تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

کد فراگیر اشخاص خارجی

خانه > کد فراگیر اشخاص خارجی

کد فراگیر اشخاص خارجی

کدفراگیر چیست و به چه اشخاصی تعلق می گیرد؟

کلیه اشخاص حقیقی خارجی که در ایران فعالیت می کنند یا قصد سکونت ، تحصیل و کار در ایران را دارند نیاز به کدی به نام کد فراگیر یا فیدا کد دارند تا بتوانند امورات اداری خود را با این کد انجام دهند.

کد فراگیر اشخاص خارجی در واقع شماره اختصاصی و انحصاری مربوط به اشخاص خارجی است که هم برای اشخاص حقیقی قابل دریافت است و هم برای اشخاص حقوقی.

اشخاص حقیقی برای ثبت نام در دانشگاه ها ، افتتاح حساب بانکی در ایران ، ثبت نام و تشکیل پرونده های مالیاتی ، ثبت نام بیمه تامین اجتماعی و پیگیری امور بانکی نیاز به کد فراگیر اشخاص خارجی خواهند داشت. کد فراگیر برای خارج از ایران کاربردی ندارد و مخصوص کشورمان است.

کد فراگیر اشخاص خارجی

به چه بانک هایی این کد را می توان ارائه داد ؟

کلیه بانک هایی که از شما درخواست کد می کنند ، منظورشان همین کد است و شما می توانید فیدا کد خود را به کلیه بانک های دولتی و خصوصی نظیر بانک ملی، بانک ملت، بانکتجارت، بانک صادرات و هر بانک دیگری که از شما درخواست کد کرد ارائه دهید.

آیا برای انجام هر یک از امور فوق نیاز به دریافت کد فراگیر مجزا داریم ؟

خیر، شما تنها یک بار ثبت نام می کنید و پس از دریافت کد آن را محفوظ نگه دارید، این کد برای همه امورات اداری فوق نیازتان می شود.

این کد برای اتباع کدام کشور ها صادر می شود ؟

هر شخص حقیقی که در ایران زندگی با فعالیت می کند، نظیر اتباع افغانی ، اتباع کره ای، اتباع پاکستانی، اتباع هندی، اتباع ترکیه ای، اتباع عراقی و کلا اتباع همه کشور ها می توانند این کد را دریافت نمایند.

کد فراگیر اشخاص خارجی

کد فراگیر اتباع خارجی چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که می دانیم کد ملی مختص به اتباع ایران است و این کد هرگز به اتباع خارجی تعلق نمی گیرد و بجای آن کلیه اتباع خارجی (اعم از اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی) در کشورمان برای انجام برخی امور خود باید اقدام به اخذ کد فراگیر اتباع خارجی نمایند.

از جمله اموری که اتباع خارجی برای انجام آن در کشورمان نیاز به کد فراگیر دارند شامل موارد زیر است:

۱. ثبت شرکت و موسسه در ایران

۲. ورود اتباع خارجی به شرکت ها و موسسات ثبت شده در ایران

۳. ثبت نام در سامانه امور مالیاتی

۴. ثبت نمایندگی شرکت های خارجی در ایران

۵. ثبت جوینت ونچر در ایران (جوینت ونچر به معنای مشارکت دو یا چند شرکت ایرانی و خارجی در یک قالب واحد است).

۶. واردات کالاهای مجاز بازرگانی به ایران توسط اتباع خارجی

۷. اخذ ویزای کاری و اقامت در ایران

آیا برای یک خانواده 3 نفره دریافت یک کد فراگیر اشخاص خارجی کافی می باشد ؟

خیر، هر شخص خارجی در صورتی که می خواهد یکی از امور فوق را انجام دهد یا سازمانی در ایران از وی کد فراگیر خواسته می باید شخصا اقدام به اخذ کد فراگیر اشخاص حقوقی نماید. مثلا یک خانواده 3 نفره می بایست 3 کد فراگیر مجزا برای پدر، مادر و فرزند ثبت نام نمایند.

نحوه ثبت نام و دریافت کد فراگیر اشخاص حقیقی چگونه است ؟

برای ثبت نام و دریافت کدفراگیر شما می توانید از طریق همین سامانه ، سامانه کدفراگیر ثبت نام خود را انجام دهید و مدارک خواسته شده را آپلود نمایید و پس از تکمیل شدن ثبت نام و صدور کد، فیدا کد شما به موبایلی که در زیر وارد می کنید پیامک می شود.

دریافت کد فراگیراشخاص خارجی در 5 دقیقه برای برادران افغان و دیگر کشورها که در ایران حضور دارند و قصد سکونت ، تحصیل و کار در ایران را دارند در ثبت بازرگان فقط کافیست با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید 

021-88323274 یا 09120250912

Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).