تماس برای مشاوره رایگان 45518-021

خارج از ساعت کاری 09120213393

اینستاگرام

واتس اپ

 

طرح HSE PLAN اچ اس ای پلن

خانه > iso  > طرح HSE PLAN اچ اس ای پلن

طرح HSE PLAN اچ اس ای پلن

طرح HSE PLAN اچ اس ای پلن

طرح HSE PLAN اچ اس ای پلن

مواردی که در این مطلب مورد بررسی قرار میگیرد شامل: طرح HSE PLAN اچ اس ای پلن ، گرفتن خرید مشتری برای HSE ، مزیت طرح HSE ، شرایط ،مدارک و هزینه گواهینامه طرح HSE PLAN ، چگونه می توان یک برنامه بهداشتی ، ایمنی و زیست محیطی ، شرکتهای حمل و نقل دریایی ,  HSE PLAN شرکتهای راه سازی

چگونه می توان یک برنامه بهداشتی ، ایمنی و زیست محیطی ایجاد کرد

تهیه یک برنامه HSE فراتر از ایجاد مجموعه قوانینی برای تولید فعالیتهای بهداشتی ، ایمنی و محیطی است. در اینجا آنچه شما باید در مورد HSE بدانید آورده شده است. جدول را ببینید: تأثیرات جریان بر روی بدن.
ما در هر کاری که انجام می دهیم با خطرات مواجه می شویم. با قلمرو همراه است. اینکه ما چگونه این خطرات را مدیریت می کنیم این چیزی است که ما را از رقابت جدا می کند.

و مدیریت خطرات به این معنی است که برای شروع کار باید قبل از ورود به محل در مورد خطرات پیش روی خود فکر کنید. شما به یک برنامه نیاز دارید. تفاوت بین داشتن یک برنامه و نداشتن یک برنامه می تواند باعث از دست رفتن زمان ، از دست دادن درآمد یا بدتر از آن

– آسیب یا حتی مرگ شود.

طرح بهداشت ، ایمنی و محیط زیست (HSE) گامی اساسی در جهت کاهش خطرات پروژه است ، با این حال بسیاری از شرکت ها از آنها در هر پروژه استفاده نمی کنند. ممکن است نیاز به زمان و برنامه ریزی بیشتری از قبل داشته باشند ، اما بازدهی آن بسیار زیاد است

طرح HSE PLAN اچ اس ای پلن

HSE PLAN  ,  شرکتها بعضا جهت حضوردر مناقصه نیاز ب اخذ گواهینامه HSE-MS داشته بنابراین اقدام مینمایند جهت اخذ گواهینامه  HSE-MS توسط مراجع صدور گواهینامه ایزو منتها ممکن هست کافرما بابت اخذ گواهینامه HSE خواهان طرح اجرای  HSE باشد

دراینصورت مرجع صدور گواهینامه HSE طرح قابل اجرای  HSE PLAN نداشته حال آنکه  HSE PLAN طرح قابل اجرا بابت حصول شرایط ایمنی محیط کار بلحاظ اینکه کمترین آسیب متوجه کارگران محیط کارگاه باشد ، شرایط ایجاد شده بابت بهداشت محیط کار بلحاظ اینکه کارگران کمتردرمعرض آسیبهای روحی روانی حتی جسمانی باشند.(شرایط ،مدارک و هزینه گواهینامه طرح HSE PLAN)

همچنین شرایطی محیا گردد حین فعالیت کارگران آسیب جدی ب طبیعت وارد نگردد . متقایان بابت پروژه عمرانی ک درحال اجرا میباشد میبایست طرح ایمنی وبهداشتی داشته باشند ک درصورت بروز حوادث تمام پیشبینی ها از جمله جلوگیری ازحوادث غیرقابل جبران گشته باشد مثلا میبایست با احتمال ضریب آتش سوزی ، وسعت آتش سوزی و…. به تعداد موردنیاز کبسول آتش نشانی فعال درمکان های مورد نظر وجودداشته تادرصورت بروز حادثه سریعا جلوگیری گردد و….

طرح نگارش شده  HSE PLAN  جهت هریک ازموارد کارگاهی متفاوت میباشد مثلا کارفرما نمیتواند  HSEPLAN  کار خدماتی ر ابجای طرح  HSEPLAN کار پیمانکار ساختمان ارائه دهد پس میبایست بابت هرپروژه طرح  HSE PLAN  مخصوص همان پروژه داشته باشد

تنظیم یک برنامه HSE

طرح HSE یک سند زنده است که قبل از شروع کار پروژه با استفاده از دامنه کار به عنوان نقطه شروع ، تهیه شده است. با تکامل پروژه ، با تغییر دامنه ، در برنامه تجدید نظر می شود.

مدیران پروژه:ی

  • دامنه کار دقیق مشتری را دریافت کنید
  • اطلاعات مناسب HSE را از تماس مشتری دریافت کنید
  • طرح را با هر بسته طراحی در تیم پروژه توزیع کنید
  • برنامه را در جلسه اولیه شروع بررسی کنید
  • طرح امضا شده را در سایت شغلی ارسال و نگهداری کنید
  • تمام عناصر طرح را هنگام اجرای پروژه اجرا کنید
  • سایت شغلی را بازرسی کنید ، کلیه شرایط ایمنی را مستند و گزارش کنید
  • در صورت تغییر دامنه کار ، برنامه را اصلاح کنید
  • آموزش مناسب برای کارهای خاص شغلی برای کارمندان و کارگران پیمانی را تأیید کنید.

در داخل هر طرح ، لیستی از اطلاعاتی که باید در نظر بگیرید وجود دارد

– مکان های حمام چشم ، آزبست یا سرب در محل ، مواد شیمیایی در محل کار و غیره. این خطرات مختلفی را بسته به نوع کار انجام شده از جمله خطرات فضای الکتریکی و محدود در نظر می گیرد. هدف از آغاز طرح به این روش این است که به مدیر پروژه یا مسئول آن فرصت داده شود تا در مورد تمام جنبه های مختلف شغل در طول زندگی کل پروژه فکر کند.

درست انجام دهید ، اولین بار ، بدون هیچ حادثه ای با طرح HSE PLAN اچ اس ای پلن

ایمنی ، موضوعی منظم برای مهندسی کنترل ، موضوعی داغ برای خوانندگان است. در یک نظرسنجی ایمنی در سال گذشته ، اکثر پاسخ دهندگان اظهار داشتند که به طور دقیق هنگام کار روی تابلوهای کنترل “همیشه” یا “بیشتر اوقات” – 72٪ ، قوانین NFPA 70e را نقض می کنند. پس چرا باید با استفاده از یک طرح HSE تبلیغ کرد؟ در برخی موارد ، استفاده از یک طرح HSE می تواند در واقع نیازی به همان تجهیزات محافظتی شخصی (PPE) باشد که بسیاری از آنها ترجیح می دهند قبل از کار استفاده نکنند.

طرح HSE به مهندس کمک می کند تا در مورد ولتاژ وارد شده به پانلی که با آن در محل کار می کند فکر کند. تحت NFPA 70e ، هر پانل با انرژی که در 50 ولت یا بالاتر کار کند ، به PPE احتیاج دارد. در نتیجه استفاده از این طرح قبل از شروع پروژه ، مهندسان در حال طراحی پانل های مختلف هستند.

آنها در حال طراحی مدار 480 ولت در خارج از پانل مهندس کنترل هستند. مهندس کنترل نیرو را در جایی که به آن نیاز دارد بدست می آورد. و در ولتاژ کمتری است که نیازی به PPE ندارد. این یکی از نمونه های این است که چگونه بارگذاری جلوی طرح HSE برای این نوع فعالیت ها انواع کارهای اضافی را از بین می برد. وقتی قبل از طراحی پنل به برنامه فکر نمی کنید ، افراد مناسبی را که تحت NFPA 70e واجد شرایط هستند نمی توانند با استفاده از PPE مناسب نصب را انجام دهند.

این معمولاً به معنای ترک محل کار و تأخیر در کار پروژه است تا زمانی که بتوانید فرد واجد شرایط با PPE را پیدا کنید. هنگامی که شما از طرح برای ارزیابی خطرات قبل از شروع طراحی استفاده می کنید ، این خطرات را برطرف می کنید و هر مهندس کنترل می تواند کار را انجام دهد.

این منجر به مانترا می شود: “این کار را درست انجام دهید ، اولین بار ، بدون هیچ حادثه ای.” استفاده از یک طرح HSE به شما امکان می دهد خطرات کاری را ارزیابی کنید تا بتوانید بدون داشتن تأخیر در پروژه به دلیل افراد غیرمجاز یا از دست دادن PPE مورد نیاز و بدون حادثه یا تصادف ، کار را به درستی انجام دهید ، زیرا خطراتی را که با آنها روبرو خواهید شد را قبلاً درک کرده اید. طرحی برای چگونگی کاهش آنها.

برخی از پاسخ دهندگان در مقاله قبلی مهندسی کنترل نیز نشان دادند که با وجود سیستمی که روی 480 ولت کار می کند ، خطر برق گرفتگی واقعاً وجود ندارد. این را در نظر بگیرید:

با سرعت 200 میلی آمپر ، قربانی دچار سوختگی شدید ، انقباضات عضلانی شدید و نارسایی احتمالی قلب می شود. یک لامپ 100 W از 833 میلی آمپر استفاده می کند.

طرح HSE همچنین فرصتی را برای بررسی خطرات دیگری به غیر از برق گرفتگی فراهم می کند. به عنوان مثال ، یک مهندس کنترل که از یک کارخانه کاغذ بازدید می کند ، در حین گردش خود متوجه شد که زمین آسیاب مدتی تمیز نشده است.

باز کردن یک صفحه شارژ شده با گرد و غبار کاغذ که در محیط شناور است استقبال از آتش سوزی یا حتی خطر انفجار قوس است. بسیاری از نصب های سیستم شامل کار در فضاهای تنگ ، در اطراف مواد خطرناک مانند مواد شیمیایی و / یا محیط های خطرناک مانند سیستم های تحت فشار است.

گرفتن خرید مشتری برای HSE

از جمله بهانه های نداشتن برنامه HSE این است که تماس گیرنده مشتری نمی داند الزامات HSE چیست و نمی خواهد وقت خود را برای تعریف آنها بگذارد. اگرچه ممکن است مخاطب خاص شما پاسخ questions الان HSE را نداشته باشد ، اما اکثر شرکت های بزرگ متوسط ​​از طرح شما استقبال می کنند و انتظار دارند.

هنوز در مورد نحوه خرید مشتری مطمئن نیستید؟ با درخواست الزامات HSE برای هرجایی که کار انجام می شود شروع کنید. بهینه سازی موضوع را در پیشنهاد مطرح می کند. ما تهیه الزامات HSE را به عنوان بخشی از مسئولیت مشتری در پروژه ذکر می کنیم. طبق استاندارد NFPA 70e ، مشتری مسئولیت ارائه این اطلاعات به پیمانکار را دارد.

 اما این به این معنی نیست که از قلاب خارج شده اید. اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) همچنین مستلزم این است که اگر مشتری این اطلاعات را ارائه ندهد ، پیمانکار مسئولیت یادگیری این خطرات را دارد و قبل از شروع کار با خطرات آشنا می شود.

اگر مشتری شما اطلاعات پیش رو را به شما نمی دهد ، آنها را بخواهید. اگر اطلاعات در دسترس ندارد ، از او س askال کنید که آیا با استاندارد NFPA 70e آشنایی دارد یا خیر. اگر او از مسئولیت های خود آگاهی ندارد ، استاندارد را ارسال کنید و تا آنجا که ممکن است با او کار کنید تا خطرات را تعریف کند. اگر به شما فشار بیاورد ، مسئولیت شما را برطرف نمی کند و ممکن است به این معنی باشد که شما باید خودتان تنظیم کنید و در مورد خطرات اطلاعات کسب کنید.

طبق تجربه ما ، حتی شرکت هایی که از اطلاعات و نقشی که باید در تعریف الزامات HSE ایفا کنند آگاهی ندارند و از یادگیری در مورد استاندارد و چگونگی کاهش صحیح ریسک قدردانی کرده اند.

شرایط ،مدارک و هزینه گواهینامه طرح HSE PLAN

مزیت طرح HSE

سوابق ایمنی ما همچنان ما را دنبال می کنند و بر پیشنهاداتی که برنده می شویم تأثیر می گذارند. مشتریان در اکثر بسته های قبل از صلاحیت ، نرخ ایمنی OSHA ، سیاست های ایمنی ، یک طرح HSE یا “برنامه ایمنی مخصوص سایت” را درخواست می کنند. حتی در صورت نداشتن برنامه HSE ، ممکن است برخی از مشتریان به شما بگویند که با پر کردن بقیه مدارک به خود زحمت ندهید.(مزیت طرح HSE)

یک طرح HSE همچنین می تواند به شما کمک کند تا در طی روند پیشنهاد از جمعیت متمایز شوید. این می تواند آمادگی ، سازماندهی و حرفه ای بودن را نشان دهد. جزئیاتی از این دست اغلب عامل تعیین کننده چندین پیشنهاد دهنده در یک پروژه است.

به عنوان مثال ، یک تجربه اخیر Optimation را با مشتری بزرگی که برای پیشنهاد چندین پیمانکار مراجعه کرده است ، تجربه کنید. وقتی مدیران پروژه ما به جلسه پیشنهاد اصلی با مشتری رفتند ، آنها در مورد دامنه کار با مشتری صحبت کرده بودند(مزیت طرح HSE).

سپس مدیران پروژه از دامنه کار برای تهیه یک طرح اولیه HSE استفاده کردند که Optimation در بسته پیشنهاد برای مشتری استفاده کرد. در حین ارائه پیشنهادات ، مشتری منفجر شد که تیم ما قبل از موعد برنامه HSE را تهیه کرده است. در حالی که این طرح عالی نبود ، اما خیلی نزدیکتر بود زیرا مدیران پروژه ما فکر می کردند که با چه چیزی روبرو خواهیم شد( مزیت طرح HSE).

از آنجا که سایر پیمانکاران به فکر ایجاد یک طرح HSE نبوده اند ، Optimation خود را به عنوان تنها داوطلب حاضر برای مدیریت ریسک های مرتبط با پروژه معرفی کرد. مشتری پیشنهاد را به Optimation اعطا کرد ، زیرا تنها پیمانکاری بود که آماده شد. ما همچنان برای کار پروژه به طور منظم از مشتری دریافت می کنیم.

برنامه های HSE همچنین می توانند به شما کمک کنند تا پروژه را با دقت بدانید که برای انجام کار چه کاری باید انجام دهید و چه مدت زمان لازم برای انجام آن برای اولین بار ، بدون هیچ گونه حادثه ای ، به شما پیشنهاد می شود. یک طرح HSE و پیشنهاد دقیق تر از قبل ممکن است بیشتر تلاش کند ، اما مطمئناً تا آنجا که مشتری به مشتری مربوط می شود ، اعلامیه های مکرر تغییر پروژه و هزینه های اضافی ترجیح داده می شود(مزیت طرح HSE)

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Open chat
1
سلام،
اگر سوالی دارید بفرمایید؟
گروه ثبت بازرگان حلال مسائل ثبت شرکت‌های شماست.
(در صورت عدم پاسخگویی می‌توانید با شماره تلفن همراه:09391131818 از طریق واتس‌اپ با کارشناس ارشد در تماس باشید).