تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

نحوه ثبت اینترنتی انواع درخواست

خانه > نحوه ثبت اینترنتی انواع درخواست

نحوه ثبت اینترنتی انواع درخواست

نحوه ثبت اینترنتی انواع درخواست

نحوه ثبت اینترنتی انواع درخواست(رفع نقص،پرداخت حق الثبت ،تمدید،انتقال و…)
توجه بسیار مهم: دریافت شماره مکانیزه با فرمت – – – – – – 50640003 – 139 به معنای ثبت درخواست می باشد
مراجعه به آدرس iripo.ssaa.ir
1) خدمات الکترونیکی خدمات الکترونیکی 2)اداره ثبت اختراع 3)ثبت انواع درخواست(رفع نقص،پرداخت حق الثبت،اقساط،انتقال، و …). 4) از منوی سمت چپ صفحه اصلی سایت

نحوه ثبت اینترنتی انواع درخواست

وارد نمودن شماره اظهارنامه و رمز شخصی ، سپس انتخاب دکمه ثبت درخواست

نحوه ثبت اینترنتی انواع درخواست

نکته : شماره اظهارنامه در هنگام ثبت اظهارنامه برای شما پیامک شده است ، همچنین در صفحه آخر نسخه چاپی اظهارنامه نیز موجود می باشد.ساختار شماره اظهارنامه بصورت زیر می باشد : (- – – – – – 50140003 – 139)
نکته : در صورت عدم دریافت رمز شخصی ،برای دریافت آن، از طریق تلفن همراهی که در اظهارنامه ثبت نموده اید، شماره اظهارنامه را به همراه عدد 1 در ابتدای آن، به شماره 201212، پیامک نمایید .
مثال : اگر شماره اظهارنامه شما 13915014000317001 می باشد شماره 113915014000317001 را پیامک نمائید.
نکته : در صورتیکه اظهارنامه ی خود را به صورت اینترنتی ثبت ننموده اید جهت دریافت شماره اظهارنامه و رمز به اداره مراجعه نمایید. در صفحه باز شده ابتدا اطلاعاتی مانند ، ارائه کننده درخواست و عنوان پرونده راچک نمایید.

نحوه ثبت اینترنتی انواع درخواست

موضوع درخواست

به عنوان مثال در صورتی که می خواهید درخواست رفع نقص ثبت نمایید:
موضوع درخواست را درخواست رفع نقص انتخاب فرمایید.
نکته : با توجه به وضعیت جاری پرونده ، صرفا تمام درخواست هایی که دراین وضعیت قابل ثبت هستند ،قابل مشاهده می باشند.

نحوه ثبت اینترنتی انواع درخواست

متن درخواست: نامه ای است خطاب به اداره ثبت اختراع که در آن درخواست خود را شرح می دهید. به عنوان مثال : در متن درخواست جهت رفع نقص ، پاسخ تمام موارد را به ترتیب اعلام شده در ابلاغیه رفع نقص تایپ نمایید.
شماره ابلاغیه مرتبط: چنانچه درخواست مورد نظر را جهت پاسخگویی به ابلاغیه صادر شده از سوی اداره می خواهید ثبت نمایید شماره ابلاغیه مربوطه را در این فیلد درج نمایید.به عنوان مثال: شماره نامه رفع نقصی است که اداره صادر نموده است.درج این شماره اجباریاست.
نکته : در صورتی که شماره ابلاغیه را فراموش کرده اید می توانید در خلاصه پرونده مشاهده نمایید.برای ورود به بخش خلاصه پرونده از گزینه “پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده اختراع “استفاده نمایید.شایان ذکر است در این بخش با کلیک بر روی شماره ابلاغیه متن آن نیز قابل رویت است.
نکته : با توجه به نوع درخواست ممکن است فیلد های دیگری نیز نمایش داده شود که در صورت لزوم می بایست اطلاعات خواسته شده در آنها درج گردد. به عنوان مثال با انتخاب درخواست رفع نقص فیلدهای عنوان ثبت اختراع و توصیف اختراع نمایش داده می شود. در صورتیکه که در ابلاغیه رفع نقص ، نقص عنوان یا خلاصه اعلام شده باشد می بایست عنوان تصحیح شده یا خلاصه ختراع تصحیح شده را در این فیلدها تایپ نمایید.
بعداز تکمیل اطلاعات این فرم بر روی دکمه “ادامه ثبت “کلیک نمایید. با این کار کد رهگیری در قسمت بالای فرم نمایش داده میشود. جهت رویت کد رهگیری اشاره گر ماوس را بر روی عبارت اطلاعات ورود (روبروی عبارت “مراحل ثبت درخواست توسط کاربر”) نگاه داشته و کد رهگیری را یادداشت نمایید.در صورتیکه تمایل به ادامه ثبت درخواست در زمانی دیگری دارید می توانید کدرهگیری را یادداشت نموده و ادامه مراحل را بعداً تکمیل فرمایید. جهت ادامه مراحل می توانید از گزینه ویرایش انواع درخواست، تا قبل از دریافت شماره مکانیزه، (در صفحه اصلی سایت) اقدام نمایید.

نحوه ثبت اینترنتی انواع درخواست

در صورتیکه موضوع درخواست انتخاب شده، نیاز به ارسال مدارک داشته باشد مرحله بارگذاری ضمائم را مشاهده می نمایید.در این صورت مراحل ثبت درخواست 4 مورد می باشد( 1- ویرایش اطلاعات 2- بارگذاری ضمائم 3- بازبینی اطلاعات وضمائم 4- پرداخت هزینه و دریافت شماره مکانیزه )در غیر این صورت مراحل 3 مورد می باشد ( 1- ویرایش اطلاعات 2- بازبینی اطلاعات 3- پرداخت هزینه و دریافت شماره مکانیزه )
نکته : در صورتی که ثبت درخواست هزینه ای نداشته باشد به جای گزینه “پرداخت هزینه و دریافت شماره مکانیزه”، گزینه “دریافت شماره مکانیزه” نمایش داده می شود .
نکته : جهت پیوست نمودن مدارک :1- بارگذاری ضمائم را کلیک نمایید. 2- گزینه افزودن پیوست را کلیک نمایید . 3 – نوع ضمیمه را با توجه مدرک انتخاب نمایید.4- گزینه انتخاب فایل را کلیک کرده و تصویر مدرک را باز نمایید.5-ثبت پیوست ها را انتخاب نمایید

نحوه ثبت اینترنتی انواع درخواست
نحوه ثبت اینترنتی انواع درخواست
نحوه ثبت اینترنتی انواع درخواست

نکته : جهت رویت مدرک پیوست شده بعد از کلیک بر روی گزینه [ثبت پیوست] می توانید از  که در کنار هر ضمیمه وجود دارد، استفاده نمایید همچنین جهت حذف مدرک از ضربدر استفاده نمایید. اگر تعداد مدارک خواسته شده بیش از یک مورد می باشد می توانید دوباره بر روی [افزودن پیوست] کلیک نموده و سایر مدارک را اضافه نمایید.

نحوه ثبت اینترنتی انواع درخواست

بازبینی اطلاعات و ضمائم . با انتخاب این گزینه خلاصه ای از درخواست نمایش داده میشود که می بایست پس از بازبینی ،تایید اطلاعات را کلیک نماید.

نحوه ثبت اینترنتی انواع درخواست

نکته : چنانچه پیغام خطایی بعد از کلیک تایید اطلاعات مشاهده شد ، با انتخاب [ویرایش اطلاعات] یا [ویرایش ضمائم] می بایست آن نقص را برطرف نمایید.

نکته : چنانچه بعد از کلیک تایید اطلاعات پیغام خطایی بدون متن مشاهده شد ، کلیدهای ctrl + F5 را همزمان بفشارید و یکبار دیگر تایید اطلاعات را کلیک نمایید.
پرداخت هزینه و دریافت شماره مکانیزه با انتخاب این مرحله هزینه مربوط به درخواست انتخاب شده، نمایش داده خواهد شد. با انتخاب گزینه “پرداخت اینترنتی و دریافت شماره مکانیزه” و انجام مراحل پرداخت اینترنتی ، شماره مکانیزه دریافت خواهید نمود.
نکته : در صورتی که ثبت درخواست هزینه ای نداشته باشد گزینه “دریافت شماره مکانیزه” نمایش داده می شود که با کلیک بر روی آن ، شماره مکانیزه در فرم کوچکی نمایش داده می شود.
نکته بسیارمهم: توجه داشته باشید هر درخواست فقط یکبار امکان ارسال دارد و تا اعلام نظر کارشناس بر روی آن، امکان ثبت درخواست مجدد ، از آن نوع وجود ندارد، لذا در ثبت درخواست دقت فرموده ودر بخش متن درخواست تمام اطلاعات لازم را تایپ نمایید. ضمنا مواعد قانونی حتما از سوی اداره رعایت می شود یعنی در صورتی که موعد قانونی گذشته باشد امکان ثبت درخواست وجود ندارد.

نحوه ثبت اینترنتی انواع درخواست

کد رهگیری به منزله ثبت درخواست و تحویل آن به اداره نیست چرا که در این وضعیت درخواست در اداره قابل رویت نیست و تنها به منظور تکمیل مراحل تا قبل از اتمام فرآیند ثبت درخواست می باشد.

کلیه ی حقوق متعلق به ثبت بازرگان است

Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).