تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

ثبت شرکت در عراق

خانه > ثبت شرکت  > ثبت شرکت در کشور ها  > ثبت شرکت در عراق

ثبت شرکت در عراق

ثبت شرکت در عراق

ثبت شرکت در عراق

در این مطلب مراحل ثبت شرکت در عراق ، هزینه ثبت موسسه در عراق ، انواع شرکت در عراق ،مدت زمان لازم ثبت نمایندگی در عراق ، ثبت شرکت در اربیل ، ثبت موسسه در کردستان عراق را شرح می‌دهیم.

مراحل ثبت شرکت در عراق

اکثر سرمایه گذاران ، شرکت های بین المللی و مردان تجاری از عدم آگاهی از مراحل ثبت شرکت های خود در عراق رنج می برند و باعث می شود در معرض خطر سوء استفاده شرکت های حقوقی بین المللی و محلی و کارمندان دولت قرار بگیرند.

 در این مقاله مراحل و مدارک لازم برای ثبت شعب ، دفتر نمایندگی تجاری برای شرکت های خارجی در عراق نشان داده شده است.

  1. یک گواهی ثبت شرکت که نشان می دهد توسط مقامات در کشور مادر ثبت شده است و باید از سفارت عراق در کشور اصلی قانونی شود (مهر و موم شده).
  2. نسخه ای از ایجاد قرارداد شرکت یا کلیه اسناد اصلی توسط مجوز در کشور اصلی است و باید توسط هر مؤسس یا نماینده قانونی آن امضا شود و طبق مقررات ماده قانون شرکت ها در کشور مادر تنظیم و تنظیم شود. (مهر) از سفارت عراق در کشور اصلی.
  3. نامه رسمی دفتر مرکزی شركت كه توسط شخص مجاز یا مدیر شركت امضا شده است (از طرف سفارت عراق در كشور اصلی) قانونی (مهر و موم شده) كه با اطمینان از اینكه همه اطلاعات صحیح است و دلالت بر شعبه در عراق دارد ،
  4. نامه رسمی دفتر مرکزی شرکت که توسط شخص مجاز یا مدیر شرکت امضا شده است (از طرف سفارت عراق در کشور اصلی) قانونی (مهر و موم شده) که با تعیین یک مدیرعامل عراقی / خارجی منصوب می شود ، این کارمند مجاز در مقابل ثبت شرکت ها حضور خواهد داشت. در پایه تجارت. و نماینده شرکت در کلیه ادارات دولتی است.
  5. مدیر کمیساریا نماینده قانونی را برای انجام کلیه اسناد قانونی به نمایندگی از شرکت معرفی می کند.
  6. صورت حساب مالی شرکت برای سال گذشته (گزارش معتبر بانکی). این باید از سفارت عراق در کشور اصلی قانونی شود (پلمپ شرکت شود).
  7. هر سندی که نشانگر قابلیت های مالی شرکت باشد.

  8. هرگونه نشانه ای برای پروژه های قبلی در تصویب غربالگری امنیت شرکت های خارجی بسیار مفید خواهد بود.
  9. کلیه اسناد مورد نیاز باید به زبان عربی یا انگلیسی نوشته شود و یک اسناد ترجمه شده برای اصل تهیه شده توسط سفارت عراق در کشور اصلی تهیه و تهیه شود.
  10. هزینه ثبت نام برابر است با (200،000 دینار عراقی) 200 دلار.

  11. افتتاح حساب بانکی جاری عراق.
  12. یک اجاره نامه معتبر برای دفتر / دفتر مرکزی شرکت در عراق.
  13. بررسی محل دفتر شرکت مطابق اجاره نامه توسط کارکنان چک (بازرسان).
  14. قرارداد وکالت (نماینده قانونی) باید در انجمن BAR عراق عضو باشد.
  15. اختصاص یک حسابدار یک شرکت عراقی که در سندیکای حسابدار در عراق ثبت شده است و قرارداد را به همراه اسناد ثبت نام ارسال می کنید.
  16. پر کردن سه فرم رسمی ثبت توسط مدیر کمیسیون و نماینده حقوقی و ارسال آنها به ثبت شرکت رسمی به همراه کلیه اسناد قبلی.

ملاحظات ثبت موسسه در عراق:

  • هم نماینده قانونی و هم حسابدار توسط مدیر کمیسیون استخدام و مجاز می شوند.
  • هر سه؛ مدیر مأمور ، نماینده قانونی و حسابدار باید اثبات اثبات اقامت آنها در عراق را ارائه دهند.
  • هر سه؛ مدیر مأمور ، نماینده قانونی و حسابدار را می توان در هر زمان که شرکت نیاز داشته باشد ، پس از صدور اوراق رسمی ثبت شرکت ، تغییر داد.
  • در این روش هزینه های اضافی ، کمیسیون و مراحل لازم است.
  • این روند حدود دو ماه از روزی که مدیر کمیساری یک نماینده قانونی برای شرکت منصوب می کند ، تأخیر می کند ، تأخیر بیشتر مربوط به بررسی امنیت شرکت های خارجی است.
هزینه ثبت موسسه در عراق

ثبت شرکت های محلی در عراق و انواع شرکت در عراق

 1- ثبت شرکت های محلی از انواع مختلف ، محدود ، سهام مشترک ، سرمایه گذاری مختلط و مشترک ، تعهدات فردی و انواع فعالیت ها ، حتی شرکتهایی که نیاز به تأیید نهادهای بخش دارند.

2- شرکت های پیگیری پس از ثبت آنها از نظر تکمیل مراحل ثبت شرکت در عراق ، سوابق شرکت موسس و تأیید قراردادهای تأسیس آنها و همچنین پیگیری صورتجلسات شرکت و تصمیم گیری در بخش ثبت شرکت.

3- ارسال حساب های نهایی به واحد ثبت شرکتها.

4- ارائه جلسات جلسات به صورت دوره ای به شرکت ها.

اصلاح انواع شرکت در عراق از نظر یک شرکت وابسته به یک شرکت محدود یا از یک شرکت محدود به یک شرکت سهامی خاص ، اصلاح فعالیت شرکت از فعالیت تجاری به فعالیت پیمانکاری یا تغییر یک فعالیت به عنوان مثال از فعالیت تجاری به فعالیت اصلی (پیمانکاری).

5- اصلاح اختیارات مدیر محول مانند اضافه کردن اختیارات یا کاهش وظایف وی.

6- اصلاح تفاهم نامه همکاری شرکت متناسب با این بخش.

7- تأسیس شرکت های عراقی که صاحبان یا بنیانگذاران آنها اشخاص حقیقی ، شرکتی یا خارجی باشند و درصد به 100٪ سهام شرکت برسد.

8- خرید سهام از شرکتهای محلی توسط اشخاص و برای 100٪ شرکت و اقدامات رویه های آن.

ثبت شرکت های خارجی در عراق

 1- تأسیس شعب شرکتهای خارجی در فعالیتهای مختلف ، انواع و ملیتهای مختلف ، به استثنای شرکتهای متخصص در نقل و انتقال مالی ، بانکداری و بانکهای خارجی ، به همان صورت که

شما به تأییدهای ویژه بانک مرکزی احتیاج دارید.

2- ارائه دقایقی از قرار ملاقات با مدیر شعبه با صلاحیت وی و تعیین مشاوره حقوقی در کانون وکلا.

3- ارسال حسابهای نهایی به اداره ثبت شرکتها (بخش شرکتهای خارجی).

ثبت نمایندگی در عراق

ایجاد مشاغل قانونی در عراق(ثبت شرکت در عراق)

قانون شرکت شماره 21 مصوب 1997 (اصلاح شده توسط شماره 64 CPA در سال 2004) (قانون شرکت ها) اجازه می دهد تا چندین نوع نهادهای شرکتی در عراق ثبت شوند (از جمله اقلیم کردستان عراق).
برای سرمایه گذاران خارجی که به دنبال ورود به بازار عراق هستند ، می توان از سه وسیله نقلیه اصلی استفاده کرد:

همچنین شرکتهای سهامی عام و سهامی نیز وجود دارند ، اما ساختارهای شرکت فوق فوق برای ایجاد حضور شرکتی در عراق برای سرمایه گذاران خارجی مناسب ترین است. در بخش زیر مروری بر ویژگی ها و شرایط اصلی ثبت نام ارائه شده است.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

طبق قانون شرکت ها ، سرمایه گذاران خارجی حق دارند بدون هیچ محدودیتی در شرکت های عراقی مستقر یا شرکت کنند ، اما با مصوبات وزارتخانه ها / ادارات عراق. به عنوان مثال ، ثبت یک شرکت LLC در عراق فدرال که قصد انجام خدمات نفت و گاز را دارد ، نیاز به تأیید وزارت نفت عراق دارد.
برخی از ویژگی های مهم ایجاد یک LLC و تشکیل آن تحت قانون شرکت ها در زیر توضیح داده شده است.
تفاهم نامه انجمن
تفاهم نامه انجمن یک LLC سند حاکم آن است و باید شامل موارد زیر باشد:

  • نام و شکل شرکت و اهداف آن؛
  • آدرس دفتر مرکزی در عراق؛
  • نام ، آدرس ، شغل و ملیت بنیانگذار (ها)؛
  • سرمایه مشترک

حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در عراق

حداقل سرمایه یک LLC IQD 1.000،000 IQD (معادل تقریباً 850 دلار آمریکا) است. ارزش اسمی هر سهم باید یک دینار عراقی باشد. قانون شرکت ها صدور سهام با ارزش بالاتر یا پایین تر را ممنوع می کند. سرمایه ثبت شده هنگام ثبت LLC باید به طور کامل پرداخت شود.

کمکهای نقدی باید به یک حساب بانکی مجاز به فعالیت در عراق (چندین بانک خارجی وجود داشته باشد که در عراق فعالیت دارند مانند Standard Chartered و Is Bank) و در حساب منجمد می شوند ، تا زمانی که اسناد به بانک ارائه شود که نشان می دهد تشریفات تأسیس تکمیل شده است. مشارکت در نوع باید در تفاهم نامه ذکر شود و ارزش آن باید توسط همه موسسین تأیید شود. در بخش های خاص ، حداقل سرمایه تعیین شده می تواند بالاتر از حداقل سرمایه باشد. به ویژه ، در بخش نفت ،

تعداد سهامداران برای ثبت نمایندگی در عراق

یک شرکت LLC نباید بیش از 25 سهامدار داشته باشد که ممکن است ترکیبی از اشخاص حقوقی و اشخاص باشد. LLC ممکن است توسط یک شخص خاص (از جمله شخص حقوقی) تأسیس شود ، در این صورت حداقل تعداد سهامداران لازم نیست.

سرمایه سهم یک LLC به سهام غیرقابل تقسیم با ارزش اسمی یکنواخت تقسیم می شود. انتقال سهام مجاز است اما منوط به حق پیش تصرف به نفع سایر سهامداران است.

مدیریت موسسه در عراق بر عهده کیست؟

در حالی که یک LLC نمی تواند توسط یک هیئت مدیره اداره شود ، توسط یک مدیر کل اداره می شود. هیچ الزامی برای مدیران اتباع عراقی وجود ندارد. با این حال ، تعیین اتباع خارجی باید توسط وزارت کشور عراق تأیید شود.

اختیارات مدیر کل و همچنین حقوق و مزایای وی توسط مجمع عمومی تعیین می شود. اختیارات مدیر کل شامل قدرت انجام کلیه معاملات و مشاغل مربوط به عملکرد فعالیت عادی شرکت است.

طبق قانون شرکتها و با توجه به تصمیم مجمع عمومی ، مدیر یک شرکت LLC دارای اختیارات مشابهی است و مشمول همان محدودیت هایی است که در مورد هیئت مدیره یک شرکت سهامی اعمال می شود.
مدیر یک LLC می تواند با توجه به تصمیمی از مرجعی که وی را منصوب کرده است ، از سمت خود خارج شود. صلاحیت باید دلیل چنین تصمیمی را به مدیر بدهد.

مسئولیت همکاران برای ثبت موسسه در عراق

مسئولیت شرکای LLC نسبت به اشخاص ثالث توسط قانون به میزان سرمایه گذاری آنها در سرمایه LLC محدود است.

روش ثبت نام نمایندگی در عراق (ثبت موسسه در کردستان عراق)

یک سرمایه گذار که مایل به ایجاد شرکتی در عراق فدرال است باید درخواست را تکمیل کند و آن را به ثبت شرکتها در بغداد ارسال کند.
این برنامه باید اطلاعات زیر را در مورد نهاد تجاری ارائه دهد که توسط ثبت شرکتها در وزارت تجارت عراق ثبت شود:

  • نام LLC؛
  • نوع فعالیت تجاری؛
  • آدرس کسب و کار ، شماره تلفن ، شماره فکس و آدرس ایمیل؛
  • آدرس دفاتر آن در عراق؛
  • ساختار مالکیت (کاملاً عراقی ، کاملاً یا جزئی از آن متعلق به خارجی).
  • تفاهم نامه انجمن

برای ثبت نام LLC نیز باید اسناد خاصی را همراه با برنامه ارسال کنید.

جدول زمانی برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در عراق

ثبت شرکتها باید قبل از صدور گواهی ثبت نام برای LLC که متعلق به اشخاص خارجی است ، تاییدیه وزارت امور داخله را بدست آورند. زمان بندی چنین تصویب بین سه تا شش ماه است و در بعضی موارد حتی می تواند بیشتر طول بکشد.

پس از تأیید وزارت امور داخله ، گواهی ثبت از طرف ثبت شرکتها صادر می شود. پس از آن LLC آماده انجام فعالیت های خود در سراسر عراق فدرال است.

شعب و نمایندگی شرکتهای خارجی در عراق

ویژگی ها
یک شرکت مادر خارجی می تواند یک شعبه در عراق تأسیس کند ، که بعنوان یک شرکت توسعه دهنده مادر نیز فعالیت می کند ، مشروط بر اینکه شرکت مادر یک قرارداد را از دولت عراق تأمین کند یا با یک پیمانکار اصلی که با دولت عراق پیمان شده است قرارداد ببندید. . یک شعبه فقط می تواند فعالیت های تجاری مجاز توسط شرکت مادر خود را انجام دهد ، و همچنین به فعالیت های پیش بینی شده توسط این قرارداد که به آن متکی است تا بتواند حضور خود را در عراق تعهد کند ، موظف است.

در مقابل ، یک دفتر نمایندگی فقط می تواند در زمینه توسعه مشاغل و فعالیت های بازاریابی شرکت کند ، بنابراین ، نمی تواند هیچ فعالیت تجاری در عراق انجام دهد. در صورت تأمین قرارداد دولت یا قرارداد با پیمانکار اصلی دولت عراق ، یک دفتر نمایندگی ممکن است به یک شعبه تبدیل شود.

روش استقرار (ثبت نمایندگی در عراق ،)

برنامه ثبت نام دفتر شعبه یا دفتر نمایندگی باید اطلاعات ذیل راجع به شرکت مادر اصلی بیابید:

  • نام قانونی؛
  • نام تجاری؛
  • نوع فعالیت تجاری؛
  • آدرس تجاری دفتر خود در عراق فدرال؛
  • تلفن ، نمابر و نامه الکترونیکی در عراق ، در صورت وجود؛
  • به میزان قابل استفاده:
  • مقدار منشور یا سرمایه مجاز آن (تعیین ارز)
  • ارزش خالص در پایان دوره مالی اخیر (ذکر تاریخ و مشخص کردن ارز)؛
  • نام و آدرس هرکدام از صاحبان 10٪ یا بیشتر از حقوق صاحبان سهام آن.

برخی از اسناد همچنین باید همراه با برنامه ثبت نام باشند.

جدول زمانی برای ایجاد شعبه یا دفتر نمایندگی

جدول زمانی ثبت نام دفتر شعبه یا دفتر نمایندگی از تاریخ ارسال مدارک لازم بطور معمول بین یک تا دو ماه متغیر است.

ثبت حضور مشاغل حقوقی در منطقه کردستان عراق(ثبت موسسه در کردستان عراق)

اقلیم کردستان عراق همان قانون شرکتها را اعمال می کند که 100٪ مالکیت خارجی را در اختیار شما قرار می دهد اما تفاوت های رویه ای در رابطه با ثبت دارد. مهمترین تفاوت این است که ثبت شرکت ها در اربیل (ثبت موسسه در کردستان عراق) برای ثبت دفتر شعبه نیازی به قرارداد دولتی ندارد. علاوه بر این ، زمان بندی برای تأسیس یک شرکت LLC یا یک شعبه در اقلیم کردستان عراق به طور قابل توجهی کوتاهتر است ، که معمولاً بین دو تا چهار هفته متغیر است.

آژانس تجاری

آژانس تجارتی در عراق در درجه اول توسط سازمان آژانس بازرگانی قانون شماره 51 سال 2000 (قانون آژانس) اداره می شود. قانون آژانس با انتصاب و ثبت كارگزاران بازرگاني سروكار دارد و حاوي مقرراتي است كه اطلاعاتي را كه توسط عوامل تجاري به ثبت كننده شركتها در اختيار شما قرار مي گيرد ، تنظیم كند. فقط اتباع عراقی مجاز به نمایندگی تجاری هستند.

سوال‌هایی که در این مطلب پاسخ داده شده اند:

مراحل ثبت شرکت در عراق چگونه است؟

هزینه ثبت موسسه در عراق چقدر است؟

انواع شرکت در عراق چگونه است؟

مدت زمان لازم ثبت نمایندگی در عراق چقدر است؟

ثبت شرکت در اربیل چگونه است؟

ثبت موسسه در کردستان عراق چگونه است؟

ثبت خود را به خبره ترین افراد در ثبت بازرگان بسپارید تا ثبت انواع شرکت شما حتی در ثبت شرکت سهامی خاص به بهترین و سریعترین شکل ممکن صورت پذیرد.

 تلفن های تماس: 09120213393 – 09120250912 –02188323274

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).