تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

مناطق آزاد در حال تاسیس

خانه > ثبت شرکت در منطقه آزاد > مناطق آزاد در حال تاسیس

مناطق آزاد در حال تاسيس

مناطق آزاد در حال تاسيس

( اردبيل، اينچه برون، بانه – مريوان، بوشهر ، جاسك ، سيستان و بلوچستان، مهران)

مناطق آزاد در حال تاسیس

موقعيت جغرافيايي منطقه آزاد تجاري-صنعتي اينچه برون:

منطقه اينچه برون واقع در ناحيه شمال استان گلستان به دلايل مزيت هاي نسبي زير:
واقع شدن در گلوگاه كريدور بين المللي ريلي و جاده اي شمال – جنوب، قرار گرفتن در نقطه مرزي با تركمنستان و ناحيه ساحلي درياي خزر و بهره گيري از دو نوع بندر خشك و تر، داشتن وسعت كافي و قابليت توسعه در سال هاي آتي، دارا بودن اراضي شور و كم بازده بلامعارض ارزان قيمت، همجواري با دو كشور تركمنستان و قزاقستان با معادن غني نفت و گاز و سنگ هاي معدني و غلات مازاد، امكان واردات سنگ معدن فلزي و نفت و گاز از اين دو كشور، برخورداري از زيرساخت هاي آب، برق، گاز، جاده هاي ارتباطي، تسهيلات مخابراتي، اعتدال آب و هوايي در راستاي كاهش هزينه هاي اقامتي، سرمايه گذاري، خدماتي، امكان ترانزيت و واردات غلات از كشورهاي قزاقستان و روسيه در راستاي تامين امنيت غذايي كشور و صرفه جويي منابع آب داخلي، توسعه ترانزيت و حمل ريلي ارزان، دسترسي آسان به مراكز اداري، پشتيباني، اقامتي، رفاهي، پولي، درماني، گردشگري و فرودگاهي، داشتن نيروي كار ساده و ماهر، برخورداري از جاذبه هاي گردشگري (جزيره آشوراده)و جاذبه هاي جنگلي – دريايي استان گلستان، همجواري با سه بازار مصرفي و بازارهاي مصرفي جنوبي: كشورهاي حاشيه خليج فارس و بازار مصرفي CIS بزرگ شمالي: كشورهاي كشورهاي همجوار: عراق، تركيه، پاكستان، افغانستان و برخورداري از كوتاهترين مسير ارتباطي با اين كشورها يكي از مناطق مناسب ايجاد منطقه آزاد تجاري – صنعتي بشمار مي رود.

مناطق آزاد در حال تاسیس

موقعيت جغرافيايي منطقه آزاد تجاري-صنعتي جاسك:

جاسک در منتهی الیه جنوب شرقی استان هرمزگان و در شرق تنگه هرمز و سواحل دریای عمان به فاصله 325 کیلومتر از مرکز استان (بندر عباس) واقع شده است و از شمال به کوههای بشاگرد و شهرستان میناب و از جنوب و باختر به دریای عمان و از خاور به شهرستانهای کنارک و چابهار محدود می گردد. وسعت این شهرستان 2/16136 کیلومتر مربع بوده و حدود 24% از کل مساحت استان هرمزگان را در بر گرفته است . شهرستان جاسک به تنهایی از استان گیلان و یا استان چهارمحال و بختیاری بزرگتر است .شهر جاسک ،مرکز شهرستان به صورت شبه جزیره ای است که از طرف جنوب و غرب به آبهای دریای عمان منتهی می گردد. و در موقعیت جغرافیایی 46 درجه و 57 دقیقه طول شرقی و 25 درجه و 38 دقیقه عرض شمالی واقع شده است. وسعت این شهر بندری 6 کیلومتر مربع و ارتفاع تقریبی آن از سطح دریا 5 متر است.
شهرستان جاسک دارای 220 کیلو متر مرز دریایی از طرف غرب و جنوب بوده به دلیل قابلیت های منحصر به فرد جغرافیایی و وجود لنگرگاههای طبیعی و خورها و نیز حیث هم جواری و نزدیکی با اقیانوس هند به کنترل ونظارت بر دهانه ورودی آبراه خلیج فارس و تنگه هرمز از اهمیت تاریخی، سوق الجیشی، صیادی و تجاری خاصی برخوردار است.

مناطق آزاد در حال تاسیس

فرصتهای سرمایه گذاری در منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر:

صنايع دريايي (ساحلي و فراساحلي) و كشتي‌سازي
صنایع نفت و گاز (مخازن ذخیره سازی نفت خام، LPG و فراورده های نفتی)
صنايع پايين دست پتروشيمي
صنایع شیرین سازی آب دریا
احداث مراکز تجاری و اداری
احداث هتل 5 ستاره منطبق با استانداردهای روز جهانی
صنایع دارویی و پزشکی هسته ای
صنعت گردشگري سلامت و گردشگري طبيعت
صنایع مونتاژ و بسته‌بندي کالاهای تولیدی و مواد غذائی
صنايع شيلات (ميگو، مرواريد، ماهي و …)
پرورش خرما
فرآوري دام و طيور
فرآوري مواد معدني
توليد مصالح ساختماني
صنايع تبديلي و تکميلي نخيلات و شيلات

اهداف ايجاد منطقه آزاد تجاري-صنعتي سيستان و بلوچستان

عدم توجيه فعاليت هاي كشاورزي(بدليل خشكسالي 18 ساله). بخش صنعت، تجارت و بازرگاني مي تواند باعث ايجاد اشتغال و نگه داشت مردم و تثبيت جمعيت به ويژه جمعيت جوان و تحصيلكرده شود.
با توجه به نياز افغانستان به تامين كالاهاي معدني مي توان سهم عمده اي از بازار 23 ميليارد دلاري واردات آن كشور را از طريق منطقه آزاد تجاري-صنعتي سيستان تامين كرد.
توسعه صنعت توريسم در منطقه با توجه به دارا بودن مكان هاي تاريخي و آثار فرهنگي متعدد.
ايجاد منطقه آزاد خشكي با ايجاد قرابت فرهنگي و اجتماعي ميان ساكنان مرزها در دو كشور موجب امنيت و كاهش مشكلات مرتبط با آن خواهد شد.
مزيت ها
ارتباط نيمه غربي افغانستان، تركمنستان و تاحدودي ازبكستان و نيمه غربي قزاقستان از طريق تركمنستان با آبهاي آزاد جهان.
بسط امنيت و همزيستي مسالمت آميز در استان با پيوند كردن منافع شمالي شيعه نشين با جنوب سني نشين.
مسير ترانزيتي چابهار به زابل و افغانستان ضمن تحرك بيشتر فعاليت چابهار موجب كاهش ناامني و تقويت همگرايي هاي فرهنگي-ملي و منطقه اي مي شود.
دسترسي مناسب استان سيستان و بلوچستان به شبكه هاي حمل و نقل ملي و برون كشوري.
با فعال شدن كريدورهاي ترانزيتي انگيزه عبور كالاهاي كشورهاي هند و جنوب شرق آسيا و چين از ايران افزايش مي يابد.
وجود دانشگاه زابل موجب گسترش ارتباطات علمي با مراكز و نهادهاي آموزشي و تحقيقاتي معتبر بين المللي مي شود.
وجود بازارچه هاي مرزي و پايانه مرزي، ساختمان گمرك در سايت پيشنهادي منطقه آزاد تجاري-صنعتي سيستان و بلوچستان.
وجود فرودگاه زابل(در سايت پيشنهادي) باعث راه ارتباط هوايي و توسعه منطقه مي شود.
توسعه و بسط مراودات اقتصادي قانونمند(منطقه آزاد) باعث كاهش قاچاق كالا مي شود.
تامين مواد اوليه در حوزه فولاد از معادن سنگ آهن حاجي گك در افغانستان.
با توجه به توان صادراتي گازي ايران(حدود 200 ميليون متر مكعب) منطقه آزاد سيستان و بلوچستان مي تواند با توجه به تاسيسات لجستيكي از طريق لوله، مصارف افغانستان را در آينده تامين كند.
در زمينه مبادلات تجاري از سمت ايران، ماشين آلات و تجهيزات حمل و نقل و مخابراتي، برق، خدمات فني مهندسي و از طرف افغانستان كاني هاي فلزي، زغال سنگ، محصولات خام كشاورزي و پوست گاو و گوسفند و غيره صورت گيرد.

مناطق آزاد در حال تاسیس

اهداف تاسيس منطقه آزاد تجاري-صنعتي مهران:

شهرستان مهران يكي از شهرستانهاي مهم استان ايلام و از جمله مناطق استراتژيك كشور است.
شهرستان مهران از نظر اهميت بين المللي در نقطه مرزي قرار دارد كه 225 كيلومترمرز مشترك با كشور عراق است و با سه استان، استان نيسان، استان واسط و استان دياله عراق هم مرز است.
شهرستان مهران داراي منابع غني و سرشار از نفت و گاز است كه هم اكنون وزارت نفت مشغول راه اندازي چاه هاي نفت در منطقه بوده و رودخانه هاي كنجان چم، گاوي، چنگوله، تدوله و گدار خوش از اين شهرستان عبور مي كنند و به د خاك عراق سرازير مي شوند.
آب و هواي اين شهرستان گرم و خشك است به نحوي كه در تابستان به 50 درجه سانتي گراد بالاي صفر مي رسد.
اين منطقه داراي اراضي مستعد كشاورزي مانند دشت مهران، دشت محسن آباد، دشت اميرآباد و دشت صالح آباد است.
تاسيس و راه اندازي منطقه آزاد تجاري-صنعتي مهران به لحاظ شرايط خاص منطقه و ارتباط نزديك و سهل الوصول با استان هاي همجوار عراق و نزديكي به پايتخت كشور عراق و عتبات عاليات از اهميت ويژه اي برخوردار است و به لحاظ راههاي ارتباطي با نزديك بودن به بزرگراه اصلي تهران- خوزستان و ايلام-كرمانشاه مي تواند نقش موثري ايفا نمايد به نحوي كه در ايام اربعين بيش از يك ميليون و پانصد هزار نفر از مرز مهران به عتبات عاليات در عراق مشرف مي شوند.
فعاليت هايي در زمينه تاريخي و ساير اولويت هاي لازم ايجاد منطقه آزاد تجاري-صنعتي مهران مي تواند نقش موثري در فرآيند توسعه استان و صادرات انواع و اقسام كالاها به بازار هدف عراق داشته باشد.

مناطق آزاد در حال تاسیس

منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه – مریوان

منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه – مریوان در استان کردستان به دلیل ویژگیها و پتانسیل های منطقه از مهمترین و اولویت دارترین پروژه هایی است که اثرات قابل توجه محلی، ملی و بین المللی در امر توسعه استان و کشور خواهد گذاشت.
از جمله این ویژگیها وجود مرز مشترک با کشور عراق و بویژه اقلیم کردستان است که هم اکنون در این منطقه دو مرز رسمی باشماق مریوان و سیرانبند بانه وجود داردکه سالانه بالغ بر چند میلیارد دلار صادرات و ترانزیت و صدها میلیون دلار واردات صورت می گیرد. علاوه بر مرزهای رسمی مذکور وجود چند معبر مرزی فعال نیز نشان از ظرفیت های بالای مرز مشترک دارد. منابع غنی نفت و گاز، بازار بزرگ مصرفی و نفتی اقلیم کردستان عراق نیز ویژگی اصلی منطقه همجوار می باشد.
وجود آب فراوان، خاک حاصلخیز و نیروی انسانی جوان و ماهر زمینه ای برای ایجاد صنایع تبدیلی، کشاورزی و از دیگر ویژگیها برای ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان است.
طبیعت بکر و زیبای استان، منطقه اهورایی هورامان، دریاچه زریبار و دهها تالاب وآبشار فصلی، سدهای عظیم و از همه مهمتر فرهنگ متنوع، اصیل و شاد منطقه و همچنین موسیقی غنی که عملاً کردستان را پایتخت موسیقی کشور ساخته بعنوان بستر گسترش صنعت مهم گردشگری استان از دیگر عوامل ضرورت ایجاد منطقه آزاد بانه – مریوان می باشد.
صدها نوع ماده معدنی ارزشمند همچون طلا، سنگهای تزئینی منحصر بفرد، سنگ آهن و …. و امکان ایجاد صنایع فرآوری و تبدیل آنها از دیگر زمینه های ایجاد این منطقه است.
مهمترین اهداف ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه- مریوان؛
از جمله مهمترین اهداف ایجاد این منطقه که در راستای اهداف بلندمدت نظام و سیاستهای اسناد بالادستی همچون اسناد توسعه ملی و منطقه ای و همچنین اقتصاد مقاومتی قراردارد می توان به موارد ذیل اشاره داشت:
1-ارتباط با بازارهای بین المللی و گسترش صادرات به ویژه صادرات غیر نفتی و همچنین ایفای نقش پل ارتباطی منطقه با دیگر استانهای سرزمین اصلی در زمینه های تجاری و صنعتی
2- بهره برداری از پتانسلیهای طبیعی و سرمایه های سرزمینی در راستای توسعه استان و ایجاد صنایع مرتبط
3- انتقال فناوری پیشرفته از طریق ایجاد شرکتها و صنایع دانش بنیان و همچنین افتتاح شعب دانشگاه های داخلی و خارجی
4- جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی با توجه به استعدادها و پتانسیلهای موجود
5- گسترش صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهمترین زمینه های توسعه منطقه

کلیه ی حقوق متعلق به ثبت بازرگان است

Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).