تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

ثبت شرکت

خانه > ثبت شرکت

ثبت شرکت

ثبت شرکت / امروزه کلیه اقدامات بازرگانان با محدودیت‌های قانونی مواجه شده است لذا بازرگان هوشیار قبل از مواجه شدن با این محدودیت های قانونی می بایست ابزار فعالیت تجاری خویش را توأم با ثبت در بستری مناسب مهیا سازد. یکی از اقدامات اصلی برای هر فعالیت تجاری تاسیس شرکت می باشد زیرا عدم تاسیس شرکت می تواند اشخاص را از امتیاز های تعیین شده در قانون محروم سازد.(ثبت موسسه ، راه اندازی شرکت ، تاسیس شرکت )

از سوی دیگر اقتضای کار گروهی برای بهره مند شدن از این امتیازات مستلزم ایجاد شخصیت حقوقی می باشد اگر بخواهیم شرکت را به صورت صریح تعریف نماییم باید گفت که شراکت و شرکت به معنای اجتماع دو نفر یا بیش از آن برای تجارت در کنار یکدیگر می باشد. حال این شرکت می‌تواند در زمینه‌های گوناگونی از جمله تولیدی، بازرگانی و خدماتی باشد که در این خصوص شرکا می بایست در خصوص میزان آورده و میزان مسئولیت های ناشی از آن و همچنین میزان سود حاصل از آن با یکدیگر توافق کامل داشته باشند.

همچنین شرکا می بایست تصمیمات خویش را به رشته تحریر درآورده و تحت عنوان: اوراق شراکت، اساسنامه، شرکت نامه، و تقاضا نامه، به اداره ثبت شرکتها تسلیم و در آن مرجع ثبت نمایند.

فرم درخواست آنلاین و رایگان ثبت شرکت

اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس ‌می‌گیرند

تهران، گاندی جنوبی، خیابان 23، پلاک 13، واحد 3

عضویت در کانال تلگرام ما! Telegram

ثبت شرکت
ثبت شرکت

مسئله ای که در اینجا مطرح می شود این است که اگر شرکت سهامی خاص پس از تشکیل به ثبت نرسد چه وضعیتی خواهد داشت. در مورد شرکت سهامی عام ماده 19 لایحه قانونی 1347 مقرر کرده است که اگر تا شش ماه از تاریخ تسلیم اظهارنامه موضوع ماده 6 لایحه مذکور شرکت به ثبت نرسد، هرکدام از مؤسسان و پذیره نویسان می توانند آورده های خود را مسترد کنند؛ امری که به منزله انحلال شرکت است.

هرگاه مدیران شرکت تا شش ماه از تاریخ ثبت آن را به ثبت نرسانند، شرکت را باید منحل شده تلقی کرد و سهام داران محق خواهند بود مطابق مقررات ماده 19 لایحه قانونی 1347 وجوه پرداختی خود را دریافت کنند. البته، دریافت وجوه از طرف آنان بدین معناست که در مقابل اشخاص ثالث مسئولیتی ندارند.

در واقع، مقررات ماده 23 لایحه قانونی 1347 در مورد سهام داران شرکت سهامی خاص نیز لازم الرعایه است. به موجب این ماده: «مؤسسین شرکت نسبت به کلیه اعمال و اقداماتی که به منظور تأسیس و به ثبت رسانیدن شرکت انجام می دهند مسئولیت تضامنی دارند». در شرکت های سهامی خاص، سهام داران اولیه شرکت مؤسسان شرکت تلقی می شوند.

ثبت انواع مختلفی دارد. در واقع در ثبت شرکت انواع شرکت هایی مثل دانش بنیان، مسئولیت محدود، سهامی خاص و …. وجود دارد که ما در ادامه عناوین و مختصر توضیحاتی را آورده ایم. شما می توانید با کلیک بر روی ادامه مطلب مشروح توضیحات مربوط به هر نوع شرکت را مطالعه نمایید:

ثبت شرکت دانش بنیان

شرکتی است که پس از تولید کالاها و خدمات دانش بنیان یا تولید یک برنامه (برای استارتاپ ها) ، بر اساس آیین نامه هایی مصوب، ارزیابی می شوند و برای مدت محدود از امکانات قانونی بهره مند می شوند. برای ثبت شرکت دانش بنیان ابتدا باید بصورت عادي در اداره کل ثبت شرکت ­ها ثبت شوند و در هنگام ثبت، هيچ تفاوتي بين شرکت­ ‌ها وجود ندارد.

ادامه مطلب
ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص یک شرکت بازرگانی است (هرچند که کار آن شرکت بازرگانی نباشد). شرکت سهامی خاص نه تنها در ایران بلکه در دنیا جزو محبوب ترین شرکت های ثبت شده است. نسبت به شرکت با مسئولیت محدود دارای اعتباربیشتری بوده و اغلب برای افرای که امور عمرانی ، بازرگانی ، شرکت های بیمه ، تولیدی و … انجام می دهند مناسب است.

ادامه مطلب
ثبت شرکت سهامی عام

در شرکت سهامی عام  موسسین قسمتی از سرمایه ی شرکت را با فروش سهام به مردم بدست می آورذند. در ابتدا موسسین حداقل 20 درصد سهام را خودشان تعهد می کنند و حداقل 35 درصد از این 20 درصد را در یک حساب مع بنام این شرکت است سپرده گذاری می کنند. در آخر اظهارنامه به انضمام طرح اساسنامه ی شرکت و طرح پذیره نویسی سهام به اداره ثبت شرکت ها تحویل می دهند.

ادامه مطلب
ثبت شرکت رایانه ای

شرکت‌ های رایانه ای باید به عضویت نظام صنفی رایانه‌ای  در آیند و این نوع شرکت باید مدیرعامل حداقل دارای مدرک کارشناسی باشد و در واقع تمامی شرکت‌ هایی که برای انجام فعالیت های مشاوره، نظارت، طراحی، تولید، نصب و راه اندازی، توسعه، پشتیبانی و آموزش سیستم های نرم افزار، سخت افزار، شبکه های اطلاع رسانی و نظایر آن ثبت می شوند، باید مجوز فعالیت دریافت نمایند.

ادامه مطلب
ثبت شرکت تبلیغاتی

شرکت های تبلیغاتی در زمینه ایجاد ، طراحی و پیاده سازی انواع تبلیغات، فعالیت دارندو تمرکز قالب آنها بر روی ارزش دهی به محصولات یا خدمات مشتری می باشد. برای تاسیس شرکت تبلیغاتی باید درخواست خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محل سکونت تحویل دادو لازم است که تقاضانامه ثبت شرکت تبلیغاتی حتما توسط صاحب امتیاز یا مدیر و یا وکیل قانونی وی تنظیم گردد

ادامه مطلب
ثبت شرکت تعاونی

شرکت تعاونی مشارکتی است که افرادی را که نسبتی باهم دارند مثل همسایه ، دوستان ، اقوام یا همسر را برای تحقق مزایای ثبت شرکت بصورت مشترک در یک تجارت جمع می کند. آیا از شرایطی که برای تاسیس شرکت تعاونی لازم است اطلاع دارید؟ آیا شرکت تعاونی به مجوز نیاز دارد یا خیر؟ برای آگاهی از چگونگی تاسیس شرکت تعاونی با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

ادامه مطلب
ثبت شرکت شبکه آسانسوری

شرکتی است که در موضوع فعالیت آنها در اساسنامه ی شرکت مواردی مربوط به آسانسور و بالابر قید شده باشد، ثبت این نوع شرکت ها قبل از ثبت نیاز به دریافت مجوز از مرجع دارای صلاحیتی ندارد. موضوع فعالیت شرکتهای آسانسوری از نام این شرکتها پیداست در ادامه بخشی از فعالیتهای این شرکتها توسط موسسه ثبت بازرگان بیان می گردد.

ادامه مطلب
ثبت شرکت شبکه ای

بازاریابی شبکه ای بازاریابی چند طبقه ای و کلاس بندی شده است. به این ترتیب اشخاص حقوقی ویا حقیقی با روالی بصورت چند سطحی از اشخاص برای بازاریابی محصول و رسیدن بدست مصرف کننده اقداماتی را انجام می دهند. بازاریابی شبکه ای عبارت است از ارائه خدمات واسطه گری به صورت شبکه ای به نحوی که خریداران کالا به بازاریابی و جذب خریداران جدید اقدام کنند.

ادامه مطلب
ثبت شرکت خلاق

تمامی افراد حقوقی و غیردولتی فعال در زمینه های خلاق می توانند با تکمیل کاربرگ هایی به ازای هر محصول یا خدمت، درخواست خود را برای پذیرش ثبت شرکت خود به دبیرخانه ارائه نمایند. کلیه شخصیت های حقوقی وغیردولتی فعال در حوزه های خلاق می توانند درخواست خود را برای پذیرش به عنوان شرکت خلاق به دبیرخانه ارائه نمایند.

ادامه مطلب
ثبت شرکت صرافی

تأییدیه ثبت صندوق قرض‌الحسنه  صرفاً به منظور انجام امور ثبتی صادر می‌شود و به منزله صدور مجوز فعالیت صندوق نمی‌باشد. ادامه فعالیت صندوق مشروط بر اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی است. افرادی که به عنوان اعضای هیأت مدیره پیشنهادی و مدیرعامل پیشنهادی صندوق قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای معرفی مي‌شوند، می‌بایست دارای حسن شهرت باشند

ادامه مطلب
ثبت شرکت سرمایه گذاری

شرط موفقیت در بازار سرمایه به منظور سرمایه گذاری و داشتن دانش و تجربه کافی در درک و ارزیابی اثرات و پیامدهای سیاست های کل بازار سرمایه بر هرگونه ترکیبی از صنایع ، شرکت ها و غیره است. پس از اتمام مرحله دوم و اعلام موافقت با تأسیس شرکت، متقاضی باید طی مهلت‌ مقرر شرکت را نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسانده، مستندات مربوطه را به سازمان ارائه دهد.

ادامه مطلب
ثبت شرکت خدماتی

برای شرکت خدماتی هر شخص حقیقی که می‌خواهد تاسیس شرکت انجام دهد و شروع به کار کند سوالاتی در ذهن خود دارد مثلا رقابت در این کار یه چه صورتی است؟ سرمایه اولیه چقدر باید باشد؟  ثبت شرکت خدماتی از جمله شرکت هایی است که برای راه اندازی آن نیاز به تحصیلات عالی ندارد و شرایط خاصی هم لازم ندارد و بازدهی آن زود است

ادامه مطلب
ثبت شرکت صنایع دستی

مطابق آخرین و بهترین تعاریف صنایع دستی: صنایع دستی بخشی از هنر و صنعت است که با کمک مواد اولیه و اصلی و همچنین با ابزار دستی و بومی تولید می شود. صنایع دستی به بخشی از هنر – صنعت گفته می شود که با بهره گیری از مواد اولیه بومی و انجام کار اساسی به کمک دست و افزار دستی محصولاتی ساخته می شود. مانند قالی بافی، زری بافی ،منبت کاری و …

ادامه مطلب
ثبت شرکت با مسئولیت محدود

این نوع شرکت، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور بازرگانی ثبت شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا بخش هایی از سهام تقسیم شود فقط تا میزان سرمایه ی خود در شرکت، متعهد است. در شرکت مسئولیت محدود  باید در اسم شرکت عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود و همچنین نام شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکا باشد

ادامه مطلب
ثبت شرکت گردشگری

متقاضیان این نوع شرکت می تواند با ارائه مدارک خود و با مراجعه به موسسه بازرگان برای انجام مراحل ثبتی خود، به راحتی و در زمان مناسب شرکت خود را به ثبت برسانند.  در ثبت شرکت گردشگری داشتن اهلیت قانونی، مشهور نبودن به فساد اخلاقی و نداشتن پیشینه محکومیت کیفری و نیز عدم اعتیاد به مواد مخدر با تائید مراجع ذیصلاح الزامی است

ادامه مطلب
ثبت شرکت مادر

یکی از اهداف واحد تجاری در عرصه اقتصاد، گسترش و توسعه فعالیت واحدهای تجاری می باشد، به طوری که امروزه جهت دستیابی به رشد و توسعه پایدار، مدیران واحدهای تولیدی و تجاری، تلاش و فعالیت های گوناگونی را در زمینه های مختلف انجام می دهند. در شرکت های مادر (هلدینگ) از نوع سهامی خاص پنجاه میلیارد ریال و در شرکت های مادر (هلدینگ) از نوع سهامی عام یکصد میلیارد ریال.

ادامه مطلب
ثبت موسسه فرهنگی

موسسات فرهنگی موسساتی هستند که با اهداف و مقاصد فرهنگی و هنری اعم از انتفاعی یا غیر انتفاعی به مسئولیت اشخاص حقیقی یا حقوقی تشکیل می شود. مطالعه وب سایت مربوطه جهت آشنایی با ضوابط و قوانین،موضوع فعالیتها، فرآیند ثبت موسسه و تهیه مدارک و مستندات لازم، دانلود و تکمیل فرم های تقاضانامه، اساسنامه و فرم پرسشنامه فردی.

ادامه مطلب
ثبت موسسه آموزشی

ثبت موسسه آموزشی اولین و مهمترین قدم در تاسیس یک موسسه آموزشی می باشد. برای راه اندازی آموزشگاه باید در ابتدا اقدام به ثبت یک موسسه آموزشی نمود. راه اندازی آموزشگاه زبان نسبت به بسیاری کارهای دیگر از نظر پروسه اداری آسان تر است و چندان هزینه ای هم برای تان نخواهد داشت.

ادامه مطلب

ثبت شرکت به چه صورتی است؟!

مثلا اگر بخواهیم تشریفات شرکت سهامی خاص را نسبت به شرکت سهامی عام خلاصه کنیم باید بگوییم در مورد شرکت سهامی خاص، اولاً تشریفات پذیره نویسی وجود ندارد و کارها با روالی راحت تر انجام می گیرد؛ ثانیاً ورقه تعهد وجود ندارد؛ ثالثاً تشکیل مجمع عمومی مؤسس لازم نیست که کلیه ی این ها باید در شرکت با سهامی عام انجام گردد.

شرکت سهامی خاص بلافاصله پس از انجام دادن اقداماتی نظیر: امضای اساسنامه، تعهد کلیه سهام و پرداخت مبالغ نقدی لازم، انتخاب مدیران و بازرسان، و قبول سمت کتبی آنان به وسیله مؤسسان، تشکیل می شود.

مطابق ماده 20 لایحه قانونی 1347 برای تاسیس شرکت سهامی خاص کافی است اظهارنامه ای به انضمام مدارک ذیل به مرجع ثبت تسلیم شود:

1- اساسنامه شرکت که باید به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد.

2- اظهارنامه مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تأدیه قسمت نقدی آن که نباید کمتر از 35 درصد کل سهام باشد.

نکته: اظهارنامه مذکور باید به امضای کلیه سهام داران رسیده باشد.

3- انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان که باید در صورت جلسه ای قید و به امضای کلیه سهام داران رسیده باشد.

4- قبول سمت مدیریت و بازرسی با رعایت ماده 17 قانون که باید مدیران و بازرسان آن را امضا کرده باشند.

5- ذکر نام روزنامه کثیرالانتشاری که هرگونه آگهی راجع به شرکت یا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در آن منتشر خواهد شد.

ثبت شرکت بازرگان

ثبت خود را به خبره ترین افراد در ثبت بازرگان بسپارید تا ثبت انواع شرکت شما حتی در ثبت شرکت سهامی خاص به بهترین و سریعترین شکل ممکن صورت پذیرد.

 تلفن های تماس: 09120213393 – 09120250912 – 02188323274

14 دیدگاه

  • رحمانی
    پاسخ دسامبر 31, 2019 در 7:40 ب.ظ

    سلام
    می خوام شرکت ثبت کنم می خواستم ببینم شرکت مسئولیت محدود بهتره یا شرکت سهامی خاص اصلا فرق این دوتا با هم چیه

  • غلامی
    پاسخ ژانویه 19, 2020 در 3:41 ب.ظ

    سلام
    من یک شرکت سهامی خاص ثبت کردم . می خواستم بپرسم که می تونم به مسئولیت محدود تبدیل کنیم ؟

  • فرزین ورمزیار
    پاسخ ژانویه 19, 2020 در 4:56 ب.ظ

    سلام و عرض خسته نباشید خدمت کارشناس محترم:
    سئوالی داشتم در مورد ثبت شرکت آیا برای تغییر آدرس شرکت باید اظهار نامه مالیاتی ارسال گردد با تشکر

  • آرش کی قبادی
    پاسخ ژانویه 19, 2020 در 4:57 ب.ظ

    سلام مرحمت فرمایید برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود چه مدارکی لازم است

  • حسینی
    پاسخ جولای 25, 2020 در 10:25 ق.ظ

    با سلام.
    برای مجوز دفاتر پیشخوان نیاز به ثبت سرکت هست. آیا شرکت با مسئولیت محدود مناسب هیت؟
    و آیا امکان دارد که اساس نامه را به نحوی تنظیم کرد که بعدا از طریق همین شرکت فعالیت های دیگه مثل بازرگانی هم انجان داد؟

  • باقری
    پاسخ سپتامبر 29, 2020 در 11:42 ق.ظ

    سلام برای ثبت شرکت معماری _سهامی خاص در چه گروه از فعالت ها قرار میگیره و دامنه ی فعالیت هاش به چه صورته

  • سروش
    پاسخ مارس 6, 2021 در 9:52 ق.ظ

    سلام وقت بخیر
    در مورد پلمپ دفاتر شرکت، در صورتی که مدیرعامل خارج از هیئت مدیره و سهامداران باشد(مدیر عامل خارجی بدون سهام و بدون حق امضا)، آیا برای تکمیل مشخصات مورد نیاز برای پلمپ دفاتر لازم هست اطلاعات مدیر عامل نیز وارد شود یا خیر؟؟ ممنون

  • فهیمه
    پاسخ ژوئن 19, 2021 در 6:49 ب.ظ

    سلام برای فعالیتهای گردشگری آیا سازمانها و نهادهای دولتی مانند دانشگاهها هم باید ثبت شرکت کنند؟

دیدگاه خود را بنویسید

Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).