تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

صندوق قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای

خانه > ثبت شرکت  > ثبت شرکت صرافی و صندوق قرض الحسنه > صندوق قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای

صندوق قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای

صندوق قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای – تقاضای تاسیس صندوق چگونه است؟ -درخواست تاسیس صندوق – ثبت صندوق تک شعبه ای – صندوق قرض الحسنه تک شعبه ای چیست؟ – صدور مجوز فهالیت صندوق تک شعبه ای

قابل توجه متقاضیان تطبیق فعالیت صندوق قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای

1. درج تمامي اطلاعات و مشخصات درخواستي در سامانه (ثبت تقاضای الکترونیکی) الزامي بوده و در صورت کسري اطلاعات مورد نیاز، درخواست‌هاي واصله مورد رسيدگي واقع نخواهد گرديد.

2.متقاضيان، پس از درج و تکميل اطلاعات، شماره رهگيري دريافت مي‌نمايند که از طريق آن مي‌توانند وضعيت درخواست خود را در قسمت «مشاهده وضعيت» پي‌گيري نمايند. متقاضیان مکلف و موظف هستند به صورت مستمر، قسمت «مشاهده وضعیت» را رصد نموده تا از آخرین وضعیت پرونده خود و همچنین موارد اعلامی کارشناس پرونده مربوطه آگاهی یافته و اقدامات لازم را طبق موارد اعلام شده در اسرع وقت به عمل آورند. لذا از هرگونه پي‌گيري تلفني و مراجعه حضوري اکيداً خودداري گردد.
توجهمسئولیت حفظ و نگهداری از کد رهگیری مأخوذه برعهده مدیرعامل و نماینده صندوق می‌باشد. لذا از در اختیار قرار دادن کد رهگیری به سایر افراد خودداری شود.

3. از ثبت درخواست و اخذ کد رهگيري به صورت مکرر اکيداً خودداري شود. بديهي است درخواست‌هاي متعدد همسان به صورت سيستمي حذف مورد رسيدگي قرار نخواهند گرفت. متقاضیانی که قبلاً موفق به اخذ کد رهگیری شده‌اند، می‌بایست با ورود به قسمت «ویرایش تقاضا» و با استفاده از کد رهگیری مأخوذه نسبت به تکمیل اطلاعات درخواستی اقدام نمایند.

4. ادامه فعاليت و تطبيق صندوق قرض‌الحسنه به صورت تک‌شعبه‌اي صرفاً در قالب اساسنامه صندوق قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌اي امکانپذير است. لذا متقاضیان تطبیق فعالیت صندوق قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای، می‌بایست ضمن مطالعه و رعایت مفاد اساسنامه مزبور، در چارچوب آن و سایر ضوابط اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با اخذ مجوز فعالیت، نسبت به ادامه فعالیت صندوق اقدام نمایند. در این رابطه لازم به توضیح است در مراحل اولیه فرآیند صدور مجوز فعالیت صندوق‌های قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای از تکمیل، تصویب، امضاء و ارسال اساسنامه فوق به این بانک خودداری شود. نحوه اقدام در این خصوص در زمان مقتضی (در مراحل آتی فرآیند مذکور) به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.
به منظور دريافت اساسنامه نمونه صندوق قرض‌الحسنه تک‌ شعبه‌اي اینجا کلیک کنید.

5. متقاضیان صندوق قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای مکلف و موظف به نصب، راه‌اندازی و به کارگیری سامانه‌های مد نظر بانک مرکزی در عملیات مالی صندوق قرض‌الحسنه می‌باشند. نحوه اقدام در اين خصوص در زمان مقتضي به اطلاع متقاضيان خواهد رسيد.

صندوق قرض الحسنه تک شعبه ای

6. ثبت تقاضای الکترونیکی و ارسال مدارک مورد نیاز (اعم از اولیه، ثانویه و ثبتی)، هیچ گونه تعهدی برای این بانک جهت صدور تأییدیه ثبت تغییرات و مجوز فعالیت صندوق قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای ایجاد نخواهد کرد و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پس از بررسی اطلاعات و مدارک ارائه شده در هر مرحله و ارزیابی صلاحیت متقاضیان در صورت تطابق کامل شرایط آنها با قوانین و مقررات، ضوابط و موارد اعلامی این بانک، نسبت به صدور مجوزهای مربوطه اقدام خواهد نمود.
نکته مهم (1): افرادی که به عنوان اعضای هیأت مدیره پیشنهادی و مدیرعامل پیشنهادی صندوق قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای معرفی مي‌شوند، می‌بایست دارای حسن شهرت و فاقد محکومیت کیفری، چک برگشتی و مانده بدهی معوق، سررسید گذشته و مشکوک‌الوصول به شبکه بانکی کشور باشند.
نکته مهم (2): مدیرعامل و اعضای اصلی و موظف پیشنهادی هیأت مدیره صندوق، نمی‌توانند در بانک‌ها، مؤسسات اعتباری غیربانکی و سایر نهادهای پولی و اعتباری از جمله صندوق‌ قرض‌الحسنه دیگری، سمت موظف داشته باشند.

مدارک اولیه، ثانویه و ثبتی مورد نیاز در طول مراحل مختلف فرآیند صدور تأییدیه ثبت تغییرات و مجوز فعالیت صندوق‌های قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای

الف – مدارک اولیه مورد نیاز

7. متقاضیان پس از ثبت و درج کامل اطلاعات درخواستی و دریافت کد رهگیری از سامانه مزبور(موضوع بندهای (1) و (2) فوق)، می‌بایست در مرحله اول فرآیند صدور مجوز فعالیت صندوق‌های قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای، صرفاً مدارک اولیه زير را به آدرس: تهران، بلوار ميرداماد، شماره 198، بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران، اداره مجوزهاي بانکي، ارسال نمايند:
فرم تکمیل شده درخواست تطبیق فعالیت صندوق قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای. (جهت دریافت فرم درخواست تطبیق فعالیت صندوق قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای ، اینجا کلیک کنید.)
تصویر برابر اصل تمام صفحات شناسنامه اعضای هیأت امناء، هیأت مدیره و مدیر‌عامل پیشنهادی.
تصویر برابر اصل پشت و روی کارت ملی اعضای هیأت امناء، هیأت مدیره و مدیر‌عامل پیشنهادی.
اصل گواهی عدم سوء پیشینه اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل پیشنهادی.
تعهدنامه ویژه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره پیشنهادی که بایستی توسط ایشان در یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور تنظیم و امضاء گردد. (جهت دریافت فرم تعهدنامه، اینجا کلیک کنید.)
کپی سند مالکیت یا کپی اجار‌ه‌نامه مکان پیشنهادی فعالیت صندوق به همراه ذکر آدرس کامل و دقیق و کدپستی مربوط به آن.

درصورتی که عضو هیأت امناء پیشنهادی صندوق، شخص حقوقی (شرکت یا مؤسسه) باشد، مدارک ذیل نیز به همراه مدارک فوق ارسال گردد :
یک نسخه آگهی تاسیس اشخاص حقوقی عضو هیات امناء پیشنهادی؛
کپي برابر اصل اساسنامه ثبت شده اشخاص حقوقي عضو هيات امناء پيشنهادي؛
کپي برابر اصل گواهي آخرين تغييرات ثبت شده اشخاص حقوقي عضو هيات امناء پيشنهادي؛

لازم به توضیح است؛ در مرحله اول فرآیند مذکور، در صورت کامل بودن اطلاعات در سامانه مزبور و مدارک اولیه مورد نیاز و عدم وجود هیچ گونه مغایرتی فی‌مابین آنها، ضمن تشکیل پرونده برای متقاضیان، استعلام‌های مربوطه مشتمل بر استعلام صلاحیت فردی و استعلام صلاحیت اعتباری و مالی متقاضیان، استعلام مکانی، امنیتی و حفاظتی مکان پیشنهادی فعالیت صندوق و استعلام وضعیت و عملکرد صندوق از مراجع ذیصلاح به عمل خواهد آمد.
نکته مهم (3): مدارک ارسالي مي‌بايست کامل و با اطلاعات مندرج در سامانه (موضوع رديف1) کاملا مطابقت داشته باشد. در صورت وجود نقص در مدارک ارسالی و یا وجود مغایرت با اطلاعات درج شده، درخواست های واصله کان لم یکن تلقی و مدارک ارسالی عودت خواهد شد.

تقاضای تاسیس صندوق

ب – مدارک ثانویه مورد نیاز

8. در این مرحله از فرآیند صدور مجوز فعالیت صندوق قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای، در صورت دریافت پاسخ‌‌های مثبت و تأییدیه‌های استعلام‌های به عمل آمده در مرحله اول فرآیند فوق و پس از اعلام کارشناسان این بانک به متقاضی از طریق ارسال پیام در سامانه (قابل مشاهده در قسمت مشاهده وضعیت (موضوع بند (2) فوق) و یا تماس تلفنی با نماینده صندوق، متقاضی موظف است نسبت به ارسال مدارک ثانویه زیر به آدرس مندرج در بند (7) فوق اقدام نماید :
2 نسخه اصلی تکمیل شده‌ي اساسنامه نمونه صندوق‌های قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای (ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران- مندرج در بند (4) فوق) که ذیل تمام صفحات آن به امضاء اعضای هیأت امناء پیشنهادی صندوق رسیده باشد؛
اخطار (1): هرگونه تغییر در مفاد اساسنامه نمونه فوق، تخلف محسوب شده و درخواست متقاضی کان لم یکن تلقی و پرونده مربوطه نیز مختومه اعلام خواهد شد و اقدامات لازم وفق مقررات و ضوابط ذیربط، مورد اجراء قرار خواهد گرفت.
3 نسخه اصلی تکمیل و امضاء شده‌ی هریک از صورتجلسات مجامع عمومی عادی، فوق‌العاده (هیأت امناء) و هیأت مدیره صندوق قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای؛
1 نسخه اصلی تعهدنامه تکمیل و امضاء شده‌ی سامانه‌های مدنظر بانک مرکزی توسط اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل پیشنهادی صندوق؛
به منظور دسترسی و دریافت نمونه فرم‌های صورتجلسات فوق‌الذکر و تعهدنامه سامانه‌های مدنظر بانک مرکزی به «قسمت صورتجلسات و تعهدنامه سامانه‌ها»، مراجعه شود.
کپی گواهی آخرین تغییرات ثبت شده‌ی صندوق؛
گواهی مسدودی آورده نقدی هیأت امنای صندوق (سرمایه صندوق) به منظور ثبت سرمایه صندوق حداقل به میزان سرمایه اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ (در این خصوص متقاضی می‌بایست به یکی از شعبات بانک‌های مجاز کشور اعم از دولتی یا خصوصی مراجعه و نسبت به تودیع سرمایه صندوق در حساب صندوق نزد بانک عامل و اخذ گواهی مسدودی مربوطه از آن بانک اقدام نماید. در این ارتباط، ضروری است؛ در گواهی مسدودی مربوطه قید شود : رفع مسدودی مبلغ سرمایه صندوق از حساب مورد نظر، منوط به تأیید قبلی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. )
صدور تأییدیه ثبت تغییرات صندوق قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای

9. در این مرحله از فرآیند مذکور، پس از انجام بررسی‌های لازم بر روی مدارک ثانویه دریافتی به لحاظ رعایت موارد مورد نظر این بانک توسط کارشناس پرونده و تأیید صحت آنها، تأییدیه ثبت تغییرات صندوق قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای به منظور ثبت در مرجع ثبتی صادر و رونوشتی از آن نیز جهت اطلاع، پیگیری و انجام اقدامات لازم در خصوص به ثبت رساندن تغییرات صندوق برای نماینده صندوق ارسال خواهد شد.
اخطار (2): تأییدیه ثبت تغییرات صندوق قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای صرفاً به منظور انجام امور ثبتی صادر می‌شود و به منزله صدور مجوز فعالیت صندوق نمی‌باشد. ادامه فعالیت صندوق منوط به اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. لذا متقاضیان می‌بایست با اخذ مجوز فعالیت نسبت به ادامه فعالیت صندوق اقدام نمایند. ادامه فعالیت صندوق بدون دریافت مجوز فعالیت از این بانک، تخلف محسوب شده و در صورت عدم اخذ آن، اقدامات لازم جهت جلوگیری از فعالیت صندوق، وفق مقررات و ضوابط ذیربط، به مورد اجراء گذارده خواهد شد.

ج – مدارک ثبتی مورد نیاز

10. در این مرحله از فرآیند مزبور، متقاضی اخذ مجوز فعالیت صندوق قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای، پس از مراجعه به مرجع ثبتی و انجام امور ثبتی مربوطه (به ثبت رساندن تغییرات صندوق)، می‌بایست مدارک ثبتی زیر را به آدرس مندرج در بند (7) فوق ارسال نماید :
یک نسخه اصلی از اساسنامه صندوق (اساسنامه نمونه صندوق‌های قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌‌ای) که در مرجع ثبتی به ثبت رسیده است و ممهور به مهر مرجع ثبتی شده است. (اساسنامه ثبتی)؛ گواهی تغییرات ثبتی صندوق؛ آگهی روزنامه رسمی؛
صدور مجوز فعالیت صندوق قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای

11. در مرحله انتهایی فرآیند یادشده، پس از وصول مدارک ثبتی فوق‌الذکر و انجام بررسی‌های لازم، مجوز فعالیت صندوق قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر و برای متقاضی ارسال خواهد شد و نام و مشخصات صندوق در فهرست صندوق‌های قرض‌الحسنه مجاز (مندرج در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی – قسمت مؤسسات مجاز فعال در بازار پول) قرار خواهد گرفت.
به منظور درج و ثبت تمامی اطلاعات و مشخصات درخواستی و دریافت کد رهگیری (موضوع بندهای (1) و (2) فوق) بر روی کلید ادامه، کلیک کنید.

تمامی حقوق سایت متعلق به ثبت بازرگان می باشد.

بدون دیدگاه

متاسفانه امکان درج دیدگاه در حال حاضر وجود ندارد.

Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).