تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

نحوه استعلام بیمه و نسخه نویسی الکترونیک پزشک

خانه > اخبار  > نحوه استعلام بیمه و نسخه نویسی الکترونیک پزشک

نحوه استعلام بیمه و نسخه نویسی الکترونیک پزشک

نحوه استعلام بیمه و نسخه نویسی الکترونیک پزشک

نحوه استعلام بیمه و نسخه نویسی الکترونیک پزشک

مواردی که در این مطلب مورد بررسی قرار میگیرد شامل : نحوه استعلام بیمه و نسخه نویسی الکترونیک پزشک ، نحوه استعلام دفترچه بیمه ، نحوه ثبت نام پزشکان در سامانه نسخه نویسی الکترونیک ، نحوه تهیه دارو پزشک آزاد ، نحوه نسخه نویسی الکترونیک و غیر الکترونیک

نحوه استعلام دفترچه بیمه

  1. مراجعه به سایت تامین اجتماعی به آدرس medical.tamin.ir سپس کد ملی خود را وارد کنید و در نهایت وضعیت بیمه درمانی خود را مشاهده می‌کنید.
  2. با استفاده از تلفن همراه خود کد *4*1420# را شماره گیری کنید در مرحله بعد شماره 1 را انتخاب کنید و کد ملی خود را وارد نمایید تا وضعیت بیمه درمانی و مدت اعتبار آن را مشاهده کنید.
  3. با استفاده از تلفن همراه خود کد *4*1420*1# را شماره گیری کنید و وضعیت و مدت اعتبار بیمه خود را مشاهده کنید
  4. نصب برنامه یا اپلیکشن تامین بر روی گوشی هوشمند خود با مراجعه به آدرس pwa.tamin.ir  و وارد کردن کد ملی میتوانید وضعیت دفترچه بیمه خود را مشاهده کنید
  5. استفاده از کد *1666# و انتخاب گزینه 1 میتوانید کد ملی خود را وارد کنید و وضعیت بیمه درمانی خود را مشاهده کنید.
  6. در صورت اعتراض به نتیجه نمایش داده شده (عدم استحقاق بیمه درمانی در صورت وارریز هزینه بیمه) میتوانید با شماره 1420 تماس گرفته و درخواست خود را طرح نمایید.
  7. در صورت ثبت نام در سایت تامین اجتماعی میتوانید سابقه بیمه و درآمد و مدت اعتبار بیمه درمانی خود را مشاهده کنید.
  8. کد دستوری #۱۶۶۶* برای استعلام بیمه سلامت قابل استفاده است.

 

نحوه استعلام بیمه و نسخه نویسی الکترونیک پزشک

نحوه نسخه نویسی الکترونیک و غیر الکترونیک پزشک

  • همه پزشکان میتوانند در سامانه نسخه الکترونیک به آدرس (ep.tamin.ir) ثبت نام کرده و نام کاربری و نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنید. در صورت مراجعه بیمار پزشک مورد نظر پس از احراز هویت و ثبت شماره موبایل بیمار و ثبت خدمات پزشکی شامل ویزیت و نسخه پزشکی و خدمات درمانی و تشخصی در سامانه نسخه الکترونیک اقدام کنید.
  • در صورت قطع اینترنت و سامانه نسخه نویسی در این صورت  پس احزار هویت بیمار با استفاده از کارت ملی ، نسخه مورد نظر را در سرنسخه مخصوص مطب یادادشت کنید.
  • پزشکان غیر طرف قرارداد با اتصال به سامانه نسخه الکترونیک نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنید در غیر این صورت با سر نسخه خود پزشک در یک برگ تجویز و در اختیار بیمار قرار میگیرد.
  • در صورت عدم نسخه نویسی الکترونیک بیمار میتواندنسخه پزشکی را به داروخانه برده و دارو مورد نیاز را دریافت کنید.

نحوه دریافت نسخه الکترونیک بیمار از داروخانه

در صورتی که پزشک معالج به سامانه نسخه الکترونیک دسترسی نداشته باشد و نسخه ای که به بیمار ارائه داده میشود در سرنسخه خود پزشک باشد داروخاه مورد نظر موظف است نسبت به ثبت نسخه در سامانه معاونت درمان (darman.tamin.ir) اقدام کند و نسخه کاغذی را مطابق قرارداد به مدیرت درمان استان ارسال کنند.

نسخه نویسی الکترونیک برا تکمیل پرونده سلامت بیمه شدگان ضروری است و استفاده از نسخه الکترونیک در اولویت قرار دارد. تمامی خدمات تشخیص درمانی تجویز شده به صورت الکترونیک و غیر الکترونیک در پرونده سلامت شخص بیمه شده ثبت می شود. (نحوه استعلام بیمه و نسخه نویسی الکترونیک پزشک)

نحوه ثبت نام پزشکان در سامانه نسخه نویسی الکترونیک

در راستای حذف دفترچه بیمه کاغذی و استفاد از کارت ملی ، طرح نسخه نویسی الکترونیک نیز اجرایی شده که برای اجرای این طرح پژشکان ابتدا باید در سامانه ep.tamin.ir  ثبت نام نموده و سپس از خدمات نسخه نویسی الکترونیک سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند. شایان ذکر است که تمامیدر صورتی که سامانه نسخه الکترونیک آماده به کار نبوده یا به هر دلیلی امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد، پزشک می تواند دستورات خود را روی سرنسخه مرکز درمان یادداشت کند.

نحوه ثبت نام پزشکان در سامانه نسخه نویسی الکترونیک

چند نکته مهم

حذف دفترچه‌های کاغذی به این معنی نیست که دفترچه‌های بیمه شدگان از درجه اعتبار ساقط شده است بلکه بیمه شدگان می‌توانند تا آخرین برگ دفترچه از آن استفاده کنند و چنانچه برگ‌های دفترچه تمام شده باشد، صفحه اول که حاوی مشخصات بیمه شده است به عنوان کارت شناسایی قابل استفاده است.

بیمه شدگان می‌بایست همیشه دفترچه بیمه خود را همراه داشته باشند. اما، چنانچه دفترچه بیمه را همراه نداشته باشند می‌توانند از کارت ملی به عنوان جایگزین دفترچه استفاده کنند.

بیش از ۱۰۰ هزار پزشک و ۱۰۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد سازمان بیمه تأمین اجتماعی هستند و هدف اصلی ما از حذف دفترچه کاغذی، تسهیل در ارائه خدمات به بیمه شدگان و حذف مشکلات دریافت دفترچه کاغذی بوده است.

فرایند ارائه خدمت در مراکز درمانی تغییر نکرده و پزشکان می‌توانند با درج کد ملی روی سر نسخه، دستور پزشک را صادر و همان برگه نیز در داروخانه‌ها دارای اعتبار است.

استعلام دفترچه بیمه

[advanced_iframe use_shortcode_attributes_only=”true” src=”https://medical.tamin.ir/view/#/inquiry” width=”100%” height=”600″]

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).