تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

ثبت سمت مدیران

خانه > ثبت سمت مدیران

ثبت سمت مدیران

ثبت سمت مدیران / اعضای هیئت مدیره معمولا دارای سمت های مختلفی می باشد که در قوانین تجاری رئیس و نایب رئیس و همچنین مدیر عامل پیش بینی شده و در سایر قوانین و یا اساسنامه شرکت ممکن است سمت های دیگری از جمله نایب رئیس دوم، یا خزانه دار و منشی هیات مدیره و یا قائم مقام مدیر عامل نیز در نظر گرفته می شود. لذا در جلسه هیئت مدیره معمولا از بین اعضای هیئت، یک رئیس و یک نایب رئیس که باید مشخص حقیقی باشند برای هیئت مدیره تعیین می نماید. مدت ریاست رئیس و نایب رئیس هیئت مدیره بیش از مدت عضویت آنها در هیئت مدیره نخواهد بود. هیئت مدیره در هر موقع می تواند رئیس و نایب رئیس هیات مدیره را از سمت های مذکور عزل کند. هر ترتیبی خلاف این ماده مقرر شود کان لم یکن خواهد بود

ثبت سمت مدیران

از نظر اجرای مفاد این ماده شخص حقیقی که به عنوان نماینده شخص حقوقی عضو هیئت مدیره معرفی شده باشد، در حکم عضو هیئت مدیره تلقی خواهد شد هرگاه رئیس هیئت مدیره موقتا نتواند وظایف خود را انجام دهد وظایف او را نایب رئیس مدیره انجام خواهد داد. رئیس هیات مدیره علاوه بر دعوت و اداره جلسات هیئت موظف است که مجامع عمومی صاحبان سهام را در مواردی که هیئت مدیره مکلف دعوت آنها می باشد دعوت نماید.
هیئت مدیره باید اقلا یک نفر شخص حقیقی را به مدیریت عامل شرکت برگزیند حدود اختیارات و مدت تصدی و حق الزحمه او را تعیین کند
همان طور که بیان شد در سایر شرکتهای تجارتی برای انتخاب مدیران شرکت تشریفات خاصی پیش بینی نشده است و اصولا انتخاب مدیران مطابق اساسنامه شرکت می باشد و در اساسنامه های نمونه در سال های اخیر انتخاب مدیران شرکت های مختلف توسط مجامع عمومی عادی پیش بینی شده است. در شرکت تضامنی و نسبی نیز مطابق ماده ۱۲۰ قانون مذکور شرکاء باید لااقل یک نفر از میان خود یا از خارج به سمت مدير معین نمایند.

اداره شرکت مختلط غیر سهامی بر طبق ماده ۱۴۴ قانون مذکور به عهده شریک با شرکای ضامن و مدیریت شرکت مختلط سهامی مطابق ماده ۱۶۴ قانون مذکور مخصوص به شریک یا شرکاء ضامن است و لذا در شرکت با مسئولیت محدود و تضامنی و نسبی و مختلط می تواند اداره شرکت و مدیریت آن تک نفره باشد( ثبت سمت مدیران )

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).