تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

استعلام شماره ثبت شرکت بصورت تصویری

خانه > ثبت شرکت > استعلام شماره ثبت شرکت بصورت تصویری

استعلام شماره ثبت شرکت بصورت تصویری

استعلام شماره ثبت شرکت بصورت تصویری

برای تشریح استعلام شماره ثبت شرکت‌ در ابتدا مفهوم و معنای شماره ثبت را بیان می کنیم. هدف از شماره ثبت شرکت در واقع شماره یازده رقمی ای است که این شماره اهمیت بسیاری برای شرکت ثبت شده دارد.

پس از اتمام کارهای مربوط به ثبت شرکت ، اداره ثبت شرکت ها یک شماره ثبت به شرکت تخصیص می دهد. این شماره دارای اهمیت بسیاری است. شرکت از این پس با این شماره شناخته می شود. در نتیجه ممکن است نمونه ای شبیه به این شماره در کشور وجود داشته باشد. به همین دلیل،سازمان املاک و اسناد کشور شماره ی دیگری به نام شناسه ملی به افرادحقوقی اختصاص می دهد.این شناسه یازده رقمی است که تنها منحصر به یک شرکت است.

برای اینکه اطلاع پیدا نمایید که شرکت یا موسسه مورد نظرتان به صورت رسمی به ثبت رسیده است یا خیر، همچنین برای استعلام وضعیت شخصیت حقوقی مورد نظرتان، می توانید نسبت به استعلام شماره ثبت و شناسه ملی شخصیت حقوقی اقدام نمایید.

استعلام شماره ثبت شرکت بصورت تصویری:

1- مراجعه به سایت اداره ثبت شرکت به آدرس http://www.ilenc.ir

استعلام شماره ثبت شرکت

۲- همانطور که در سمت راست تصویر مشاهده می کنید، سه فیلد شماره ثبت، شناسه ملی و نام شخصیت (که منظور نام شرکت یا موسسه مورد نظر است) شما می توانید براساس این سه فیلد و وارد کردن یکی از اینها اطلاعات شرکت را استعلام نمایید. طبیعتا در اینجا شما با وارد کردن شماره ثبت شرکت می توانید اطلاعات را مشاهده نمایید. بعد از وارد کردن و تکمیل یکی از فیلدها باید کلمه امنیتی را وارد نمایید(مطابق شکل زیر)

استعلام شماره ثبت شرکت

۳- در این مرحله باید کلید “جستجو” را کلیک نمایید که پس از آن مشخصاتی مانند شناسه ملی، شماره ثبت، نام شخصیت حقوقی، نوع شخصیت، سازمان ثبت کننده، وضعیت و همچنین در صورتی که شخصیت حقوقی مورد نظر شما توضیحاتی داشته باشد، توضیحات آن در کادر مربوطه نمایان می شود. (مطابق تصویر زیر)

استعلام شماره ثبت شرکت

۴- در گام آخر بر روی مشخصاتی که از شرکت یا موسسه مورد نظر شما نمایان شده است کلیک نمایید تا تمام مشخصات آن، مطابق با تصویر زیر در صفحه ای جداگانه برای شما نمایش داده شود.

استعلام شماره ثبت شرکت

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، پس از استعلام شماره ثبت شرکت ها ، به ترتیب اطلاعات ذیل بدست می آید:

۱- ثبت کننده شخصیت حقوقی

۲- شناسه ملی شخصیت حقوقی

۳- تاریخ تاسیس شخصیت حقوقی

۴- تاریخ آخرین بروز رسانی (که منظور تاریخ ثبت آخرین تغییرات شرکت است)

۵- نام کامل شخصیت حقوقی

۶- نوع شخصیت حقوقی (اعم از سهامی خاص، سهامی عام ، با مسئولیت محدود، موسسه غیر تجاری و غیره)

۷- شماره ثبت شخصیت حقوقی

۸- اداره کل ثبت کننده

۹- واحد ثبتی ثبت کننده

۱۰- کد پستی شخصیت حقوقی

۱۱- محل اقامت قانونی

۱۲- وضعیت شخصیت حقوقی

نکته: کد پستی و محل اقامت قانونی شخصیت حقوقی که در این صفحه مشاهده می نمایید، مربوط به محل اقامت قانونی ای است که شخصیت حقوقی مربوطه در هنگام ثبت تاسیس به اداره ثبت شرکت ها معرفی نموده است، اما اگر اقدام به تغییر آدرس نموده باشد، در این قسمت قابل مشاهده نخواهد بود و برای مشاهده تغییرات شرکت،باید با اطلاعاتی که در این صفحه بدست آورده اید به سایت روزنامه رسمی مراجعه نمایید و از طریق آن تغییرات شرکت یا موسسه غیر تجاری مورد نظر خود را جستجو و مشاهده نمایید.

شماره ثبت شرکت ها چند رقمی است؟

چند رقمی بودن شماره ثبت شرکت ها بستگی به تاریخ ثبت شرکت دارد، در مورد شرکتهای بسیار قدیمی شماره ثبت، سه رقمی است و در مورد شرکتهای کمی قدیمی یعنی شرکت هایی که در دهه های ۵۰ الی ۷۰ شمسی به ثبت رسیده اند، اکثرا شماره ثبتی چهار رقمی دارند و پس از آن و تاکنون، شماره ثبت شرکت ها شش رقمی است.

تغییر شماره ثبت شرکت:

در شرایطی خاص امکان تغییر شماره وجود دارد و این تغییر زمانی رخ می دهد که آدرس شرکت از حوزه یک مرجع ثبتی به حوزه مرجع ثبتی دیگر تغییر کند و این تغییر آدرس به ثبت برسد.

بطور مثال هنگامی که مرکز اصلی و آدرس اولیه شرکت در شهر تهران باشد و پس از مدتی اعضاء شرکت بنا به هر علتی تصمیم بگیرند آدرس مرکز اصلی شرکت را از شهر تهران به شهری دیگر (اعم از شهرهای دیگر استان تهران و یا هر شهری از دیگر استان های کشور) منتقل نماید، شماره ثبت شرکت تغییر می کند اما این تغییر هیچ خللی در شخصیت حقوقی، صلاحیت ها و مجوزهای احتمالی آن ایجاد نمی کند.

نکته: باید در نظر داشته باشید که بر خلاف شماره ثبت شرکت ، شناسه ملی شرکت تحت هیچ شرایطی تغییر نمی کند.

کلیه ی حقوق متعلق به ثبت بازرگان است

Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).