تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

قوانین ومقررات مناطق آزاد

خانه > ثبت شرکت در منطقه آزاد > قوانین ومقررات مناطق آزاد

قوانین ومقررات مناطق آزاد

قوانین ومقررات مناطق آزاد

ما در اینجا مجموعه قوانین و مقررات مناطق آزاد را جمع آوری کرده ایم که به تفکیک موضو در ادامه می توانید مطالعه نمایید. با کلیک بر روی ادامه مطلب می توانید شرح موضوع را مطالعه نمایید:

1- آیین نامه صدور روادید:

اتباع خارجي براي ورود مستقيم به مناطق از طريق مبادي ورودي و خروجي مجاز مناطق، نياز به تحصيل قبلي رواديد نخواهند داشت.
براي افراد مذكور در اين ماده، نمايندگان نيروي انتظامي در مبادي ورودي مناطق، اجازه اقامت مربوط را بر روي اسناد مسافرتي معتبر آنان مهر مي‏ نمايند. اجازه اقامت مذكور به مدت دو هفته صادر مي‏ شود و طبق تقاضاي سازمان تا شش ماه قابل تمديد است.

ادامه مطلب

2- آیین نامه عملیات پولی و بانکی:

ـتأسيس بانك و مؤسسه و اشتغال به عمليات بانكي و استفاده از نام بانك يا مؤسسه در منطقه تنها با رعايت مفاد قانون و اين آيين‏نامه و دستورالعمل‏هاي مربوط مجاز است.
تبصره ـ واحدهاي بانكي كه مجوز فعاليت بانكداري برون مرزي را دريافت مي‏كنند مكلفند واژه «برون‏ مرزي» را همراه نام خود بكار برند.

ادامه مطلب

3-نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد:

كليه اراضي واقع در محدوده هر منطقه كه در مالكيت و يا در اختيار دولت است، مشمول اين آيين ‏نامه مي‌باشند.
تبصره ـ اراضي و مستحدثات سازمان عمران كيش به سازمان منطقه آزادكيش منتقل شده و مشمول اين آيين‏ نامه خواهند بود.

ادامه مطلب

4-انتقال کالاهای تولید شده:

واردات درصدي از كالاهاي توليد شده در مناطق آزاد تجاري ــ صنعتي و مناطق موضوع بند «د» تبصره (25) قانون برنامه دوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران به داخل كشور، معادل نسبتي از مجموع ارزش افزوده و مواد و قطعات داخلي به كار رفته، به قيمت كل كالاي توليدي، بدون هرگونه محدوديتي مجاز است و علاوه بر عدم نياز به ثبت سفارش و گشايش اعتبار، مشمول شرط غيرمجاز و مجاز مشروط نيز نمي باشد.

ادامه مطلب

5-ورود کالاهای تولیدی:

مجاز دایمی بودن ورود کالاهای تولید شده در مناطق آزاد به سایر نقاط کشور – مجوز دائم ورود کالا به مناطق آزاد – مجوز ورود کالای مناطق آزاد به سایر شهرها

هيأت وزيران در جلسه مورخ 1373/6/23بنا به پيشنهاد وزارت بازرگاني و دبيرخانه شوراي‏عالي مناطق آزاد و به استناد ماده (23) قانون مقررات صادرات و واردات ــ مصوب 1372 ــ تصويب نمود.

ادامه مطلب

6-مقررات سرمایه گزاری:

كليه اشخاص حقيقي و حقوقي و مؤسسات اعم از ايراني و خارجي و سازمان‏ هاي بين ‏المللي طبق اين مقررات مي ‏توانند مستقلا و يا با مشاركت سازمان و شركت‏ هاي تابع آن يا با مشاركت يكديگر در مناطق آزاد سرمايه ‏گذاري نمايند و سرمايه پذيرفته شده آنان مشمول اين مقررات مي‏شود.

ادامه مطلب

7- مقررات ورود و اقامت اتباع خارجی:

اتباع خارجي براي ورود مستقيم به مناطق از طريق مبادي ورودي و خروجي مجاز مناطق، نياز به تحصيل قبلي رواديد نخواهند داشت.
تبصره 1ـ براي افراد مذكور در اين ماده، نمايندگان نيروي انتظامي در مبادي ورودي مناطق اجازه اقامت مربوط را بر روي اسناد مسافرتي معتبر آنان ممهور مي‏ نمايند.

ادامه مطلب

8- مقررات صادرات واردات و امور گمرکی:

ورود هرنوع كالا به هريك از مناطق مجاز است. به استثناي كالاهايي كه به موجب شرع مقدس اسلام يا قوانين كشور (كه در آنها نام مناطق آزاد تصريح شده باشد) ممنوع، يا بر اساس مقررات ويژه منطقه غيرمجاز مي ‏شود.

تبصره ـ ورود كالا با مبدأ ساخت اسراييل به منطقه ممنوع است.

ادامه مطلب

9- مقررات اشتغال نیروی انسانی:

كليه كارگران، كارفرمايان و كارگاه‏ هاي واقع در مناطق آزاد مشمول مقررات اين تصويب ‏نامه هستند.
تبصره ـ اشخاص مشمول قانون استخدام كشوري يا ساير قوانين و مقررات خاص استخدامي و نيز كارگران كارگاه ‏هاي خانوادگي كه انجام كار آنها منحصرا توسط صاحب‏ كار و همسر و خويشاوندان نسبي درجه يك از طبقه اول وي انجام مي ‏شود، مشمول مقررات اين تصويب ‏نامه نخواهند بود.

ادامه مطلب

10– آیین نامه اجرایی اخذ عوارض:

عوارض مشروح زير توسط سازمان حسب مورد اخذ مي‏ شود:
الف ــ عوارض شماره‏ گذاري:
وجوهي است كه سازمان در قبال شماره‏ گذاري وسايل نقليه زميني، متناسب با نوع وسيله، اخذ مي‏ نمايد.
ب ــ عوارض سالانه:
وجوهي است كه سازمان سالانه از دارندگان وسايل نقليه زميني متناسب با نوع وسيله، اخذ مي ‏نمايد.

و…

ادامه مطلب
قوانین ومقررات مناطق آزاد

11– نقل و انتقال حق بیمه در مناطق آزاد:

اشخاصي كه قبل از اشتغال در مناطق آزادتجاري ــ صنعتي مشمول قانون تأمين اجتماعي بوده و حق بيمه مربوط را پرداخته باشند، پس از اشتغال در واحدهاي واقع در مناطق آزاد مي‏ توانند درخواست انتقال حق بيمه سهم خود را پس از كسر حق درمان متعلقه به صندوقي كه نزد آن بيمه شده ‏اند نمايند.

ادامه مطلب

12- نحوه واردات خودروهای تولید شده در مناطق آزاد:

توليدكنندگان خودرو در مناطق آزاد و مناطق ويژه اقتصادي مجازند متناسب با ميزان ارزش افزوده و مواد و قطعات داخلي بكار رفته در خودروهاي توليد شده (به تشخيص كميته تعيين ارزش افزوده)، پس از انجام تشريفات گمركي و پرداخت سود و حقوق و عوارض قانوني مربوط به آن بخش از قطعات وارداتي كه در توليد خودرو استفاده شده است، بخشي از خودروهاي توليدي مذكور را به ساير نقاط كشور وارد نمايند.

ادامه مطلب

13- مقررات تاسیس موسسات بیمه:

عمليات بيمه و بيمه اتكايي در مناطق آزاد به وسيله مؤسساتي كه بنا به درخواست پيشنهاد سازمان، طبق مقررات اين آيين‏ نامه از بيمه مركزي ايران مجوز دريافت داشته و به يكي از صورتهاي زير به ثبت برسند انجام خواهد شد:
1ـ شركت سهامي يا تعاوني بيمه ايراني با مشاركت سهامداران حقيقي و حقوقي ايراني و يا خارجي كه كليه سهام آن با نام باشد.
2ـ مؤسسه نمايندگي و يا كارگزاري بيمه.

ادامه مطلب

14– ضوابط ثبت شرکت و مالکیت صنعتی:

هر شركت يا مؤسسه‏ اي كه درمنطقه ثبت شود ومركز اصلي آن نيز در همان منطقه باشد شركت ايراني و ثبت شده درمنطقه محسوب مي‏ شود.
تبصره 1ـ از تاريخ اجراي اين تصويب‏ نامه هر شركت يا مؤسسه خارجي براي اينكه بتواند به وسيله شعبه يا نمايندگي درمنطقه به فعاليت‏هاي اقتصادي مبادرت نمايد بايد در كشور متبوع خود مطابق قوانين ومقررات جاري آن كشور  به تصديق نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در آن كشور – شركت قانوني محسوب شود ودر واحد ثبتي منطقه نيز به ثبت رسيده باشد.

ادامه مطلب

کلیه ی حقوق متعلق به ثبت بازرگان است

Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).