تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

معافیت‌ از مالیات بودن شرکت نوآفرین

خانه > معافیت‌ از مالیات بودن شرکت نوآفرین

معافیت‌ از مالیات بودن شرکت نوآفرین

معافیت‌ از مالیات بودن شرکت نوآفرین

در طرح نوآفرین هر شرکت خصوصی و تعاونی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که کمتر از سه سال از تاریخ ثبت آن گذشته باشد به عنوان شرکت‌هایی ذکر شدند که از آنها حمایت می‌شود. البته شرایطی همچون سرمایه حداکثری ۲۵۰ میلیون تومانی و درآمد کمتر از ۵۰۰ میلیون تومانی نیز در این حمایت دخیل است.

شرکت‌هایی که در طرح نوآفرین حمایت خواهند شد باید در سامانه مترکز درخواست خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران مشخصات خود را ثبت کرده باشند و همچنین موسسین و صاحبان سهام شرکت نسبت به توزیع سود اقدام نکنند.

طرح نوآفرین، ماهیت استارت‌آپی را مبنای کار خود قرار داده و بر همین اساس، قوانین و مقررات بیمه، مالیات و حتی جذب سرمایه گذار را تسهیل کرده است. گفتنی است وزیر ارتباطات چندی پیش گفته بود که این طرح صرفا برای حمایت از کسب و کارها در دوره نونهالی به منظور گسترش حجم بازار و سرمایه شرکت‌ها تا زمان تبدیل شدن به یک کسب و کار مستقل و تنومند است و کسب و کارهایی مثل دیجیکالا و اسنپ که حالا از شرکت‌های مستقل و تنومند اینترنتی به شمار می‌روند، دلیلی ندارد که مالیات بردرآمد و ارزش افزوده را پرداخت نکنند.

معافیت‌ از مالیات بودن طرح شرکت نوآفرین

اگر شما ویژگی‌های بیان‌شده در بالا را داشته باشید می‌توانید متناسب با شرایط خود از این امتیازات و معافیت‌ها استفاده کنید. معافیت‌ها به شرح زیر است:

۱- شرکت‌های استارتاپی به‌شرط تولید یک خدمت یا محصول از مالیات معاف هستند.

۲- افراد <<هم مؤسس>> از پرداخت بیمه معاف هستند. هم‌چنین جریمه بیمه‌ای که قبلاً به دلیل اضافه شدن افراد هم مؤسس دریافت می‌شد، لغو گردید.

۳- شرکت استارتاپی می‌تواند برای ۲ سال کارورز بگیرد و حق بیمه کارورز بر عهده دولت است.

۴- برای افرادی که در قالب شرکت استارتاپ به تولید محصولات صنایع‌دستی در خانه می‌پردازند، نیازی به پرداخت حق بیمه نیست.

۵- پیش‌بینی تأمین سرمایه برای شرکت‌های استارتاپی از طریق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در این قانون انجام شد. در این حالت دولت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر به‌شرط سرمایه‌گذاری در شرکت‌های استارتاپی وام می‌دهد و بدین ترتیب سرمایه ثبت شرکت نوآفرین تأمین می‌شود.

۶- از امتیازات این طرح می‌توان ارائه مجوز به شرکت‌ های خارجی برای ایجاد مراکز شتاب دهی اشاره کرد.

ما در این مطلب اطلاعاتی در خصوص ثبت شرکت نوآفرین که گامی برای حمایت از شرکت‌های استارتاپی است بیان کردیم. شما می‌توانید همین‌الان با ثبت شرکت نوآفرین و استارت آپی از مزایای این طرح استفاده کنید. کافی است برای ثبت شرکت استارتاپیخود با ثبت بازرگان تماس بگیرید.

تلفن تماس: 09120213393

Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).