تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

معرفی سیستم ثبت مادرید یا وایپو ( wipo )

خانه > ثبت برند  > معرفی سیستم ثبت مادرید یا وایپو ( wipo )

معرفی سیستم ثبت مادرید یا وایپو ( wipo )

wipo

معرفی سیستم ثبت مادرید یا وایپو ( wipo )

تعریف Wipo:

wipo مخفف کلمه ی World intellectual property organization می باشد که به معنی سازمان بین المللی مالکیت معنوی است. سازمان بین المللی وایپو یکی از سازمان های زیر مجموعه سازمان ملل می باشد که مستقر در شهر ژنو در سوییس است و 192 کشور عضو این سازمان هستند.

مقصود و هدف این شرکت:

رهبری مسیر توسعه یک سازمان مالکیت معنوی متعادل و تاثیرگذار که خلاقیت و نوآوری را برای همه ی افراد جهان و به نفع تمامی دنیا ممکن بسازد.

سیستم بین المللی ثبت مادرید:

سیستم مادرید یک راه حل مناسب و مقرون به صرفه برای ثبت و مدیریت علائم تجاری در سراسر جهان است.

برای ثبت درخواست برند، فقط می بایست با پر کردن یک فرم، یکبار پرداخت، به یک زبان از مزایای ثبت برند خود در 122 کشور در جهان بهرمند شوید.

لیست کشور های عضو این تفاهم نامه به شرح زیر است.

wipo

چه کسانی می توانند از این سیستم استفاده کنند؟

 سیستم ثبت برند مادرید برای اشخاص حقیقی و حقوقی که حضور واقعی در مسائل بازرگانی و صنعتی دارند قابل استفاده است که کشورشان عضوی از تفاهم نامه مادرید یا پروتکل مادرید باشد.

اگر شرکت خارجی ساکن کشوری که عضو تفاهم نامه مادرید است باشد یا اینکه در این کشور تاسیس شده باشد یا اینکه زیر مجموعه یک سازمان دولتی داخلی در آن کشور و یا اینکه سازمانی چند دولتی و جهانی مانند اینترپل باشد می تواند از مزایای این تفاهم نامه و پروتکل بهره مند شود.

دفتر رسمی ثبت علائم و برند هر کشور سازمان و طرف قرارداد شرکت Wipo در آن کشور است. در صورتی یک برند می تواند از مزایای عضویت تفاهم نامه مادرید بهرمند شود که در دفتر علائم و ثبت برند قبلا ثبت شده باشد یا رویه ثبت برند آن تایید شده باشد.

کارشناسان اداره ثبت علائم تجاری پس از تایید مدارک و دریافت یک نسخه فرم تکمیل شده، آن را بررسی کرده و پس از دریافت هزینه کارشناسی پرونده متقاضی را تایید یا رد می کنند. و مراحل انجام مکاتبات ارسال مدارک و پرداخت هزینه پس از اعلام کارشناسی آغاز می شود.

ثبت برند جهانی چند مزیت برای صاحب برند دارد؟

ثبت برند در کشور های متفاوت به معنای پیگیری حضوری یا نیمه حضوری صاحب برند و مراجعه به سازمان های حقوقی و دولتی متفاوتی است، که لازمه آن زمان و هزینه است.

در صورتی که فردی بخواهد در چند کشور برند خود را ثبت و محافظت کند مشکلات اینکار بیشتر می شود و فرد متقاضی می بایست با قوانین متعدد و متفاوت کشور ها دست و پنجه نرم کند و در انتها هزینه این پروسه را نیز با ارز های مختلف و به ارگان های مختلف پرداخت نماید. مزیت استفاده از سیستم ثبت بین المللی مادرید این در این نمایان می شود.

پس از ثبت برند یا پرکردن فرم درخواست ثبت برند جهانی ( ثبت مادرید ) نزد سازمان ثبت علائم و برند به جای پر کردن فرم های متعدد و بستن قرارداد با ارگان ها و شرکت های متفاوت و پرداخت های متمادی، با پر کردن یک فرم به یک زبان و یک پرداخت از مزایای محافظت حقوق در برند کشورهای متفاوت بهره مند می شود.

پس از ثبت برند نظارت، نگهداری، توسعه و مدیریت برند نیز توسط سیستم آنلاین سازمان وایپو امکان پذیر است. به صورت آنلاین درهر زمان و هر مکان علاوه بر مباحث بالا مبحث تغییرات در برند و شرکت که جز لاینفک امور تجاری و شرکت ها میباشد توسط شرکت وایپو و ثبت مادرید با پر کردن فرم درخواست و یک پرداخت و به یک زبان تغییرات مورد انتظار متقاضی در تمام کشورهایی که ثبت برند در آن ها انجام شده توسط سازمان وایپو انجام می شود و متقاضی درگیر مکاتبه و انجام امور اداری ثبتی در کشورهای متفاوت نمیشود.

یک ثبت برند جهانی با هر بار پرداخت مبلغ از پیش تعیین شده به مدت 10 سال برای دفعات نامحدود قابل تمدید و ادامه است.

 



3 دیدگاه

  • رضا کاویانی
    پاسخ ژانویه 24, 2020 در 10:51 ق.ظ

    ممنون از اطلاعات دقیق موسسه بازرگان در مورد سیستم مادرید

دیدگاه خود را بنویسید

Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).