تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

ثبت شرکت در نروژ

خانه > دسته‌بندی نشده  > ثبت شرکت در نروژ

ثبت شرکت در نروژ

ثبت شرکت در نروژ

ثبت شرکت در نروژ

مواردی که در این مطلب مورد بررسی قرار می‌گیرد شامل: شرایط ثبت شرکت در نروژ ، هزینه ثبت شرکت در نروژ ، مراحل ثبت شرکت در نروژ ، مزایای ثبت شرکت در نروژ ، نحوه ثبت شرکت در نروژ ، تاسیس شرکت در کشور نروژ

نحوه ثبت شرکت در نروژ

برای شرکت در نروژ ، سرمایه گذاران می بایست اساسنامه و اسناد دیگری مانند امضاهای نمونه ، فرم های خاص یا نسخه های گذرنامه افراد مربوط به افتتاح یک شرکت را در این کشور تهیه کنند. متخصصان ما در زمینه تشکیل شرکت در نروژ می توانند در تهیه  اساسنامه  و سایر اسناد ادغام برای هر مشاغل جدید کمک کنند و می توانند در مورد شرایط ثبت نام به سرمایه گذاران مشاوره دهند  .

انواع نهادهای تجاری در نروژ (انواع شرکت در نروژ)

سرمایه گذاران خارجی علاقه مند به باز کردن شرکت در نروژ ، باید با اشخاص حقوقی موجود برای آشنا شوند اختلاط در کشور است. کارشناسان ثبت شرکت ما در نروژ  می توانند با مشاوره در مورد اشخاص حقوقی اصلی  که یک سرمایه گذار ارزنده می تواند در این کشور باشند ، کمک کند. محبوب ترین شکل کسب و کار ، به طور کلی کسب و کارهای کوچک و متوسط ، شرکت خصوصی با مسئولیت محدود است .

هزینه ثبت شرکت در نروژ

حداقل هزینه مورد نیاز برای ثبت شرکت در نروژ حدود   NOK 30000  (حدود EUR 4000) البته این هزینه سرمایه اولیه شرکت است.

انواع شرکت در نروژ

این نوع از شرکت نروژی را می توان با حداقل یک بنیانگذار و تصمیمات عمده ای در آن (مانند انتصاب نهادهای اجرایی، افزایش یا کاهش سرمایه، تغییرات را به اسناد قانونی) توسط مجمع عمومی از سهامداران گرفته. سرمایه از جمله کسب و کار است به سهام تقسیم و تصمیم به انتقال این سهام می تواند تنها با اکثریت آرای اعضای گرفته شده است.

یک شرکت سهامی نروژی برای مشاغل بزرگتر تعیین شده است و سرمایه مورد نیاز ، که به سهام تقسیم می شود ، نمی تواند کمتر از 1000،000 NOK (تقریباً 125000 یورو  حداقل هزینه مورد نیاز برای ثبت شرکت در نروژ) باشد. پایتخت ASA به سهام تقسیم است که می تواند انتقال به عموم مردم و همچنین ممکن است با ثبت نام در بازار بورس سهام . ثبت نام (ثبت برند) با بازار سهام مهم است زیرا روش درمانی است افزایش سرمایه . تصمیمات اصلی توسط مجمع عمومی سهامداران نیز گرفته می شوددر حالی که تصمیمات روزانه توسط اعضای هیئت مدیره اتخاذ می شود .

یک شکل تجاری که در آن مسئولیت اعضا نامحدود است ، مشارکت نروژی است که می تواند به صورت عمومی یا محدود ثبت شود . یک مشارکت عمومی نروژ توسط شرکای مساوی تشکیل می شود که می توانند سود را تقسیم کنند و کاملاً مسئول اقدامات این نهاد هستند ، در حالی که یک مشارکت محدود نروژی توسط یک شریک عمومی و حداقل یک شریک ساکت تشکیل می شود .

شریک خاموش آوردن یک سهم به سرمایه واحد تجاری را و آن را تا مسئولیت محدود در حدی که سهم خود را دارد در حالی که شریک عمومی مسئولیت کامل در مشارکت (حتی با دارایی خود) دارد

یک شرکت محدود خصوصی در نروژ چیست؟

همانطور که گفته شد ، این شکل تجاری برای شرکت های کوچک و متوسط که در بازار نروژ فعالیت می کنند از اهمیت بالایی برخوردار است ، اما همچنین نوع اصلی شخص حقوقی است که هنگام کار از طریق یک شرکت تابعه در نروژ به کار می‌رود .

هنگام تنظیم این فرم تجاری ، لازم است حداقل دو مدیر تعیین شود و یکی از آنها باید ساکن نروژی باشد. مدیر همچنین می تواند اقامت در یکی از کشورهای عضو  منطقه اقتصادی اروپا را بگیرد .

شرکت محدود خصوصی در نروژ نیز با موارد زیر ارائه می شود:

• مسئولیت محدود   برای بنیانگذاران شرکت – سهامداران از مزایای مسئولیت محدود برای هر بدهی شرکت ، به میزان سرمایه ای که با آنها سهیم بوده اند ، دارند.

•  حق شاغل بودن – نمایندگان شرکت می توانند خود را به عنوان کارمندان شرکت استخدام کنند و این باعث می شود  مزایای اجتماعی و  حقوقی که برای کارمندان عادی در اختیار آنها قرار می دهد .

•  شخصیت حقوقی جداگانه – شکل تجاری نسبت به سرمایه گذاران یک شخص حقوقی متفاوت در نظر گرفته می شود ، که در مورد کلیه اشخاص حقوقی نروژی (مثلاً تنها معامله گر ) کاربرد ندارد.

•  سرمایه گذار دوستانه – فرم تجارت همان آیین نامه هایی را ارائه می دهد که برای تجار نروژی اعمال می شود .

هزینه ثبت شرکت در نروژ

مالیات اصلی اعمال شده برای یک شرکت با مسئولیت محدود نروژی چقدر است؟

از آنجا که این شرکت برای انجام فعالیت های تجاری ایجاد شده است ، مسئولیت مالیات در نروژ را به عهده می گیرد . در سطح سال 2018 ، سود حاصل از یک شرکت با مسئولیت محدود با نرخ 23٪ مالیات می شود و برای سود یک سال درآمد محاسبه می شود  ( مالیات شرکت از نرخ 24٪ کاهش می یابد). مالیاتی است که در سال بعد پرداخت می شود، در دو جلسه تشکیل پرونده.

این شکل تجاری همچنین ممکن است پرداخت سود سهام را منعقد کند که در این صورت شرکت در معرض مالیات قرار خواهد گرفت. در سال 2018 ، مالیات قابل اعمال برای اشخاص حقیقی که به عنوان سهامدار فعالیت می کنند ، با نرخ 30،59٪ اعمال می شود ، در حالی که همان روشی که برای سهامداران شرکت اعمال می شود ، به طور کلی از مالیات معاف است .

مالیات دیگری که برای این شخص حقوقی اعمال می شود ، مالیات ارزش افزوده ( مالیات بر ارزش افزوده ) است . بسته به فعالیت شرکت ، فرم کسب و کارمی تواند از نرخ مالیات بر ارزش افزوده پایین تر یا حتی معافیت از این مالیات بهره مند شود ، زیرا برخی محصولات و خدمات در دسته ویژه مالیات بر ارزش افزوده قرار می گیرند .

مالیاتهای اصلی شرکت های مورد استفاده در نروژ چگونه است

اگرچه مالیات شرکتها به طور کلی با نرخ 23٪ تحمیل می شود ، اما باید دانست که برخی مشاغل مرتبط با فعالیتهای مالی می توانند در برابر مالیات شرکتهای بالاتر ، با نرخ 25٪ تحمیل شوند . نروژ همچنین مالیات های زیر را اعمال می کند :

• تأمین اجتماعی – مالیاتی که بر حقوق کارمندان شرکت اعمال می شود ، بسته به منطقه ای که تجارت در آن فعالیت می کند ، بین 0 تا 14.1 درصد متفاوت است.

• املاک و مستغلات مالیات بر دارایی – شرکت اشغال خواص املاک و مستغلات در نروژ مورد نیاز به پرداخت مالیات بر دارایی که در محدوده بین 0،2٪ – 0،7٪ ، با ذکر است که برخی از مناطق نروژی انجام این مالیات صدق نمی کند ؛

• مالیات سود سهام – مالیات بسته به محل اقامت شرکت منعقد می شود . اگر شرکت است نروژی بر اساس یا یک کسب و کار از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و آن را انتقال سود سهام به یک شرکت محلی از سود سهام 97٪ معاف از مالیات.

•  شرکت ها همچنین مسئولیت پرداخت مالیات بر سود سرمایه ، وظیفه تمبر ، مالیات بر درآمد نفتی و مالیات بر تناژ را دارند .

مراحل ثبت نام شرکت در نروژ

ویژگی روش تشکیل شرکت نروژی این است که از طریق مرکز ثبت نام موسسه بازرگان انجام می شود .

یکی از مراحل ثبت شرکت در نروژ در آغاز روند تشکیل شرکت در نروژ ، بنیانگذاران باید یک حساب بانکی باز کنند و سرمایه شرکت را واریز کنند . بانک یک موضوع سند سپرده و ترازنامه باید توسط یک مورد بررسی قرار گیرد حسابرس خارج . این حسابرس بیانیه ای را تأیید می کند که مانده تراز و پذیرش شرکت در انتصاب حسابرس را صادر کند .

یکی دیگر از مراحل ثبت شرکت در نروژ اسناد لازم برای ثبت نام شرکت در نروژ ثبت نام شرکتهای تجاری می تواند بصورت آنلاین از طریق وب سایت پر کردن ، و بعدی به صورت حضوری یا از طریق پست ارسال شود . فرم ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده را می توان در همان زمان به عنوان تشکیل پرونده برای ارسال ثبت شرکت و لازم است که گردش مالی سالانه NOK 50000 تجاوز خواهد .

آخرین مرحله از مراحل ثبت شرکت در نروژ  ثبت نام در بیمه اجباری آسیب کارگران و ترتیب برنامه اجباری بازنشستگی شغلی برای کارمندان است . اگر می خواهید در ایالات متحده آمریکا ، اندونزی ، سیشل یا کانادا تجارت ایجاد کنید ، می توانیم شما را با همکاران خود در ارتباط قرار دهیم .

مزایای ثبت شرکت در نروژ و جنبه های مهمی که باید هنگام افتتاح شرکتی در نروژ بدانید

به عنوان یک قاعده کلی ، بسته به فرم کاری که برای ثبت نام انتخاب شده است ، روند ثبت شرکت در نروژ  بین 5 تا 7 هفته طول می کشد . همانطور که در این مقاله ذکر شد ، شرکت برای تجارت تازه تاسیس باید یک حساب بانکی شرکت ایجاد کند ، روشی که تقریباً 4 هفته طول بکشد .

اشخاص حقوقی ثبت شده در این کشور با 100٪ مالکیت خارجی تأسیس می شوند و سرمایه گذاران برای ثبت نام در شغل خود نیازی به سفر به نروژ ندارند. همچنین ، سرمایه گذاران خارجی می توانند آزادانه در این کشور وارد فعالیت های صادرات و واردات شوند و می توانند به راحتی فضای اداری را در یکی از مناطق نروژ اجاره کنند .

نحوه سرمایه گذاری به عنوان یک تاجر خارجی برای ثبت شرکت در نروژ

بازرگانان خارجی که قصد راه اندازی شرکتی در نروژ یا سرمایه گذاری در یک تجارت محلی را دارند می توانند ویزای کسب و کار کسب کنند . این ویزا فقط در صورت تحقق مقررات قانونی خاص قابل دستیابی است که یکی از آنها حداقل سرمایه گذاری است که توسط تاجر خارجی در این کشور انجام می شود ، مبلغ 100000 یورو تنظیم شده است (این حداقل آستانه است ، اما ممکن است کارآفرینان مبلغ بیشتری را نیز سرمایه گذاری کنید )

برای به دست آوردن این نوع ویزا ، سرمایه گذاران نیاز به دارندگان یکی از مجوزهای صادر شده برای این منظور و در این حالت ویزای C ، ویزای D یا مجوز اقامت دارند . اما لازم است بدانید که صدور ویزا محدود به سرمایه گذاری در چندین بخش اقتصادی از جمله حمل و نقل ، نفت و گاز ، مراکز داده IT ، صنعت غذاهای دریایی یا بخش انرژی سبز می باشد .

این سند به بیگانگان اجازه می دهد تا در نروژ زندگی کنند و برای اقامت دائم اقدام کنند ، که فقط در صورت اجازه شخص حداقل 3 سال در این کشور اقامت می تواند توسط مقامات محلی اعطا شود . بازرگانان خارجی نیز ممکن است پس از 7 سال زندگی مداوم در نروژ ، تابعیت نروژ را درخواست کنند . برای کمک های تخصصی حقوقی در نروژ ،  با یک شرکت حقوقی معتبر در نروژ همکاری  می کنیم که می تواند در چندین موضوع تجاری به سرمایه گذاران خارجی کمک کند.

نمای کلی اقتصاد در نروژ

چند مورد از شرایط ثبت شرکت در نروژ که سبب ترغیب سرمایه گذاران می‌شود شامل :

با برخورداری از استانداردهای بالای زندگی به دلیل ذخایر منابع طبیعی (خصوصاً نفت ، جنگلها و مواد معدنی ) در مقایسه با میزان جمعیت ، نروژ یکی از قدرتمندترین کشورها در جهان به حساب می آید . نروژ در صدر صادرکنندگان مهم نفت ، گاز طبیعی و ماهی قرار دارد . همچنین به عنوان یک قدرت دریایی عالی (هم مرز با اقیانوس اطلس شمالی و دریای بارنتس) شناخته می شود و یک تولید کننده بزرگ انرژی آبی است .

اگرچه تصمیم گرفته است که عضو اتحادیه اروپا نباشیم ، نروژ با امضای معاهدات EEU (اتحادیه اقتصادی اروپا) به بازار داخلی اروپا دسترسی دارد .

با قوانین تجاری انعطاف پذیر برای افرادی که مایل به افتتاح شرکتی در نروژ هستند و تنها چند قدم که باید قبل از شروع یک تجارت جدید انجام شود ، این حوزه قضایی یکی از مقاصد مناسب برای سرمایه گذاران خارجی محسوب می شود.

برای کمک کامل در طی مراحل شرکت در این کشور ، لطفاً با  تیم ما از کارشناسان ثبت شرکت در نروژ تماس بگیرید . در صورتی که می خواهید مبلغی را که باید به عنوان مالیات شرکت ، مالیات سود سهام و مالیات بر ارزش افزوده در نروژ پرداخت کنید ، بدانید ، لطفاً از ماشین حساب مالیاتی رایگان و فوری ما استفاده کنید .

مراحل ثبت شرکت در نروژ

شرایط ثبت شرکت در نروژ

شرایط برای راه اندازی یک شرکت محدود خصوصی(شرایط ثبت شرکت در نروژ):

شرکت های محدود خصوصی می توانند توسط یک یا چند نفر تأسیس شوند.

هر دو اشخاص حقیقی و حقوقی (مانند شرکت های محدود خصوصی) می توانند بنیانگذار باشند.

برای اینکه بنیانگذار باشید یا نقش دیگری را در یک شرکت محدود خصوصی داشته باشید ، باید در سن 18 سال به بالا باشید.

این شرکت باید دارای یک آدرس تجاری نروژی باشد (به عنوان مثال آدرس فیزیکی نروژی که در قالب آن بیان شده است: خیابان / جاده ، شماره خانه ، کدپستی و شهر پستی. آدرس های صندوق پستی پذیرفته نخواهد شد).

تأسیس و ثبت شرکت محدود خصوصی در نروژ

چگونه می توان یک شرکت محدود خصوصی را پیدا کرد و ثبت کرد وقتی که افرادی که قصد انجام نقش در این شرکت را دارند ، دارای شماره شناسه نروژی یا شماره d می باشند.

این شرکت را با تکمیل و امضای فرم ” بنیاد یک شرکت محدود خصوصی ” یافت.

از بانک بخواهید یک حساب سرمایه مشترک ایجاد کند. سرمایه سهم خود را (حداقل 30،000 NOK  هزینه ثبت شرکت در نروژ) واریز کنید و درخواست تأیید دریافت از بانک را بخواهید.

تأیید همچنین می تواند توسط یک حسابرس ، یک وکیل یا یک حسابدار مجاز انجام شود. اگر سرمایه سهم از دارایی های دیگر (سهم غیر نقدی) تشکیل شود ، ارزش این دارایی ها باید توسط یک حسابرس تأیید شود.

تأییدیه اینکه سرمایه سهم واریز شده است باید ضمیمه شود.

اعلان را برای امضا ارسال کنید. سپس یک اعلان برای ورود به صندوق ورودی دریافت خواهید کرد که برای امضای فرم از آنها استفاده خواهید کرد. کل هیئت مدیره باید اخطار را به صورت الکترونیکی امضا کند و شخصی که تأیید مبنی بر پرداخت سهم سرمایه را ارائه داده است ، باید این مورد را به صورت الکترونیکی امضا کند.

اگر شرکت انتخاب کرده است که یک حسابرس داشته باشد ، حسابرس باید ابلاغیه را به صورت الکترونیکی امضا کند.

هنگام ثبت شرکت از طریق صندوق ورودی شما در Altinn به شما اطلاع داده می شود.

ثبت شرکت محدود تجاری هزینه 5570 NOK دارد (هزینه یک باره از ثبت شرکتهای تجاری یا هزینه ثبت شرکت در نروژ ).

پس از ثبت نام ، شماره سازمان به شما اعطا می شود .

هنگامی که یک یا چند موسس دارای شماره شناسه نروژی یا شماره d نباشید ، در حالی که افرادی که قصد انجام نقش در شرکت را دارند ، دارای شماره شناسایی نروژی هستند ، شما باید این رویه را دنبال کنید:

چگونه می توان یک شرکت محدود خصوصی را پیدا کرد و ثبت نام کرد در حالی که برخی از کسانی که قصد دارند در این شرکت نقش ایفا کنند ، دارای شماره شناسه نروژی یا شماره d نیستند.

شهروند خارجی
اگر تابعیت یک کشور اتحادیه اروپا / EEA نیستید و قصد دارید یک تجارت در نروژ را اداره کنید ، نیاز به اجازه اقامت دارید که به شما امکان می دهد در اینجا کار کنید.

می توانید در  اداره مهاجرت نروژی (UDI) در مورد شرایط لازم برای اقامت اطلاعات کسب کنید یا با ثبت شرکت در نروژ اقامت بگیرید.

اداره مهاجرت – برای اجازه اقامت اقدام کنید

نامگذاری یک شرکت محدود خصوصی برای ثبت نام شرکت در نروژ

شرکت های محدود خصوصی باید قبل از یا بعد از نام شرکت ، فرم های مربوطه را دریافت کنید. اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب نام ( نام دامنه ، نام تجاری و علائم تجاری).

مهلت ثبت نام در نروژ برای افراد خارجی

ثبت شرکتهای تجاری باید حداکثر سه ماه پس از تأسیس شرکت اعلان ثبت شرکت را دریافت کند. این شرکت زمانی تأسیس می شود که آخرین موسس ، تفاهم نامه انجمن را امضا کرده است. شرکتها معمولاً تا زمانی که ثبت نشده باشند نمی توانند تعهدات خود را بپذیرند.

تاسیس شرکت در نروژ چقدر طول می کشد؟

زمان پردازش پرونده در طول سال و برای انواع شرکت متفاوت است.

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).