تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

ثبت برند در ملایر

خانه > ثبت برند  > ثبت برند در ملایر

ثبت برند در ملایر

ثبت برند در ملایر

ثبت برند در ملایر

ثبت برند در ملایر

ملایر شهری تاریخی در غرب ایران است. این شهر مرکز شهرستان ملایر و در ۳۸۶ کیلومتری غرب پایتخت و در ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان واقع شده‌است.این شهر از نظر جمعیت دومین شهر بزرگ استان همدان، به‌ شمار می‌آید.

ملایر از ترکیب دو واژه «مال» و «آگر» تشکیل شده که به معنی سرزمین آتش است. همچنین به سرزمین آریایی‌ها نیز تعبیر شده‌است. ملایر از مرکز استان با نام‌: یاسوج بزرگتر است. همچنین بررسی تپه نوشیجان٬آتشکده و قلعه‌ای باستانی در ۱۵ کیلومتری غرب ملایر با کاوش‌هایباستان‌شناسان در این تپه باستانی سه طبقه شناسایی شد که طبقه اول را به مادها، طبقه دوم را به هخامنشیان و طبقه سوم را به ساسانیان نسبت می‌دهند. مردم ملایر به زبان فارسی و گویش ملایری تکلم می‌کنند.

شهرداری ملایر در سال ۱۳۱۷ تأسیس و این شهرداری هم‌اکنون دو منطقه دارد. فرمانداری ویژه شهرستان ملایر در این شهر قرار دارد.
ملایر دارای سرانه فضای سبز بالایی است به‌طوری که شامل ۴۰ پارک شهری، ۴ پارک جنگی و یک پارک قدیمی به نام پارک سیفیهاست. سرانه فضای سبز در ملایر بیش از ۳/۱۴متر مربع است. از جمله آثار دیدنی در ملایر می‌توان به پارک سیفیه، یخچال میرفتاح،شهر زیرزمینی سامن دوره اشکانیان، پروژه مینی ورد ملایر، بام ملایر و دریاچه کوثر اشاره کرد.
ملایر دارای طبیعت معتدل کوهستانی با زمستان‌های سرد و پر برف و تابستان‌های معتدل است. وجود روستاها و زمین‌های وسیع کشاورزی و باغ‌های حاصل خیز انگور و فاصله کمتر از ۱۵۰ کیلومتر با سه مرکز استان و قرارگیری بر سر راه‌های مواصلاتی اصلی، همچنین گستردگی صنعت مبل و منبت در توسعه ملایر مؤثر بوده‌است.
هم‌اکنون این شهر دارای ۱۰ مرکز آموزش عالی است. صنایع و کارخانه‌های فعال در ملایر در زمینه صنایع چوب و مبلمان می‌باشد. از ره‌آوردهای ملایر می‌توان به فرش، خشکبار و عسل اشاره کرد.

ملایر بزرگترین تولیدکننده مبل در ایران و بزرگترین صادرکننده مبل و منسوجات چوبی به عراق و سایر کشورها می‌باشد.

ملایر داری یک ثبت ملی و یک ثبت جهانی است. این شهر به عنوان شهر ملی مبل و منبت در لیست شهرهای صنایع‌دستی کشور ثبت شده‌است. همچنین انگور ملایر به عنوان پنجاه و سومین میراث مهم کشاورزی جهان در سازمان فائو و ملایر به عنوان شهرجهانی انگور به ثبت رسیده‌است.

دلایل ثبت علامت تجاری (ثبت برند در ملایر):

همان‌طور که بیان شد، ثبت علامت تجاری اجباری نیست اما سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور دلایل ثبت علامت تجاری (ثبت برند) را این‌گونه بیان نموده (خلاصه موارد بیان‌شده):

۱- تضمین تشخیص و تمایز محصولات را از یکدیگر.
۲- باعث تسهیل و تسریع در بازاریابی و شهرت می‌شوند.
۳- جلوگیری از ثبت (برند) توسط دیگری و سوءاستفاده از علامت تجاری.
۴- جزء ضروری موافقت‌نامه‌های اعطای نمایندگی هستند.
۵- مشوق شرکت‌ها در حفظ و بهبود کیفیت است.
۶- تفویض اجازه استفاده از یک علامت تجاری ثبت‌شده به شرکت‌های ثالث را ممکن می‌سازد.
۷- علامت تجاری می‌تواند اساس انعقاد یک موافقت‌نامه اعطای نمایندگی فروش باشد.

بر طبق ماده 30 قانون جدید تعاریفی برای نام تجاری و علامت تجاری وجود دارد که در زیر بیان می کنیم:

اسم یا عنوانی که نشان دهنده و معرف شخص حقیقی یا حقوقی باشد، نام تجاری نام دارد مانند اسم شرکت های تجاری و غیرتجاری ثبت شده. اما نشانی که قابل رویت باشد و خدمات یا کالاهای اشخاص حقیقی یا حقوقی را از یکدیگر متمایز کند، علامت تجاری نامیده می شود مانند علامتی که روی محصولات درج می شود یا در بانک های خصوصی و غیرخصوصی وجود دارد.

ثبت برند در ملایر

تفاوت های نام تجاری و علامت تجاری

  1. برای ثبت نام تجاری اشخاص حقوقی باید به اداره ثبت شرکت های تهران مراجعه کرد به غیر از شرکت هایی که در مناطق آزاد در حال فعالیت هستند. برای ثبت نام تجاری اشخاص حقیقی، در صورتی که شخص دارای شهرت خاصی باشد یا نامی منحصربه فرد برای معرفی هویت صنفی خود دارد، باید برای تاسیس و ثبت شرکت اقدام کرده و نام را به صورت علامت تجاری ثبت کند.
  2. پس از ثبت برند، به مدت 10 سال برند شما اعتبار دارد و پس از این زمان، در صورت نیاز، می توانید آن را ثبت کنید در غیراینصورت توسط شخص دیگری ثبت گردد.
  3. برای ثبت علامت تجاری هیچ محدودیتی وجود ندارد اما هر شخص فقط یکبار می تواند نام تجاری برای شرکت خود انتخاب کند.
  4. صاحب برند می تواند حقوق خود را به صورت دائمی یا موقت به شخص دیگری منتقل کند یعنی بفروشد یا اجازه بهره برداری بدهد. اما انتقال نام تجاری غیرممکن می باشد.
  5. ثبت برند تجاری به دلیل مزایایش صورت می گیرد و هیچ اجباری در آن وجود ندارد.
  6. در علامت تجاری نمی توان از برخی اعداد و کلمات استفاده کرد درصورتی که استفاده از آن ها در نام تجاری مجاز است.

طبق ماده ۳۲ قانون علامت تجاری در موارد زیر قابل ثبت نیست:

الف – نتواند کالاها یا خدمات یک مؤسسه را از کالاها و خدمات مؤسسه دیگر متمایز سازد.
ب – خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد.
ج – مراکز تجاری یا عمومی را به‌ویژه در مورد مبدأ جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آن‌ها گمراه کند.
د – عین یا تقلید نشان نظامی، پرچم، یا سایر نشانهای مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمان‌های بین‌الدولی یا سازمان‌هایی که تحت کنوانسیون‌های بین‌المللی تأسیس‌شده‌اند، بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن‌که توسط مقام صلاحیت‌دار کشور مربوط یا سازمان ذی‌ربط اجازه استفاده از آن صادر شود.
ه- عین یا به طرز گمراه‌کننده‌ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به مؤسسه دیگری در ایران معروف است.
و – عین یا شبیه آن قبلاً برای خدمات غیرمشابه ثبت و معروف شده باشد مشروط بر آن‌که عرفاً میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد.
ز – عین علامتی باشد که قبلاً به نام مالک دیگری ثبت‌شده و یا تاریخ تقاضای ثبت آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود.

 لازم است قبل از شروع ثبت برند در حوزه ثبتی ملاير  مدارک ذیل را فراهم کنید و تصویری از آنها تهیه نمایید.

   شخص حقیقی:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی شخص متقاضی
  • کپی جواز کسب یا مجوز فعالیت مرتبط  در زمینه خدمات
  • کپی کارت بازرگانی
  • نمونه برند و علامت تجاری و لوگو در کادر 10 در 10

   شخص حقوقی:

  • کپی مدارک شرکت (آگهی تاسیس ثبت شرکت ، هر نوع تغییرات (تغییر نام ، تغییر آدرس ، تغییر مدیرعامل شرکت )، روزنامه تاسیس و تغییرات )
  • کپی مجوز های شرکت (پروانه بهره برداری ، جواز تاسیس )(در صورت نداشتن مجوز بنام شرکت اگر رئیس هیات مدیره یا مدیرعامل به صورت شخصی داشته باشند قابل قبول برای ثبت می باشد ).
  • کپی کارت بازرگانی ( بنام شرکت یا بنام مدیرعامل شرکت )
  • کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل شرکت
  • یک نمونه از علامت مورد تقاضا  ( در کادر 10 در 10 )
  • مهر شرکت

شرح مراحل ثبت برند در ملایر

۱- انتخاب نام و تصویر زیبا و با معنا که اولا با نوع کالا یا خدماتی که برند مورد نظر برای آن به ثبت می رسد دارای ربط و همخوانی باشد و دوما بصورت بالقوه توانایی بزرگ شدن و مشهور شدن را داشته باشد، گام نخست و شاید مهمترین گام است

۲- گردآوری مدارک مورد نظر برای ثبت برند که در ادامه مقاله به تمامی آن ها اشاره نموده ایم

۳- گام مهم بعدی این است که قبل از ثبت برند مورد نظرتان، آن را استعلام نمایید تا متوجه شوید که آیا عین یا شبیه برند مورد نظر شما در همان طبقه ای که شما تصمیم به ثبت برند در آن طبقه را دارید، قبلا به ثبت رسیده است یا خیر

چرا که اگر عین یا شبیه برند مورد نظرتان، در همان طبقه ای که شما تصمیم به ثبت برند در آن طبقه را دارید، قبلا توسط شخص (حقیقی یا حقوقی) دیگری به ثبت رسیده باشد، بدون تردید شما امکان ثبت آن را نخواهید داشت

برای استعلام رایگان، سریع و دقیق برند قبل از ثبت و اطلاع از درصد حدودی موفقیت ثبت نهایی برند یا لوگوی مورد نظرتان، از طریق شماره های زیر اقدام نمایید

09120213393 – 09120250912

کلیه ی حقوق متعلق به ثبت بازرگان است

Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).