تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

سوالات متداول ثبت شرکت

خانه > دسته‌بندی نشده  > سوالات متداول ثبت شرکت

سوالات متداول ثبت شرکت

سوالات متداول ثبت شرکت

سوالات متداول ثبت شرکت

این مطلب به سوالات متداول ثبت شرکت از جمله سوال ثبت تغییرات شرکت ، مدارک مورد نیاز ثبت شرکت ، روال کلی ثبت شرکت ، تغییر آدرس شرکت ، فوت یکی از سهامداران شرکت ، مدت زمان لازم برای ثبت تغییرات شرکت ، تغییر اسم یکی از اعضا شرکت ، تعداد اشخاص مورد نیاز برای ثبت شرکت پاسخ داده می شود.

جدولی بر اساس نوع تصمیمات مدارک و مراحل لازم در زیر مشاهد می شود:

نمونه صورتجلسات شرکت های با مسئولیت محدود

نمونه صورتجلسات موسسات غیر تجاری

نمونه صورتجلسات شرکت های سهامی خاص

نمونه آگهی دعوت در شرکت های با مسئولیت محدود

نمونه آگهی دعوت در شرکت های سهامی خاص

با توجه به اینترنتی شدن مراحل ثبت شرکت ایا همچنان نیاز به تهیه برگه های بهادار تقاضانامه و شرکت نامه از اداره ثبت شرکتها می باشد یا ارائه فرمهای تکمیل شده کافیست؟

در سامانه بعد از تاییدیه نام سیستم امکان دسترسی گرفتن پرینت را در قسمت نوع مدارک چاپی می دهد و نیازی به تهیه اوراق به صورت دستی نیست چون الزاما اوراق ارسالی باید دارای بارکد وشماره پیگیری باشد و سایر اوراق تضمینی شرکت فاقد بارکد و شماره پیگیری می باشد.

آدرس سامانه ثبت تاسیس و تغییرات irsherkat.ssaa.ir

در مورد تغییر آدرس مشاوره و راهنمایی بدهید.از بابت اینکه وقتی ثبت به صورت اینترنتی انجام شد مراحل بعدی به صورت حضوری یا تلفنی می باشد؟

یکی دیگر از سوالات متداول ثبت شرکت تغییر آدرس شرکت

برای مشاوره یا راهنمایی با شماره 02188323274 یا 09120213393 تماس بگیرید.

جواب :

تغییر آدرس همچون دیگر تصمیمات یا تنظیم صورتجلسه در صلاحیت مجمع متناسب با آن انجام می گیرد.برای آگاهی از نوع مجمع متناسب با تصمیم می توانید با توجه به نوع شرکت که در جدول بالا آمده . پس از تنظیم صورتجلسه متقاضی به سامانه اینترنتی که آدرس آن در زیر آمده مراجعه می کند و با درج اطلاعات خواسته شده در فرم های مختلف درخواست خود را با زدن دکمه پذیرش نهایی برای ثبت شرکت ها ارسال میدارد.

پس از زدن دکمه پذیرش نهایی امکان ویرایش وجود نخواهد داشت. نکته مهم آنکه در همان ابتدای تکمیل فرم ها شماره پیگیری به متقاضی داده می شود که می بایست تا تکمیل درخواست آن را حفظ نماید.پس از آن مدارک لازم را از طریق پست سفارشی ارسال و در اسرع وقت در همان سایت بارکد پستی را درج و ارسال می دارد و منتظر پیامک یا ابلاغیه از طریق همین سایت می ماند.

اگر در تکمیل فرمهای الکترونیکی یا ارسال مدارک یا تنظیم صورتجلسه اشکالی نباشد از متقاضی دعوت میشود برای مطالعه پیش نویس آگهی مراجعه و پس از ثبت دفتر آگهی را تحویل  بگیرد در صورت وجود ایراد ابلاغیه مبنی بر ایراد صادر و ممکن است به موجب مواد قانونی مرتبط بطور کلی رد شود.متقاضی با مراجعه به سایت مبادرت به رفع اشکالات نموده  با شماره پیگیری جدید کار را پیگیری می کند.http://irsherkat.ssaa.ir

برای ثبت صورتجلسه مجمع عمومی عادی چه مدارکی را باید پست کنم؟ اصل صورتجلسه؟ قبولی بازرسان؟ کپی شناسنامه سهامداران؟ اساسنامه وسایرمدارک شرکت؟

یکی دیگر از سوالات متداول ثبت شرکت  مدارک مورد نیاز ثبت صورت جلسه

جواب:جدولی بر اساس نوع تصمیمات مدارک و مراحل لازم در زیر مشاهد می شود:

نمونه صورتجلسات شرکت های با مسئولیت محدود

نمونه صورتجلسات موسسات غیر تجاری

نمونه صورتجلسات شرکت های سهامی خاص

نمونه آگهی دعوت در شرکت های با مسئولیت محدود

نمونه آگهی دعوت در شرکت های سهامی خاص

چنانچه شرکتی 4 سهامدار داشته باشد واز بین آنها یکی جدیدا فوت نموده است و یکی نیز به سن بلوغ نرسیده است درتشکیل مجمع( یک نفر رئیس مجمع و دو نفر ناظر) با توجه به اینکه در حال حاضر 3 نفر هستند آیا میتوان فرد صغیر رابه عنوان ناظر معرفی کرد وپدر نامبرده بجای او صور تجلسه را امضا نماید یا با یک رئیس ویک ناظر مجمع را باید برگزار نمود ؟

یکی دیگر از سوالات متداول ثبت شرکت فوت یکی از سهامداران  شرکت

جواب:پدر فرد صغیر می تواند به عنوان ناظر معرفی گردد.اما آن پدر نمی تواند در این جلسه سمت دیگری داشته باشد ودر صورتیکه الزاما باید سمت بگیرد .باید وکیل داشته باشد. به منظور رعایت ماده 101قانون تجارت در شرکت های سهامی یک نفر رئیس ودو نفر ناظرویک نفر منشی باید در جلسه حضور داشته باشند .منشی می تواند فردی خارج از شرکت یا خارج از سهامداران باشد.

با توجه به اینکه تاسیس و تغیرات شرکتها بصورت سیستمی شده است ولی از آنجاییکه توضیحات راهنما کافی نیست لذا موقع ارسال مدارکم از طریق پست متصدی پست به اینجانب گفت که حتی شرکتی بوده است که تا بحال برای چهارمین باراست که مدارکش را پست میکند(هر بار مدارکش ناقص بوده ومجبور شده است که دوباره اصلاح و پست کند).لذا خواهشمند است بخشنامه ای تهیه و ارسال فرمایید که هر شرکت بطور دلخواه بتواند یا از طریق پست اقدام کند یا شخصا مدارک را به کارشناس مربوطه اداره ثبت شرکتها بصورت دستی تحویل دهد تا دراین زمینه از وارد شدن هزینه های متعدد پستی به شرکتها در صورت رد پرونده درخواستی آنها جلوگیری شود.

سوال ثبت تغییرات شرکت :درخواست ثبت تغییرات

در خواست ثبت تاسیس یا تغییرات فرایندی تخصصی است. متقاضی این  فرآیند  می بایست قبل  از مبادرت به تنظیم فرم های الکترونیکی در سامانه پذیرش ثبت تاسیس و تغییرات آشنایی نسبی به تصمیم یا تصمیمات و انتخاب مجمع  مناسب و تنظیم صور تجلسه داشته باشد.

تنوع  این  حالت ها زیاد و مستلزم  مطالعه ویا مشورت گرفتن از متخصصینی همچون  وکلا  آشنابه  امور ثبت شرکت هاست به عنوان مثال اگر متقاضی نداند که برای تغییرنشانی با توجه به نوع شرکت چه مجمعی صلاحیت این تصمیم را دارد.

با قرض آشنایی به نحوه پر کردن فرم های الکترونیکی در محیط اینترنت ممکن است اشتباهات متعددی در ارائه مدارک و صورتجلسه خود داشته باشد و منجر به ارسال آن ها در چند نوبت گردد و متضرر شود.

علیرغم آنکه  قانون برای اداره ثبت شرکت ها تکلیفی برای آموزش و دادن مشاوره به متقاضیان معین نکرده. خواهشمند است با دانلود آن و آشنایی با این مهم مبادرت به تنظیم صورتجلسه و مدارک خود نموده وبه سایت پذیرش مراجعه و درخواست خود را تکمیل کنید.علاوه برآن در اداره ثبت شرکت ها با عنایت به بضاعت زمانی و محدودیت نیروهای کارشناسی بصورت حضوری بصورت محدود راهنمایی صورت میگیرد.

یکی دیگر از سوالات متداول ثبت شرکت مدارک مورد نیاز ثبت شرکت

طبق قانون امکان پذیرش حضوری برای هیچ منقاضی وجود ندارد. قبل از زدن این دکمه پذیرش نهایی از نحوه تنظیم فرم ها مطمئن شده چون پس از زدن این دکمه امکان ویرایش وجود ندارد. پس از زدن دکمه پذیرش نهایی متقاضی مدارک خود را با پست سفارشی ارسال و در همان سایت بارکد پستی و تاریخ اسال را درج می کند.

عدم این اقدام در مهلت قانونی که معمولا بیش از سه روز نیست به منزله انصراف از در خواست  است پس از ارسال مدارک و درج بارکد پستی برای متقاضی پیام یا ابلاغیه ارسال می شود که می تواند مبنی بر وجود نقص ایراد و یا دعوت برای مطالعه پیش نویس آگهی باشد.

زمان متعارف بررسی آگهی تغییرات ونحوه پیگیری تا مرحله چاب آگهی تغییرات به چه صورت می باشد ؟ آیا رسید پذیرش موجود درسامانه به روزرسانی می شود ؟ ویا از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود؟

سوال ثبت تغییرات شرکت: مدت زمان لازم برای ثبت تغییرات شرکت

در صورتیکه متقاضی مدارک  لازم را آماده کرده باشد( به عنوان مثل مجوز کپی برابر اصل مدارک عدم سوء پیشینه  و هر آنچه را که طبق مقررات ثبت شرکت ها باید آماده کند) و در سامانه به درستی مبادرت به تکمیل فرم ها نموده و به موقع مدارک را با پست ارسال داشته و به متن ابلاغیه ها توجه کند معمولا در کمتر از 5 روز پیش نویس آگهی تهیه شده وبصورت پیامک و ابلاغیه جهت امضا و ثبت در دفتر به آگاهی می رسد؟

اینجانب طی چند روز گذشته اقدام به ثبت شرکت از طریق سامانه اینترنتی نمودم پس از پذیرش نهایی و رسید تایید پذیرش اینترنتی دریکی از بندهای رسید ذکر شده بود که ``اصل مستندات و ضمائم آن به همراه یک عدد پوشه باید حداکثر طی مدت سه روز تقویمی از طریق باجه های منتخب پستی به صورت سفارشی به آدرس .....``

الف)آیا پس از تایید نام سه روز مهلت ارسال مدارک ذکر شده در سایت را به آدرس مشخص شده داریم؟ یا تا تاریخ اعتیار نام درمرجع ثبت شرکت ها وموسسات غیر تجاری فرصت ارسال مدارک میباشد؟ حال آنکه ابلاغیه تایید نام برای اینجانب ارسال شده و جمع آوری مدارک مانند ارائه سوء پیشینه مدیران و بارزسان شرکت بیشتر از سه روز طول میکشد؟

ب)آیا برای مراجعه به بانک و افتتاح حساب شرکت نیاز به معرفی نامه از طرف مرجع ثبت  شرکت ها و موسسات غیر تجاری می باشد؟ یا چه مدارکی برای اقتتاح حساب مورد نیاز است؟

جواب :پس از آنکه نام تائید می شود به مدت سه ماه برای متقاضی آن رزرو می ماند اما پس از تائید نام سه روز کاری یا کمی بیشتر مهلت دارد تا مدارک خود را از طریق پست سفارشی برای ثبت شرکت ها ارسال دارد اگر در این زمان کوتاه مدارک ارسال نشود در خواست رد می گردد در اینصورت باید مجددا درخواست خود را ارسال دارد در فرم انتخاب نام به نام تایید شده با ذکر شماره پیگیری آن اشاره کند تا اداره تعیین نام بداند نام رزرو شده متعلق به همین متقاضی است.

متقاضی ثبت شرکت باید قبل ازمبادرت به تکمیل فرم های الکترونیکی و ارسال درخواست برای ثبت شرکت ها مدارک لازم همچون عدم سوء پیشینه را تهیه کرده باشد چون تهیه این مدارک ممکن است بیش از سه روز کاری (مهلتی که پس از تعیین نام برای ارسال تعیین شده) وقت بگیرد

در پاسخ به پرسش ارائه مدارک جهت افتتاح حساب جواب منفی است

در صورت تغییر نام کوچک( تغییرنام شناسنامه ای ) مدیرعامل ویکی از سهامداران آیا باید سلسله مراتبی در خصوص تغییر صورتجلسات و روز نامه رسمی و..... صورت پذیرد یا باید تا زمان ارائه صورتجلسات مرحله بعد وانجام تغییرات می توان دست نگه داشت و کاری انجام نداد

سوال ثبت تغییرات شرکت :تغییر اسم اعضا شرکت

تغییر اسم یکی از اعضا شرکت : یکی دیگر از سوال ثبت تغییرات شرکت :در اولین صورتجلسه تغییرات شرکت می توانید تغییرات مربوط به اشخاص حقیقی همچون نام آن ها را در ذیل صورتجلسه اعلام نمایید. صفحه توضیحات شناسنامه بصورت برابر اصل شده باید درمدارک ارسالی به اداره ثبت شرکت ها واصل گردد.

می خواهم صورتجلسه تغییرات ثبت نمایم و تعداد سهامدارانم 5340 نفر می باشد آیا باید تمام سهامداران را در قالب سی دی ارائه نمایم یا اینکه فقط ثبت مدیران و تغییرات در سامانه کفایت می نماید؟

سوال ثبت تغییرات شرکت: ثبت تغییرات شرکت برای تعداد اعضا بیش از 150

اگر لیست حاضرین در جلسه بیش از150نفر باشد از طریق سی دی ارسال شوند و لیست مدیران و کلیه کسانی که مشمول تغییرات می باشند می بایست در بخش تغییرات سامانه ورود اطلاعات گردند

روال کلی تاسیس یک شرکت یا موسسه چیست؟

روال کلی ثبت شرکت

روال کلی ثبت شرکت :متقاضی ثبت تاسیس با انتخاب نوع شخصیت حقوقی اعم از شرکت یا موسسه کار پذیرش خود را آغاز می کند متقاضی ثبت تاسیس می تواند به سایت اطلاع  رسانی به آدرس sherkat.ssaa.ir مراجعه نموده و بر اساس نوع شخصیت حقوقی از مدارک مورد نیاز و تعریف آن شخصیت و غیره اطلاع یابد. پس از آن به سامانه irsherkat.ssaa.ir  مراجعه نموده و مبادرت به مطالعه دقیق وتکمیل فرم های الکترونیکی می نماید نکته مهم اینکه فقط قبل از زدن دکمه پذیرش نهایی امکان ویرایش وجود دارد.

به متقاضی یک شماره پیگیری داده می شود که با آن می تواند در زمان های مختلف مراجعه و ویرایش کند( تا قبل اززدن دکمه پذیرش نهایی) پس از زدن این دکمه کار برای اداره ثبت شرکت ها اراسال می گردد اولین اقدام دراداره ثبت شرکتها کارشناسی تعیین نام است اگریکی از نام های انتخابی تایید شود به متقاضی ابلاغ می گردد در این مرحله متقاضی مدارک خود را از طریق پست برای ثبت شرکتها ارسال میکند و بارکد پستی را در همان سایت درج می نماید.فرصت ارسال مدارک محدود است و معمولا بیشتر از سه روز نیست.پس به متقاضی توصیه می شود مدارک لازم بخصوص مدارک عدم سوء پیشینه را از قبل تهیه نماید.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت

مدارک احتمالی دیگر که ممکن است تهیه آن ها وقت گیر باشد مجوز برای برخی موضاعات فعالیت است که باید از مراجع دیگر تهیه گردند. بهرحال پس از ارسال مدارک کارشناسی ثبت تاسیس صورت می گیرد که  در صورت نبودن ایراد از طریق کارشناس برای متقاضی ابلاغیه برای مراجعه و مطالعه پیش نویس آگهی و پرداخت وجود ثبتی و در پایان امضای دفتر و دریافت آگهی می‌شود.

لازم به ذکر است که ارسال یک نسخه از آگهی برای روزنامه رسمی بصورت مجازی انجام شده و نیازی به مراجعه حضوری به آن شرکت نیست  متقاضی در سایت روزنامه رسمی ثبت نام نموده و هزینه چاپ آگهی از طریق آن سایت پیگیری می نماید.

در صورتیکه هیچکدام از نام ها تایید نشود به متقاضی ابلاغیه ارسال نام های جدید صادر می گردد.

در صورت وجود نقص در مدارک ارسالی و یا ایراد در تنظیم مدارکی همچون اساسنامه شرکت نامه تقاضانامه ویا صورتجلسات ممکن است بسته به نوع ایراد درخواست بطور کلی رد و مدارک عودت داده شوند ویا ممکن است امکان اصلاح با شماره پیگیری جدید داده شود.

در صورت رد شدن درخواست:

در صورتیکه یک درخواست رد شود و متقاضی ناگزیر از تنظیم درخواست گردد در صورتیکه در درخواست قبلی نامی برای وی تایید شده می تواند در درخواست جدید با ذکر شماره پیگیری قبلی به اداره تعیین نام یادآور شود که نام مورد درخواست قبلا تایید شده است به شرط آنکه از زمان تایید نام بیش از سه ماه نگذشته باشد

در رابطه با مدارک لازم وشرایط تاسیس موسسه حقوقی توضیح دهید سوال دوم اینکه حداقل چند نفر موسس باید داشته باشد؟

یکی دیگر از سوالات متداول ثبت شرکت تعداد اشخاص مورد نیاز برای ثبت شرکت

نکته مهم ر مورد موضوع فعالیت این است که باید این جمله را انتخاب کنید: انجام کلیه امور خدمات مشاوره حقوقی وکالت دارای پروانه وکالت معتبر.در مورد قسمت دوم سوال حداقل دو نفر مدرک حقوقی برابر اصل شده (کارشناسی) با مدارک ارسال گردد موسسین شرکت لزوما نباید دارای مدرک حقوقی باشند اما برای انجام کارهای وکالت باید از اشخاصی که پروانه وکالت دارند استفاده شود.

چنانچه شرکتی 4 سهامدارداشته باشد واز بین آنها یکی جدیدا فوت نموده است و یکی نیز به سن بلوغ نرسیده است درتشکیل مجمع( یک نفر رئیس مجمع و دو نفر ناظر) با توجه به اینکه در حال حاضر 3 نفرهستند آیا میتوان فرد صغیر رابه عنوان ناظر معرفی کرد وپدر نامبرده بجای او صور تجلسه را امضا نماید یا با یک رئیس ویک ناظر مجمع را باید برگزار نمود ؟

پدر فرد صغیر می تواند به عنوان ناظر معرفی گردد.اما آن پدر نمی تواند در این جلسه سمت دیگری داشته باشد ودر صورتیکه الزاما باید سمت بگیرد .باید وکیل داشته باشد.

به منظور رعایت ماده 101قانون تجارت در شرکت های سهامی یک نفر رئیس ودو نفر ناظرویک نفر منشی باید در جلسه حضور داشته باشند .منشی می تواند فردی خارج از شرکت یا خارج از سهامداران باشد.

سوال ثبت تغییرات شرکت

2 دیدگاه

  • علی اصغررحیمی
    پاسخ نوامبر 29, 2020 در 10:08 ب.ظ

    سلام وقت عالی بخیربنده یک شرکت مسئولیت محدودباقید2نفراعضاء هیئت مدیره دراساسنامه ثبت کرده ام وقصددارم یک نفربه هیئت مدیره اضافه کنم.آیامی شودیک نفررابدون آوردن سرمایه یاسهام عضوهیئت مدیره انتخاب کرد؟ضمنابرای اضافه کردن عضوهیئت مدیره حداقل به تنظیم چندصورتجلسه (اضافه کردن عضو،تعیین سمت ، اصلاح بنداساسنامه و…)ودرقالب چه عنوانی نیازاست ؟

دیدگاه خود را بنویسید

Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).