تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

افزایش اعتبار اسناد رسمی با تطابق اثر انگشت در دفاتر اسناد رسمی

خانه > ثبت شرکت  > افزایش اعتبار اسناد رسمی با تطابق اثر انگشت در دفاتر اسناد رسمی

افزایش اعتبار اسناد رسمی با تطابق اثر انگشت در دفاتر اسناد رسمی

افزایش اعتبار اسناد رسمی با تطابق اثر انگشت

افزایش اعتبار اسناد رسمی با تطابق اثر انگشت در دفاتر اسناد رسمی

 مواردی که در این مطلب مورد بررسی قرار میگیرد شامل : افزایش اعتبار اسناد رسمی با تطابق اثر انگشت در دفاتر اسناد رسمی ، تطبیق اثر انگشت کارت ملی در دفتر اسناد رسمی ، نحوه افزایش اعتبار سند با اثر انگشت

با گذشت سالها ، شناسایی اثر انگشت به یکی از شناخته شده ترین و تبلیغ شده ترین روش های بیومتریک تبدیل شده است. به دلیل منحصر به فرد بودن و سازگاری آنها با گذشت زمان ، بیش از یک قرن است که از اثر انگشت برای شناسایی استفاده می شود. اولین استفاده ثبت شده از اثر انگشت برای شناسایی در سال 1858 بود. با پیشرفت در توانایی های محاسباتی تا دهه 1960 ، شناسایی اثر انگشت اکنون یک روش کاملاً خودکار است.

اثر انگشت ها از نظر مشخصات خارجی ، به ویژه الگوهای برجستگی اصطکاک منحصر به فرد برای هر فرد مورد بررسی قرار می گیرند.

با توجه به اهمیت احراز هویت افراد ، متوان برای این امر ا زاثر انگشت استفاده کرد.

با استفاده از این روش میتوان از انجام بسیاری از جرائم و کلاهبرداری ها جلوگیری کرد. یکی از موارد استفاده این روش برای جلوگیری از جعل و کلاهبرداری در زمینه اسناد و املاک است.

هدف اصلی این طرح افزایش اعتبار اسناد رسمی و پیشگیری از کلاهبرداری و جعل است که با همکاری سازمان ثبت احوال راه اندازی شد.

در مواردی مشاهده شده است که به نام افراد سندی تنظیم شده است اما شخص دیگری بجای آنها اثر انگشت زده است.

با استفاده از این طرح اثر انگشت افرادی که به دفاتر اسناد رسمی مراجعه میکنند با اثر انگشت آنها در کارت ملی تطبیق داده می شود و افراد نمی توانند بجای شخص دیگری انگشت بزنند.

روش کار افزایش اعتبار اسناد رسمی با تطابق اثر انگشت در دفاتر اسناد رسمی چگونه است

اگر کسی با جعل اسناد بخواهد به نام دیگری سندی تنظیم کند بلافاصله شناسایی می‌شود و روش کار به این صورت است که شخصی که کارت ملی را ارائه می‌دهد این کارت در دستگاهی گذاشته شده و بلافاصله اثر انگشت تطبیق داده می‌شود (نحوه افزایش اعتبار سند با اثر انگشت).

برای کسانی که رمز کارت ملی خود را فراموش کرده باشند به کمک سازمان ثبت احوال این امکان فراهم شده است که در همانجا رمز خود را بازیابی کنند و به این ترتیب به کار سرعت داده شود(ثبت شرکت سند رسمی).

با راه اندازی سرویس تطبیق اثر انگشت اصحاب سند در دفاتر اسناد رسمی با اثر انگشت ثبت شده در کارت هوشمند ملی، اعتبار اسناد رسمی افزایش پیدا می‌کند.(تطبیق اثر انگشت کارت ملی در دفتر اسناد رسمی)

تاکنون حدود ۵۰ میلیون کارت هوشمند ملی در اختیار مردم قرار دادیم و در مجموع از ۵۹ میلیون نفر ثبت نام به عمل آوردیم.

پایگاه اصلی طرح تطبیق اثر انگشت در دفتر اسناد رسمی

پایگاه آن در سازمان ثبت احوال قرار دارد و به بیش از ۲۰۰ دستگاه خدمات ارائه می‌کند.

تطبیق اثر انگشت کارت ملی در دفتر اسناد رسمی

پروژه راه اندازی و بهره‌مندی از کارت هوشمند ملی در بیش از ۶۰ دستگاه آغاز شده و در ۱۵ دستگاه این پروژه به مرحله پایلوت رسیده است. هم اکنون نیز پنج دستگاه در حال بهره برداری از آن هستند که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جزو این موارد محدود است. راه اندازی این سامانه، باعث تسهیل و تسریع در امور مردم می‌شود و سطح اطمینان اسناد را ارتقا می‌دهد و از جعل اسناد جلوگیری می‌کند.

با پیگیری‌های وزیر کشور و دستور رئیس جمهور مقرر شده که اعتبار لازم فراهم و کارت‌های باقیمانده نیز تولید شود و در اختیار مردم قرار گیرد. این درحالی است که سازمان ثبت احوال کشور ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون کارت در ماه را دارد.

اولین دستگاهی که می‌تواند پین کارت هوشمند ملی را بازیابی کند سازمان ثبت اسناد کشور است

اعتبار اسناد رسمی با راه اندازی سرویس تطبیق اثر انگشت ارتقا می‌یابد

کارت هوشمند ملی برای ورود به دولت الکترونیک است؛ ٩٥ درصد مردم ثبت نام کردند و برای ٥٠ میلیون نفر کارت صادر شده است؛ کسانی که کارت دارند می‌توانند به راحتی مراجعه کنند و از مزایای آن استفاده کنند.

برای کسانی که ثبت نام کردند ولی کارتشان دستشان نرسیده امکان احراز هویت فراهم می‌شود، اما کسانی که هنوز مراجعه نکردند باید مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

این کارت ملی تولید داخل بوده و استاندارد‌های لازم را دارد. همچنین بهره برداری از کارت در سازمان ثبت احوال شروع شده و امروز شاهد هستیم که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان دستگاه پیشرو این کار را آغاز کرده

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).