته باشد و در ثبت نام تجاری ثبت نمی شود. همکاری عادی ، که به عنوان یک کنسرسیوم شناخته شده است ثبت تجاری نشده، زیرا در ترکیه شخص حقوقی محسوب نمی شود.

در عوض ، آن را در دفتر اسناد رسمی ایجاد می كنند كه در آن اعضا توافق نامه مشاركت را امضا میكنند.

همچنین ، هیچ تمایزی بین شرکت کنندگان از مشارکت وجود ندارد .

دو شکل  مشارکت تجاری  عبارتند از:

  1. عمومی  (تمام اعضا کاملاً مسئول بدهی ها و تعهدات هستند و از حقوق برابر برخوردارند)؛
  2. محدود  ( مسئول بدهی ها و تعهدات در حد سهم آنها به سرمایه است).

 

شرکت سهامی در ترکیه(ثبت شرکت در ترکیه)

AS (سهامی عام)  نیاز به داشتن حداقل یکی از سهامداران و ممکن است عام  یا خاص. شرکت سهامی خاص باید حداقل سهم ارزش 50.000 TRY و ارائه  شرکت سهامی عام باید حداقل سهم ارزش 50.000 سعی کنید و سرمایه ثبت شده از 100.000 TRY فراهم می کند.
 دو نوع شرکت سهامی وجود دارد : شرکت عمومی عام و خاص . نفر اول حق تجارت سهام خود در بورس سهام را دارد ، در حالی که دومی مجاز به این کار نیست.
با توجه به مدیریت چنین شرکت هایی ، آنها باید یک هیئت مدیره داشته باشند که حداقل یک مدیر مستقل داشته باشد.

 

شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه 

شرکت با مسئولیت محدود ، در مدت کوتاهی به عنوان شناخته شده LS ، نیاز به حداقل یک عضو که باید حداقل سرمایه 10000 TRY (نزدیک به 3300 یورو) واریز. تعداد کل  سهامداران  نمی تواند بالاتر از 50 باشد. از نظر مدیریت ، LS باید حداقل یک مدیر مستقل داشته باشد ، با این حال ، شورای مدیران نیز مجاز است. همچنین قانون جدید شرکت ها برای همه شرکت های با مسئولیت محدود ترکیه می توانند وب سایت های خود را داشته باشند. وکلای ترکیه ما می توانند اطلاعات بیشتری را در رابطه با این شرط ارائه دهند.

 

شرکت های خارجی که در ترکیه فعالیت می کنند

شرکت های خارجی نیز هنگام تأسیس عملیات خود در ترکیه گزینه های مختلفی دارند. اینها شرکت تابعه ، شعبه و نماینده یا دفتر نمایندگی است . شرکت تابعه می تواند به شکل یک شرکت خصوصی با مسئولیت محدود و یا از یک شرکت سهامی است. دفتر شعبه یک شکل کسب و کار جداگانه است که می تواند توسط ثبت شده است شرکت های خارجی ، در حالی که دفتر نمایندگی تنها می تواند فعالیت های کامل غیر تجاری در ترکیه. به منظور درک ویژگی های هر شکل تجاری ، وکلای ترکیه ما مقایسه ای را بین آنها تهیه کرده اند.
تابعه یک شرکت مستقل از شرکت مادر که به معنی آن می تواند تصمیم گیری خود را را است، در حالی که شعبه باید با الزامات تعیین شده در شرکت های خارجی را رعایت کنند. شرکت تابعه است به طور کامل وابسته به شرکت مادر نیست و می تواند انواع مختلفی از فعالیت های نسبت به توسعه شعبه که باید فعالیت های مشابه از شرکت های خارجی را تکمیل کنید. شرکتهای مالی خارجی معمولاً در ترکیه شعب دایر می کنند، در حالی که شرکت های تجاری معمولاً برای شرکتهای تابعه تصمیم می گیرند زیرا این نوع فعالیتها می تواند انواع دیگری را نیز انجام دهد. مهم نیست که عملیات به اتمام برسد ، شرکت مادر برای نمایندگی های زیرمجموعه و دفتر شعبه درخواست مجوزهای لازم را می دهد.

ثبت شرکت در ترکیه

ایجاد یک دفتر تابعه و یا شعبه در ترکیه خواهد شد و در تصمیم کتبی از شرکت های خارجی است. این مصوبه باید در ثبت شرکتها ثبت شود و حاوی اطلاعاتی در مورد شرکت مادر باشد که از این میان اثبات وجود آن مهمترین است. الزامات سرمایه سهم در مورد شرکت تابعه همان مورد انتخاب شده برای واحد تجاری همان است.
 هیچگونه ملزوماتی برای راه اندازی شعبه وجود ندارد که یکی از مهمترین مزیت های این فرم تجاری است. در مورد شرکت های تابعه ، شرکت ترکیه ای نیز باید تفاهم نامه و اساسنامه خود را تهیه و اسناد رسمی را تأیید کند.
 شعبه همچنین مستلزم تهیه مجموعه ای از اسناد مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه است . 
موسسه حقوقی ما در ترکیه در ارائه خدمات کامل ثبت نام شرکت بدون توجه به فرم تجاری انتخاب شده تخصص دارد وقتی صحبت از واسطه می شود ، این یک نهاد تجاری محسوب نمی شود ، نقش اصلی آن در جستجوی بازار به نمایندگی از یک شرکت خارجی قبل از تأسیس شرکت تابعه یا شعبه است. 

نمایندگی شرکت در ترکیه

نمایندگی شرکت در ترکیه برای شرکت های خارجی بسیار معمول است که دفاتر نمایندگی را برای یکی از اهداف زیر راه اندازی کنند:
  • برای انجام فعالیتهای بازاریابی و تحقیق
  • برای گسترش پایگاه داده مشتری شرکت خارجی؛
  • برای ایجاد ارتباطات تجاری جدید با شرکتها و سرمایه گذاران ترکیه؛
  • برای اقدام به عنوان یک نقطه تماس با مشتریان و شرکای موجود.
ما همچنین می توانیم در ایجاد دفتر ارتباطی که به ثبت نام در تجارت نیز نیاز دارد ، کمک کنیم. ایجاد یک دفتر نمایندگی در ترکیه ساده تر از فرم کسب و کار دیگری است، آن را به عنوان هر گونه فعالیت تجاری انجام میدهیم وقتی مالیات این اشخاص در ترکیه مطرح می شود ، یک تفاوت مهم بین شرکت های تابعه و شعبه وجود دارد :
این شرکت فرعی به عنوان یک شرکت محلی با درآمد جهانی خود مالیات می شود ، در حالی که شعبه مالیات شرکت را به آن تحمیل می کند. درآمد به دست آورده در ترکیه . در هر دو مورد ، شرکت خارجی ملزم به ارائه حسابهای مالی تلفیقی است. دفاتر نمایندگی هیچگونه فعالیت تجاری انجام نمی دهند ، بنابراین در ترکیه مشمول مالیات نخواهند شد.

 

اقدامات اصلی برای ثبت شرکت در ترکیه

برای ادغام یک شخص حقوقی در ترکیه 4 مرحله اصلی لازم است  :
  1. پس از تدوین و امضای اساسنامه ، این سند باید به همراه اظهارنامه امضاء مدیران و كتب تجارتی سازمان اسناد رسمی محرمانه شود.
  1. 0.04٪ از سرمایه باید در سازمان رقابت  واریز شود  و  حداقل سرمایه سهم  در یک بانک واریز می شود که گواهی سرمایه پرداخت شده را صادر می کند.
  1. پس از آن متقاضی باید الزامات اداره ثبت تجارت را رعایت کرده   و فرم اعلامیه اختلاط ، نامه تعهد و بیانیه ثبت اتاق را ثبت کند.
  1. شرکت باید برای اهداف مالیاتی ثبت نام کند ، یک شماره مالیات بر ارزش افزوده را در سازمان امور مالیاتی بدست آورد و در اداره تأمین اجتماعی ثبت کند – تمام مراحل به صورت یکجا انجام می شود.

 

حداقل سرمایه سهم AS و LS چقدر است؟

 سرمایه حداقل سهم شرکت با مسئولیت محدود (LS)  10.000 TRY، است که به سپرده در یک قسط تنها در هنگام ثبت نام است، در حالی که  سرمایه حداقل سهم یک شرکت سهامی (ع)  50.000 TRY است.
نمایندگی شرکت در ترکیه

برای ادغام یک شرکت در ترکیه چه مدارکی لازم است؟

مدارک ذیل برای مراحل ثبت شرکت در ترکیه لازم است :
  • تفاهم نامه شرکت و اساسنامه شرکت
  • نسخه های محرمانه اسناد معتبر سهامداران شرکت.
  • نسخه های معتبر مدارک شناسایی مدیران شرکت ،
  • نسخه های محضری و فرم اصلی اظهارنامه تأسیس تجارت.
سایر الزامات عبارتند از:
  •  دريافت اصلى از بانك ، اثبات اينكه 0/04 درصد سرمايه به سازمان رقابت سپرده شده است ،
  •  گواهی سپرده حداقل سرمایه
به دلایل مالیاتی ، شرکت مجبور است  گواهی ثبت را ارائه کند که شامل شماره مالیات خواهد بود. سرمایه گذار همچنین باید مطابق  آیین نامه ثبت تجارت ، نامه تعهدنامه ارائه دهد . در کنار رسید بانکی ، با بیان سپرده حداقل سرمایه ، بانک نیز باید نامه ای به این معنا صادر کند که به مستندات لازم برای  ثبت شرکت اضافه می شود .

 

مجوزهای شرکت های ترکیه

لازم به ذکر است ، مهم نیست که شما یک سرمایه گذار محلی یا خارجی باشید که شرکتی را در ترکیه افتتاح می کنید ، اخذ مجوزها و مجوزهای خاص مرتبط با نوع فعالیت انجام شده ، الزامی است. این مجوزها توسط مسئولان در زمینه ای که این شرکت فعالیت خواهد کرد صادر می شود و جدا از مراحل ثبت شرکت در ترکیه با آنها برخورد می شود . برای به دست آوردن هر نوع مجوز ، شرکت باید گواهی ثبت شرکت و سایر اسناد مربوطه را که مورد نیاز مسئولین است ، ارسال کند. صدور مجوز بستگی به مرجع بررسی اسناد دارد.

 

چقدر سریع می توانم شرکت خود را در ترکیه وارد کنم؟

اگر کلیه اسناد مورد نیاز برای ثبت شرکت را ارائه داده باشید،  روند اختلاط  ممکن است حداکثر 3 هفته طول بکشد (این دوره با احتساب زمان لازم برای راه اندازی یک دفتر در اینجا محاسبه می شود ، بلکه  ثبت نام برای رعایت مالیات ).

 

سؤالات دیگر در مورد ثبت شرکت در ترکیه

  1. آیا برای ثبت شرکت در ترکیه به یک آدرس محلی نیاز دارم؟
بله ، این شرکت نیاز به داشتن یک آدرس ثبت شده در ترکیه دارد .
  1. باز شدن حساب بانکی شرکت چقدر طول می کشد؟
حساب روند باز شدن بانک می توانید 3 هفته طول بکشد.
  1. آیا برای ثبت شرکت باید به ترکیه بیایم؟
نه ، نیازی نیست که به ترکیه بیایید. وکلای ترکیه ما می توانند روند کار را از طرف شما انجام دهند.
  1. آیا شرکت به مدیر محلی احتیاج دارد؟
نه ، این شرکت نیازی به مدیر اقامت ترکیه ندارد.
  1. مالیات شرکتها در ترکیه چقدر است؟
مالیات شرکتهای ترکیه ای حاکی از نرخ 20٪ مالیات است.

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).