تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

ثبت شرکت در کرمان

خانه > ثبت شرکت  > ثبت شرکت در کرمان

ثبت شرکت در کرمان

ثبت شرکت در کرمان

ثبت شرکت در کرمان

ثبت شرکت در کرمان

نام کرمان از نام یکی از ده شاخه اصلی پارسیان که به جنوب ایران آمدند گرفته شده‌است. شاخه‌های اصلی پارسیان این‌ها بودند: پاسارگادی، مارافی، کرمانی، ماسپی، پانتیالی، دِروسی، دایی، مَردی، دروپیکی و ساگارتی. کرمان در زمان هخامنشیان بخش عظیمی از شَهر (ساتراپی) فارس به‌شمار می‌رفت. از شهرهای کهن این سامان سیرجان (شیرگان باستان)، شهربابک،  بردسیر، بافت (تپه یحی) (به اردشیر باستان)، گُواشیر (کرمان امروزی)،فهرج (پهره باستان) و ارگ بم، نرماشیر، راین، جیرفت و رفسنجان است.

آقامحمد خان قاجار، تعدادی از مردم آن را کور کرد. وی یک هزار تن از جوانان تنومند این استان را به سرکردگی مرتضی‌قلی‌خان کرمانی به تهران فرستاد و پس از آن به میاندوآب و سراب و برخی نقاط دیگر آذربایجان تبعید کرد. این کرمانیان پس از چند نسل در جمعیت این شهرها حل شدند ولی در میاندوآب تا مدتی پیش محله‌هایی به نام محله کرمانی‌ها، سیرجانی‌ها، زرند، راه‌بُر و لک‌ها وجود داشت.

قلعه دختر و قلعه اردشیر از آثار دوران ساسانی در شرق شهر کنونی کرمان، که هنوز خرابه‌های آن‌ها برجاست، گواه بر این است که لااقل در زمان اردشیر بابکان در همین محل، شهری آباد یا قلعه‌ای مهم وجود داشته‌است. مؤلف جغرافیای کرمان معتقد است که حدود ۲۲۰ پس از میلاد، به هنگام فتح کرمان به دست اردشیر این محل گواشیر نام داشته و مرکز ولایت کرمان بوده‌است بنا به گفته هرودت کرمانیا از قبایل دوازده‌گانه ایران می‌باشد و ساتراپی چهاردهم (دارا) مشتمل بر ایالت کرمان بوده‌است. در روایات اساطیری آمده‌است که کیخسرو کرمان و مکران را به رستم بخشید همچنین نشانی‌هایی از فرمانروایی بهمن بر این خطه می‌دهند آنگاه روایت تاریخی این سرزمین آغاز می‌شود و اینکه در زمان هخامنشیان کوروش آن را تبعید گاه نبونید (پادشاه مغلوب شدهٔ بابِل) قرار داد سپس سخن از حکومت اشکانیان را شکست داد و فرزند خود را که او هم اردشیر نام داشت به حکومت کرمان گماشت.

ثبت شرکت در کرمان

انواع مختلف شرکت ها در کرمان وجود دارد که در زیر توضیح مختصری داده شده است:

1- ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرمان

ثبت شرکت با مسئولیت محدود نوعی از شرکت است که تشکیل شده است از دو یا چند نفر که برای فیلد مشخصی از کارها تشکیل شده اند. در شرکت با مسئولیت محدود لازم نیست که افرادی که در این شرکت جزو شرکا هستند افتتاح حساب یا سهام و درصد خاصی را لازم نیست داشته باشند و می توانند فقط تا میزان سرمایه ای که دارند در شرکت مسئولیت بگیرند و مسئولیت امور به اندازه ی سرمایه است.

2- ثبت شرکت سهامی خاص در کرمان

در ثبت شرکت سهامی خاص تمامی سرمایه شرکت توسط اعضای شرکت تامین می شود. در شرکت سهامی خاص تمامی اعضا به اندازه هم دارای سرمایه می باشند و سهم الشرکه آنها به یک مقدار خواهد بود. برخلاف ثبت شرکت سهامی عام ، سهام شرکت سهامی خاص تنها برای افرادی است که جزو هیئت مدیره باشند. در نتیجه دیگر افراد حق سهامداری نخواهند داشت.

3- ثبت شرکت سهامی عام و تضامنی در کرمان

در اصول ثبت شرکت ها و امور مربوط به بازرگانی شرکت سهامی عام معتبرتر از شرکت سهامی خاص است. در شرکت سهامی عام سهام بصورت عمومی بوده و همه در این شرکت ها می توانند سهام دار باشند. این نوع شرکت ها معمولا در شرکت هایی استفاده می شود که پروژه بزرگ باشد و سرمایه ی یک شخص یا افرادی کافی نباشد برای راه اندازی و فعالیت کسب و کار. در ادامه در مورد نحوه ثبت شرکت سهامی عام و مدارک و شرایط لازم آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

شرکت تضامنی، شرکتی شخصی است که جهت انجام فعالیت­های تجاری بین حداقل دو نفر با پذیرش مسئولیت تضامنی برپا می­ شود.

ثبت شرکت در کرمان

مراحل ثبت شرکت در کرمان

شرکت تجاری قراردادی است بین دو یا چند نفر که طبق این قرارداد هر شخص آورده ای را با خود به شرکت می آورد. با تمام توصیف گفته شده مالکیت مربوط به هر فرد وایسته به میزان آورده ای است که می آورد و سود و زیان نیز به نسبت مقداری است که  آورده دارند.
قانون تجارت ایران در ماده 20، شرکت های تجاری را بر 7 قسم و به شرح ذیل احصاء نموده است :

1.شرکت های سهامی
2.شرکت تضامنی
3.شرکت با مسئولیت محدود
4.شرکت مختلط غیر سهامی
5.شرکت مختلط سهامی
6.شرکت نسبی
7. ثبت شرکت تعاونی تولید و مصرف

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت :

1. تقاضانامه ثبت شرکت ( فرم چاپی ) 2 برگ
2. شرکت نامه رسمی ( فرم چاپی )    2 برگ
3. اساسنامه شرکت
4. صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره  2 نسخه
5. فتوکپی شناسنامه کلیه شرکا و مدیران ( اگر مدیر خارج از سهامداران انتخاب شود)
6. اخذ و ارائه مجوز مربوطه ( در صورت نیاز )

مفاد ثبت شرکت در کرمان:

برای ثبت شرکت در کرمان و دیگر شهرهای ایران باید از مجموعه قوانینی که قانون‌گذار تعیین کرده پیروی نمود. به طور مثال حداقل سن برای ثبت شرکت ۱۸ سال است. در این‌جا طبق قوانین ثبت شرکت تعداد شرکا لازم برای هر نوع را یادآوری می‌کنیم:
شرکت‌هایی که حداقل ۲ نفر شریک یا سهامدار نیاز دارد عبارتند از: شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت نسبی و شرکت مختلط سهامی
شرکت‌هایی به حداقل ۳ شریک نیاز دارند عبارتند از: شرکت مختلط سهامی و شرکت سهامی خاص
شرکت‌های سهامی عام حداقل به ۵ شریک احتیاج دارد
شرکت تعاونی تولید و مصرف به ۷ شریک نیاز دارد

گروه وکلای ثبتی بازرگان کلیه خدمات اداری ( ثبت شرکت، ثبت علائم تجاری و ... ) را به صورت تخصصی توسط وکلا، مشاوران و کارشناسان متخصص و با تجربه در این امر ارائه داده است و به صورت مستمر و پیگیر تا اتمام کامل روند ثبت به صورت تمام وقت پشتیبان و پاسخگوی ابهامات و سوالات شما در ارتباط با رویه کار خواهد بود و خود را موظف به اطلاع رسانی شفاف در تمامی مراحل می داند. تلفن تماس: 09120213393 - 09120250912
Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).