تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

هزینه ثبت برند مادرید و نحوه پرداخت پول

خانه > ثبت برند مادرید  > هزینه ثبت برند مادرید و نحوه پرداخت پول

هزینه ثبت برند مادرید و نحوه پرداخت پول

هزینه ثبت برند مادرید و نحوه پرداخت پول

هزینه ثبت برند مادرید و نحوه پرداخت پول

هزینه ثبت برند مادرید و نحوه پرداخت پول

این مطلب شامل راهنمایی هایی در رابطه با محاسبه هزینه ثبت برند پیش از اقدام به ثبت است و انواع روش های پرداخت پول به سازمان بین المللی وایپو می باشد.

در مطالب پیشین در رابطه مزایا ثبت مادرید صحبت کردیم و به فعالان بنگاه های تولیدی خدماتی که به فکر ارائه محصولات و خدمات خود در فرای مرزهای این کشور هستند پیشنهاد کردیم پیش از اقدام به صادرات محصولات خود و یا استفاده از برند خود را در کشورهای دیگر حتما مطمئن عمل کنند و احتمالات سواستفاده های ممکن در آینده را از بین ببرند، تا در آسودگی خاطر بتوانند انرژی خود را بر رشد برند بدون ترس از کپی برداری غیرمجاز از برند یا محصول  خود معطوف نمایند.

با احتساب قیمت سرسام آور ارز در کشور، انتخاب بازار جدید در کشورهای دیگر بسیار جای فکر و بررسی دارد زیرا در کنار مزیت های بیشمار ثبت مادرید هزینه این ثبت برند بین المللی زیاد است و هر کشور بسته به بروکراسی سازمانی خود زمان و هزینه ی متفاوتی برای اقدام به این ثبت اعلام می کند.

برای مثال هزینه ثبت یک برند مشابه در دو کشور فعال اقتصادی در خاورمیانه بواسطه سیستم ثبت مادرید در دو کشور عمان و ترکیه را مقایسه می کنیم.

هزینه ثبت برند مادرید و نحوه پرداخت پول
هزینه ثبت برند مادرید و نحوه پرداخت پول

در مقایسه بالا هزینه ثبت برند مادرید را در 3 طبقه محصولی در کشورعمان و ترکیه بواسطه سیستم محاسبه رایگان هزینه (Free Calculation) را مقایسه می کنیم.

هزینه پایه ثبت مادرید با لوگو سیاه سفید 653 فرانک سوییس است که در هردو کشور مساوی است و از طرف خود سازمان وایپو مشخص شده است.

در قسمت دوم (Individual Fee) که هزینه مشخص شده از طرف کشور مقصد برای انجام مراحل اداری و بروکراسی آن کشور تنظیم می شود است که در کشور عمان 484 فرانک سوییس اعلام شده که دقیقا هزینه همین اقدام در ترکیه 73 فرانک سوییس است.

آیتم بعدی در محاسبه هزینه (individual Fee per additional class) است که نشان دهنده هزینه اضافه کردن طبقات است و در کشور عمان به ازاء هر طبقه ای درخواستی  484 فرانک سوییس دیگر باید پرداخت شود، می توان گفت اضافه کردن هر طبقه در این کشور به اندازه یک درخواست کلی ثبت برند هزینه دارد. ولی در کشور ترکیه به ازاء هر طبقه هزینه 14 فرانک سوییس پرداختی وجود دارد.

در نهایت هزینه ثبت 3 طبقه محصولی با لوگو سیاه سفید در کشور عمان 2105 فرانک سوییس و در مقابل هزینه همین ثبت مادرید در ترکیه جمعا 754 فرانک سوییس است تقریبا یک سوم هزینه ثبت شرکت در عمان است.

این اختلاف قیمت دلایل زیادی دارد ولی دلیل اصلی این تفاوت مقدار هزینه بدلیل تفاوت ارزش ارز این دو کشور نسبت به دلار است.

دلیل دوم پیچیدگی بروکراسی امور ثبتی و در آخر میتوان به روابط سیاسی کشورهای عضو کنوانسیون اشاره کرد.

پس از تخمین هزینه ثبت مادرید در کشورهای مختلف و تصمیم گیری، متقاضی می بایست مراحل ثبت برند را که متعاقبا توضیح داده شده را طی کند که شامل جستجو در دیتابیس سازمان وایپو برای اطمینان از نبود تشابهات برند و تطبیق فرهنگی، اقلیمی محصول یا خدمت با بازار هدف و در نهایت اقدام به تکمیل فرم MM2 و شروع رسمی درخواست برای ثبت مادرید در صورت تایید پرونده متقاضی توسط سازمان علائم تجاری کشور مبدا همزمان با ارسال فرم درخواست متقاضی به سازمان وایپو نوبت به پرداخت می رسد.

پس از دریافت کد درخواست (Application number) و زمان درخواست، در سایت اقدام به پرداخت می نماییم.

پرداخت پول به شرکت وایپو به 4 روش امکان پذیر است.

  1. روش اول را (Current Account) می نامند که به معنای دپو پول شما در حساب کاربری متقاضی نزد شرکت وایپو است که می بایست باید حداقل 2000 فرانک سوییس باشد و به اندازه درخواست متقاضی و پیش فاکتوری که برایش صادر شده از این دپو کسر می شود.
  2. روش دوم پرداخت بواسطه (Postal Account) است که روش انتقال پول رایجی است که برای انتقال ارز در اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده و در مناطق دیگر کاربردی ندارد.
  3. روش سوم انتقال بانکی است (Bank Transfer) که شامل انتقال پول از حساب بانکی به حساب بانکی شرکت وایپو است.
  4. روش چهارم پرداخت بواسطه (Credit Card) است، که روشی ساده است و انتقال پول از طریق کردیت کارت هایی مانند Master Card و Visa Card است. که دقیقا مانند خرید اینترنتی در ایران است و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی مبلغ انتقال می یابد.

جهت ارتباط با کارشناس با شماره ی 09120213393 تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).